Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár hodin stát u nabíječky. Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39l48a15s98t74i92m47i26l 38T39e19n20c65e74r 4690740417940

Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.

0/0
4.6.2017 9:35

V14á12c46l51a94v 50H56r26b31e24k 6129636642541

Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.

0/0
31.5.2017 14:10

J31a71n 35D18l70o88u58h65ý 7294929810189

slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit R^

0/0
31.5.2017 16:35

V74á65c80l21a66v 27H53r17b92e29k 6209866522631

To nepopiram ale s jinym zdrojem energie nez je baterie, az ten elektromotor bude pohanet jakykoliv jiny palivovy clanek velikosti krabice od bot s dojezdem tisic km a s moznosti okamziteho nabiti nebo vymeny, vidim budoucnost spise ve vodikovem systemu.

0/0
31.5.2017 17:55

J51i57ř70í 32K24o74c74u64r87e92k 6485604135528

Jediným limitem jsou baterie. Benzínovou nádrž "dobíjíte" energetickým tokem cca 8 MW - tak rychle teče chemická energie uložená v benzínu.

Vodík musíte napřed vyrobit a jestli z NG, tak to můžete na CNG rovnou jezdit.

0/0
31.5.2017 19:53

J45o47s81e52f 68K85o75t90e44l19n57í83k 6197572609121

Máte pravdu, je to přítomnost

0/0
1.6.2017 0:02

V61á48c64l17a46v 10H94r95b77e17k 6439196762871

Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.

0/0
31.5.2017 13:16

J71i15ř24í 11S70c55h46w66a28c65h 8868604238606

1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.

2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.

3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.

+4/0
31.5.2017 14:10

M74a39r64c26e13l 85P41a10v94l94í15k 7451524848749

zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...

0/0
31.5.2017 7:29

J60i52ř66í 24S56c47h51w69a18c85h 8158644938296

takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....;-)

+1/0
31.5.2017 9:07

P98a30v84e86l 43K31u47t52i26l 9160906553709

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

+3/0
30.5.2017 19:06

L19u28k94á35š 12K61m91e66n23t 5309467654230

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

+2/0
30.5.2017 19:06

P32a69v55e40l 96K30u47t80i95l 9740306573199

Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.

Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.

+1/0
30.5.2017 19:20

T63o36m18á35š 59V33a11l75d42e51r 7233600139

Dojezd od 350 do 400 km reálných dává už smysl. Nevím proč zrovna uvádíte 700 km. Souhlasím s cenou. Až bude stát jako normální auto, elektromobil bude mít smysl. Stát může akku pronajímat i se spotřební daní. :-) Jako Renault který také akku pronajímá.

+1/0
30.5.2017 19:27

M12a61r84e10k 48M31a29l97ý 1772958851180

Ano, tento reálný dojezd kolem 350 km už jakýsi smysl dává. Problémem ale je neexistence dostatečné sítě nabíječek, riziko, že tam budu čekat a neúměrná doba nabíjení. No a samozřejmě cena...

0/0
31.5.2017 10:00

J69i18ř89í 22K52o74c76u92r96e65k 6585864695238

A proč by se měl ksakru stát za peníze daňového poplatníka starat o baterie do mobilu?

0/0
31.5.2017 19:46

J64i46ř89í 27S42c79h93w27a44c29h 8218744808366

protože ti nevypouští směs nedýchatelných plynů přímo pod nos. Zkus si domů nebo na pracoviště přinést nabíječku mobilu poháněnou spalovacím motorem a změřit jak dlouho vydržíš v místnosti.;-)

0/0
31.5.2017 22:04

B88o64r57e21k 49T51o62m91i85s 2296973479828

A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.

0/0
30.5.2017 18:17

P20a15v46e12l 97K39u35t65i81l 9180596633169

A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?

Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.

+1/0
30.5.2017 19:37

M51a72r69e11k 77M92a50l13ý 1422178471470

I spalováky mají nezávislé topení a dá se vůz před jízdou zahřát, kabina i motor. Já to třeba ale v autě nikdy neměl, měl jsem benziny a diesely, jezdil jsem i v horách při -25 a nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval. Zase nepřehánějte :-)

0/0
31.5.2017 10:03

R28a59d71e59k 70S29v93o95b82o21d97a 8269220440551

buďte rád, žijete v mírném klimatu, pořádné zimy jste nezažil.

