Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU plánuje přísnější homologace aut, pokuty za nedodržení budou vysoké

Modernější testy aut, která vstupují na evropský trh, jsou součástí nových pravidel takzvaného typového schvalování motorových vozidel, se kterými souhlasily členské země Evropské unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67í18t 31K60o88u69b95a 6396890774928

chodí kolem toho jak kolem horké kaše. Proč výrobu aut tedy rovnou nezakáží, když jim tak vadí.

0/0
3.6.2017 11:26

P55e25t16r 91Č20e11r57m21á55k 9638115699160

Ono to je právě naopak. Tohle všechno jsou v reálu především ekonomické nástroje na udržení či navýšeni poptávky po nových autech a tedy automobilový průmysl podporující, byť se všichni zainteresovaní tváří že to je jinak...

0/0
4.6.2017 15:06

M63a96r41e16k 44K91l82u46f56a 3278814764656

Proč se dokola šlape po automobilovém průmyslu, když by bez něj spousta zemí (zdaleka nejen ČR) byla naprosto v loji? Důsledek neprosperujícího odvětví (včetně automotive) byl jasně vidět po ekonomickém sešupu v roce 2008. To se ty samé země a komise a unie mohly přetrhnout, aby udržely v automobilismu výrobu a zaměstnanost (pomocí šrotovného, projektů vzdělávání a rekvalifikací apod.....). Aby šlapaly evropské ekonomiky, tak jste chtěli víc aut, a jelikož adekvátní náhradu za spalovací motor zdaleka nemáte, tak se nedivte, že více aut vyprodukuje více zplodin (nehledě na to, že hlavní zdroje zplodin neřešíte).

0/0
1.6.2017 12:10

P83e36t64r 44Č75e17r76m43á74k 9588465749940

Nešlape, podporuje ho to.

0/0
4.6.2017 15:06

R81a91d18i54m 96P12o67l63á56š63e60k 9476163419459

Podle mne se věrchuška v EU snaží omezit množství provozovaných aut, kvůli ekologii i obecně ekologické stopě.

Proto se rozhodli všelijakými homologacemi a předpisy auta zdražit tak, aby stála víc než jeden měsíční plat. ;-D;-D Konkrétně jeden měsíční plat EU papaláše.;-D;-D

0/0
1.6.2017 9:27

P73e47t49r 17Č82e46r23m44á48k 9858665939560

Právě naopak, jedná se o ekonomický nástroj jak zvednout poptávku po nových vozech, resp. jak donutit pravidelně omlazovat vozový park.

0/0
1.6.2017 9:56

M26a31r46e34k 52K82l38u48f54a 3588284304126

Výroba každého nově vyrobeného auta znamená větší ekologickou zátěž než provoz stávajícího, takže ekologicky hájit prodej nových aut je nelogické. To jim nemůže zbaštit nikdo, kdo vystudoval alespoň první stupeň základky.

0/0
1.6.2017 12:13

P33e88t57r 13Č40e49r13m94á34k 9508635389810

Tady taky o ekologii ale vůbec nikdo nemluví. ;-)

0/0
1.6.2017 20:39

M47a53r31e87k 13K55l50u41f19a 3398184644776

Asi se tedy oba shodneme na tom, že snaha o omlazení vozového parku jde přesně proti neustálé snaze o zpřísňování emisních limitů.

Byrokrati tedy nevědí, co chtějí. Resp. chtěli by oboje, ale to není možné.

0/0
2.6.2017 11:04

P92e90t17r 55Č27e47r83m93á87k 9198145989820

Právě naopak, zpřísňování emisních limitů je nástroj na omlazení vozového parku.

0/0
2.6.2017 12:06

J70o69z15e62f 91S63t86e97b60i49l45a 3975187855207

...do kazde domacnosti jedna EU komise !!

+2/0
1.6.2017 8:23

J72o24z33e79f 19M49r41v57á77ň 8865662697509

Ekoteroristi... A Češi se přidají, protože to odsouhlasili všichni ostatní. Ovce k tomu.

0/0
1.6.2017 4:49
Foto

J71a42n 54D48o26č42e50k87a48l 1544526191145

Ano - Maltský ministr ekonomiky bude jistě naprosto kovaný znalec automobilového průmyslu a fyzik v jednom. Šmarjápanno, kde se tihle "experti" líhnou???

