Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a74r83d33a 73S49o87k94o65l 1946708211251

Dejte to za 400sta tisíc a mnoho lidí to koupí jako druhé autoR^.

+7/0
doporučit
30.5.2017 8:46

P41e26t74r 47N87ě23m36e56č64e71k 1392874692383

Takže za cenu pěkného mercedesu C-Klasse si koupím opel s dojezdem 380km....no, bezva nabídka ;-D;-D;-D;-D

+10/−3
doporučit
30.5.2017 8:16

Z87d81e25n89ě85k 45D42u87f55e63k 2364294648

Když si uvědomím, jak velká a pěkná auta se pohybují po autosalonech s cenovkou kolem 1 000 000,- Kč, tak bohužel lukrativní ekologickou novinku Opelu budu nucen, ač se slzou v oku, odmítnout.;-D

+6/0
doporučit
30.5.2017 16:27
Foto

J50a85r90o85m52í97r 12H34l12u92b91e76k 2426610544751

380, to mi nevyjde ani do Brna a zpět. Pokud bude zima a budu musit topit nebo horko a budu musit klimatizovat, tak je dojezd polovina. U benzínu vidím, že mi dochází zdroj energie, takže zastavím u pumpy a za pět minut jedu dál, u tohoto "vynálezu" když vidím, že mi dochází energie, tak musím začít přemýšlet, co si počnu, jestliže nedojedu domů. Nedej Bože mít v tom i malé děti.

+5/−1
doporučit
30.5.2017 17:31

M20i22l93a85n 78N59ě17m83e78c 1795350786986

Prý "dojezdová úzkost". No, řekl bych, že je úplně jedno, jaký posměšný termín pro to mají dopravní psychologové. Protože fakta stojí tak, že auto, které si musí po ani ne 400 km na pár hodin odpočinout, je v mnoha situacích k ničemu :)

+5/−1
doporučit
30.5.2017 16:22

M37a28r83t60i92n 71B15u78n80e53š 8445714360622

350 tis. a budu přemýšlet !

+4/0
doporučit
30.5.2017 11:58

P78a31v96e19l 13K79u42t79i53l 9240356783719

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

+3/0
doporučit
30.5.2017 19:06

J35a83n 11D73l27o75u55h13ý 7654739920809

Zajimave je, ze nikdo se nezabyva tim, jak v takovem aute (tyka se i ostatnich elektroaut) vymenim po 8 letech (v realu to bude urcite driv) ony baterie zabudovane v podvozku automobilu R^. Ono totiz nejak neni duvod menit po 8 a mene letech elektricky vuz za novy.... To neni klasicke auto s "milionem" pohyblivych casti aby se to pohnulo kupredu.... Z meho pohledu je realne nejvic ekologicko-ekonomicke nasledujicich cca 20 let auto spalujici LPG. CNG je financni past na servis, diesel je mrtvej, hybrid a elektro - nesmyslne drahe bateriove clanky, hydrogen se produkcne stale nevyrabi. I to nejvic sofistikovane 4 valcove auto na LPG stoji maximalne o 50 tisic vic nez stejny vuz bez prestavby. Servis na LPG je nula nula prd a nahradn dily se pohybuji v radu tisici korun. R^

+3/0
doporučit
30.5.2017 11:01

J68i82ř69í 41S41c49h50m17i33d53t 5150573824255

Dokud takové auto nebude stát stejně jako verze se spalovacím motorem, tak z toho žádný trhák nebude;-)

+3/−1
doporučit
30.5.2017 16:48

J74a29k94u48b 39S46e67k92e43r52a 6966520706535

Půl tuny Li-on ekologie na každých 160tis km???

Planeto, odpusť jim :-///

+3/−2
doporučit
30.5.2017 12:26

L59u17k75á65š 33K25m32e21n58t 5209227824840

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

+2/0
doporučit
30.5.2017 19:06

M37a64r12e40k 95J25a44n60e79č82k70a 1347626443101

"Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.