V tomto videu jsou všechny spalováky nepojízdné, kromě... Tesly :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YFLlk-22a4U

0/0
31.5.2017 17:34

B69o17h55u97s56l42a36v 20B29i25n27k30a 1549416178720

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

+3/−3
30.5.2017 18:03

M38i63l60a21n 74N92ě32m47e40c 1685190406406

V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)

0/0
30.5.2017 18:09

L73u53k88á42š 47K79m95e85n19t 5909147904480

Ne je to o tom, že třeba pro Němce je koupě auta v přepočtu za milion to samé jako pro nás koupě auta za 350 tisíc. Proto to u nás nedává moc smysl. Až na tom budeme jako Němci, jako že nikdy nebudeme, pak možná. Ale krom přírodní katastrofy, která Německo smete si nedovedu představit situaci, kdy bychom je ekonomicky dohnali.

+1/0
30.5.2017 19:08

J52i43ř52í 97S49c64h75w48a68c61h 8618324808756

to že je to pro Němce jakože dostupnější neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu mohou koupit úplně totéž co Čech....ta konkurence v Německu je úplně stejná....

a Němce samozřejmě v platech pomalu ale jistě doháníme..... ale je to složitějši, ....asi jako že platy v Brně zřejmě nikdy nedoženou platy v Praze.... ;-)

0/0
1.6.2017 22:28

J83i18ř66í 86S33c95h79w54a71c38h 8878174618216

oprava:

....neznamená, že si za cenu elektromobilu nebo za nižší cenu nemohou koupit úplně totéž co Čech....

0/0
1.6.2017 22:31

J85a29k72u55b 30K35o50s 3876932410284

Lidi nejsou blbí. Dokážou si rychle spočítat že koupě takového auta za tyhle peníze je zatím vyhazování peněz. Až to bude stát polovinu, bude to o něčem jiném.

+1/0
30.5.2017 20:44

M54a63r90c14e90l 36P20a65v13l21í77k 7511134798949

včera večer ma manželka prekvapila so správou z tv - na slovensku je dvojnásobomk BEV ako v čechách, hoci máte prvý nissan LEAF i prvú TESLA-u.

0/0
31.5.2017 7:33

M68a97r71t24i20n 42J13a64n61d49a 7884157113546

milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk

0/0
30.5.2017 17:54

B35o95h23u34s67l77a41v 87B49i79n11k76a 1509576108180

Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.

+4/−1
30.5.2017 18:08

M77a69r75e35k 65M52a26l79ý 1312858511980

No... bohatý je spíš ten, kdo si může dovolit koupit elektromobil za milion, když srovnatelné auto na spalovací pohon může mít za cca. polovinu.

Všechno je to o penězích a lidi nejsou hlupáci, dokáží si spočítat, že EV je dnes opravdu jenom pro pár nadšenců. Ostatně, vždy to tak bylo i v jiných oborech (placatá TV, chytré mobily, notebooky, atd...), takže drtivá většina lidí počká až ta technologie dozraje do použitelného stavu. A jak je vidno v ostatních oborech, pokud ten výrobek za něco stojí, prosadí se i bez dotací.

0/0
31.5.2017 9:58

J39a64r12o30s18l20a77v 24P64e26l44d11a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.5.2017 17:54

A80l57e90š 22J42a91n54á64č53e70k 3293394756873

Takže na výlet k moři, na vzdálenou chatu to asi moc nebude. Těch 380 km myslí bez klima, topení, bez kopců, svícení apod. :-) Záruka 8 let nebo 160 tkm nevypadá zle, ale zase u klasických aut, když se o ně člověk stará jezdí i po 80 a více letech.

0/0
30.5.2017 17:51
Foto

J82a78r42o13m81í36r 41H58l83u77b80e68k 2396780844521

380, to mi nevyjde ani do Brna a zpět. Pokud bude zima a budu musit topit nebo horko a budu musit klimatizovat, tak je dojezd polovina. U benzínu vidím, že mi dochází zdroj energie, takže zastavím u pumpy a za pět minut jedu dál, u tohoto "vynálezu" když vidím, že mi dochází energie, tak musím začít přemýšlet, co si počnu, jestliže nedojedu domů. Nedej Bože mít v tom i malé děti.

+5/−1
30.5.2017 17:31

M60i34c73h72a84l 93P34i66n88d92j95a44k 5843934827897

Tak jasne. Pro vas neni a nebude tento vuz urceny, ani kdyby stal novy 300 tisic. Podle me, si zatim muze elektromobil koupit, nekdo kdo je fanda a nevadi mu dat za nej tolik penez. Protoze pro 95% lidi, je za soucasneho stavu elektromobil naprosto neprakticky a neekonomicky. Az bude cena na urovni benzinovych aut, pak se muzeme bavit o elektromobilu, jako o druhem aute do rodiny treba.

0/0
30.5.2017 23:52

M42a32r94e45k 31M23a61l74ý 1312318731220

Myslím, podle prodejů EV, že EV je momentálně nepoužitelný a nepraktický tak pro 99,9% uživatelů.