Kdybych přesedlal z vozidel na LPG na elektromobil, tak bych se asi z toho rovnou vybulil ;-D Jsem zvyklej mít dvě nádrže a když dojde LPG, tak jezdím v pohodě ještě na benzín, když není čas tankovat, nebo není poblíž čerpačka na LPG. Představa, že si budu muset hlídat dojezd a pak někde hledat nabíjecí stojan a tam tvrdnout i hodiny je pro někoho možná lákavá, ale já bych s tím měl strach kdekoliv dál jezdit. Kolem komína, proč ne, při nejhorším se dojede ke stojanu už na laně ;-D

+2/0
doporučit
30.5.2017 12:50

L89i35b87o43r 96P79e62t72r45á38š 6905599108529

"dojezdová úzkost" :-) dobrej termín

+2/0
doporučit
30.5.2017 10:09

T18o45m37á27š 63D81v64o78ř50á66k 6557545193987

50 kW a 32A? To vychází na 1500 V, opravdu rychlonabíječky používají takto vysoké napětí? Pokud vím, tak Tesla supercharger používá 480 V, takže musí být větší proud.

A také není pravda, že každé 4. auto v Norsku je elektromobil. Ten údaj se týkal pouze nových registrací (z celkového počtu všech registrovaných vozitel to bylo zatím jen 3,7 %) a navíc zahrnoval i hybridy, kterých byla drtivá většina.

+2/0
doporučit
30.5.2017 9:37

P37e91t94r 97B62á87č20a 8685836335485

Na elektrombil si rozhodně nepřipravim ani halíř

+2/0
doporučit
30.5.2017 5:42

B87o56h11u38s93l66a34v 84B59i37n74k34a 1969456808280

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

+3/−3
doporučit
30.5.2017 18:03

M34a56r47c76e50l 35S53t73a18r46ý 9958614463639

u každého článku o elektromobilech a jejich rozšiřování by měla být samostatná sekce o dopadech dobíjení velkého počtu aut ve špičkách (večer) na přenosové soustavy.

každý večer zapnout jeden temelín navíc jen pro elektromobily asi fakt nebude reálné, že...

+3/−3
doporučit
30.5.2017 9:54

R96u76d53o92l24f 93P18e76k21á71r88e30k 9342481109273

Další ekopatistickej nesmysl s vejfuckem v elektrárně...:-/

+2/−2
doporučit
30.5.2017 15:23

V69í11t 27O17ž91a43n37a 1858708465314

https://youtu.be/av89jwCNXLU

+1/0
doporučit
30.5.2017 15:03

H57y64n85e30k 38M33r22t72v76ý 2570527519651

sím, jaxe připravuje milión?

chtěl jsem to na doporučení briskně udělat a náhle si uvědomil, že vlastně nevim jak na to. dík za doplnění informace! :-)

+1/0
doporučit
30.5.2017 9:53

P33e26t78r 35P15o60l15á29k 1357185286358

Za milion auto s dojezdem 380 km( ovsem jen za idealnich podminek! ). To je podle medii a politiku budoucnost automobilismu? Mozna by ti pani( a damy ) meli spadnout zase nohama na zem!

+1/−3
doporučit
30.5.2017 10:51

S59t29a56n15i43s26l17a53v 56S85r29b56a 4855684908114

jen ať ceny držej. jinak hrozí podobný problém, jako s elektrokoly. dříve šlo na Radhošť 100 turistů a jeden na horském kole, dnes na Radhošť směřuje 100 turistů, jeden na horskáči a 1000 na elektrkolech. a příroda je drancována mnohem více.S auty to může při nižších cenách podobné: dnes se stojí fronta 10 minut, s levnými elektroauty se bude stát ve frontě 60 minut. takže vzduch bude znečištěný nakonec mnohem více.

0/−1
doporučit
30.5.2017 10:29

T35o36m50á22š 57T74a51t67í26č57e59k 5650842260388

Krám.

0/−1
doporučit
30.5.2017 8:58
Foto

M39i77c11h12a72l 91N26a70j24m36a44n 7229753396590

Je to sice E-kologické auto, ale pořád to není ani trošku E-konomické....

0/−1
doporučit
30.5.2017 6:28

M78a28r91t23i27n 98M80i77k23u12l54i15č46k26a 2678560862717

Další,,EKO" paskvil.

0/−2
doporučit
30.5.2017 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.