0/−1
31.5.2017 10:05

J41i72ř62í 75S79c11h19w93a65c13h 8138874538746

pro 80% uživatelů by byl v pohodě použitelný i praktický. Za nízké prodeje může především cena, takže pro 99% to je neekonomická volba.

+1/0
31.5.2017 10:31

M23a87r39e96k 73M89a94l89ý 1362178831480

Může být... to by se ukázalo, kdyby EV stál stejně jako spalovák, ale měl by ty vlastnosti jako má teď, jestli by to lidi kupovali.

0/0
31.5.2017 10:48

R31a47d72e97k 50S62v30o22b35o25d40a 8309630830831

jen technická - v článku to testovali v teplotách kolem nuly, topili a neomezovali se. Dojezd tam byl stále kolem 360 km. V ideálních podmínkách to má deklarovaných 380 km. Kde berete, že v zimě klesá dojezd na polovinu?

0/0
31.5.2017 14:46

J88a34n 39K28o16t90a55s 9989720442336

Ja bych rekl, ze za to muze Nissan Leaf - prvni rocniky byly se spatnym topenim a mizernou malou baterii. Ten dojezd v zime klesal rapidne. A od te doby se ta predstava o polovicnim dojezdu v zime opakuje, i kdyz se elektromobily za tech par let zlepsily. Staci mit velkou baterii jako v Ampere-e a ani prime elektricke topeni neni uz takovy problem...

0/0
1.6.2017 10:30

J57i82ř27í 50K46o54c90u40r78e71k 6305664615498

Hmm že by klima zvedla spotřebu, to bych věřil. Ale na dvojnásobek, že to nádrž (nebo "nádorž") vyžere za poloviční vzdálenost?

0/0
31.5.2017 19:48

J67i41ř49í 97S56c19h42m88i16d15t 5640953874765

Dokud takové auto nebude stát stejně jako verze se spalovacím motorem, tak z toho žádný trhák nebude;-)

+3/−1
30.5.2017 16:48

M57a75r47e98k 63M27a15l46ý 1932848781850

Já bych klidně i 10-20 procent oproti srovnatelnému spalováku připlatil, pokud by ostatní vlastnosti byly stejné jako u spalováku: dojezd, rychlost nabití a hustota nabíječek.

0/0
31.5.2017 10:07

Z39d33e14n21ě67k 66D77u78f47e58k 2164114268

Když si uvědomím, jak velká a pěkná auta se pohybují po autosalonech s cenovkou kolem 1 000 000,- Kč, tak bohužel lukrativní ekologickou novinku Opelu budu nucen, ač se slzou v oku, odmítnout.;-D

+6/0
30.5.2017 16:27

J35i90ř67í 76S22c84h49m66i23d81t 5130343314135

Já bych zas milion za auto nikdy nedal.

+1/0
30.5.2017 16:49

T43o44m31á47š 63C28h70r79a18s84t93n47ý 2971284191393

Ja jsem sedl do S90 od Volva a ten mega a pul bych za nej dal okamzite.

Jenze ho nemam, tak jsem se tak akorat pomazlil a zas sel ;-(

0/0
31.5.2017 9:38

M98i68l45a82n 37N36ě46m68e81c 1985380296256

Prý "dojezdová úzkost". No, řekl bych, že je úplně jedno, jaký posměšný termín pro to mají dopravní psychologové. Protože fakta stojí tak, že auto, které si musí po ani ne 400 km na pár hodin odpočinout, je v mnoha situacích k ničemu :)

+5/−1
30.5.2017 16:22

D51a11v86i45d 63T43e44r26i20n51g82l 9547554810

Norové a Dánové si myslí opak a proto je kupujou.Urcite to není auto pro oazdeho,kdo denně najezdí 500km,ale 90% Čechu stejne jezdi jen do Kauflandu,do mcDonaldu,nebo Ikei.

+1/−1
30.5.2017 16:37

M82i82l73a86n 30N56ě83m81e43c 1875480746176

A pak třeba jednou za rok do Alp a v tu ránu jsou s takovýmhle zázrakem moderní techniky namydlení.

Takže to má význam leda jako druhé auto do rodiny, které si mohou dovolit třeba ti Vaši Norové a Dánové, ale většina zdejších rodin ne.

+2/0
30.5.2017 17:04

J97i61ř65í 64S88c51h63w66a82c16h 8118444848746

to jakože nikdo, kdo nemá auto se do Alp nedostane?

to jakože, kdo auto má, tak s ním musí jet jednou za rok do Alp?

0/−3
30.5.2017 17:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.