+5/0
1.6.2017 2:12
Foto

J37i57ř91í 98Š68v17a73g69r 4694172105647

Já žádné zdražování z důvodu pokut nevidím. Jen je třeba dodržovat závazky. Smog nám nevoní, ale vozit si pozadí v autech chceme - holt je tomu třeba uzpůsobovat emisní limity. Exit z EU? Co by to přineslo? Regulace budou třeba vždycky. A když se nám nelíbí EU regule, kde bereme jistotu, že čistě české budou vyhovovat? Obávám se, že remcání je vlastnost nesouvisející s členstvím v EU.

+2/−1
31.5.2017 23:43

M66a35r92t81i48n 91H51o91r53á53k 7216335128

Nejde o nic jiného než učinit auta méně dostupná pro chudší obyvatele (kteří přesto volí tyto socialisty), aby se více používala kola a cyklostezky a omezilo CO2

+3/0
31.5.2017 23:32

J57i29r46k64a 30H14o29n52c61ů 2564424871698

Jediný způsob, jak obnovit a zvýšit důvěru v evropský automobilový průmysl, je pomoci mu vytvořit čisté a bezpečné technologie,“ poznamenal k dohodě maltský ministr ekonomiky Chris Cardona

Zdroj: http://auto.idnes.cz/typove-schvaleni-motoroveho-vozidla-homologace-fuw-/automoto.aspx?c=A170531_104310_automoto_fdv

Ona panuje nedůvěra v evropský automobilový průmysl? Evropská auta se prodávají víc, než kdy před tím. Zase jen přitroublé žvásty byrokrata, který se snaží ospravedlnit unijní nesmysly.

+8/−1
31.5.2017 22:53

V23a95c98l42a71v 77M86e22d33e60k 5111942965625

kdyby ty miliardy EUR, co jdou na nesmyslné dotace řepky (která ničemu neprospívá) šly do vývoje skutečně čistých technologií, mohli jsme být už někde úplně jinde. Bohužel v Evropě zvítězil ekologismus nad ekologií, z celé ochrany přírody zůstal jen obrovský kšeft pro zainteresované, a podvod s emisemi (a nejel v tom jen VW) je jen logickým důsledkem.

+12/0
31.5.2017 22:35

P97a64v91e14l 54K44y78n32č51i52l 4640494646472

Prostě auta na fosilní paliva nebudou čistá nikdy, leda tak o objemu 125 ccm. V podstatě žádné auto nesplňuje normy ani když vyjede z fabriky, protože v reálném provozu je to stejné jako s reálnou spotřebou. Laboratorní je 5,5 ale v reálu je to 10, takže emise nemůže splnit. Jediným řešením jsou auta na elektriku a plyn, ale kdo bude likvidovat ten odpad z eklektických článků a motorů to by mě zajímalo.

Už aby ta UNIE šla do kytek.

+3/0
31.5.2017 22:20

P18e34t47r 32G67a51b91r18h30e74l66í98k 9107500552332

a prosím vás ... tomu větru a dešti už poručili? ... wait .. to byli jiní soudruzi ...;-)

+9/0
31.5.2017 22:19

M48a12r31e49k 37K47o16l21m62a65n 5276694417591

Kdyby EU vložila tolik úsilí do ochrany hranic a bezpečnosti, co vkládá do automotobuzerace, tak vám můžou v Chánově upadnout Breitlingy a za měsíc je na tom stejném místě najdete.

+26/−2
31.5.2017 22:14

P76a33v69e62l 74D10a91v59i13d 1887424336974

chanov jsme si vyrobili sami uz za totace i s totalni ostrahou hranic a mnohem rigidnejsi VB

0/0
31.5.2017 23:11

P92a13v14e88l 54N82o49v30á25k 5223267404958

Souhlas

0/0
31.5.2017 21:46

T70o80m14á96š 20H42a40v95r14d13a 1333106587954

Problém není v nových autech, ale v těch starých, a tam žádné nařízení a normy nepomůžou. EU by se proto měla zaměřit jak vozový park, co nejefektivněji omladit...

+1/0
31.5.2017 21:18

P30e59t69r 97M50a44r44š12o32u17n 5815778496256

Eu ho omladí raz dva. Nařízením je zakáže od 1.1. používat. A má hotovo. Problém vyřešen. Co tam je dál?

+2/0
31.5.2017 23:25
Foto

O46n60d92r73e91j 92V94a93l48o69u57s45e28k 4930681137551

Super, i tohle (kromě ostatního) je třeba sjednotit. Je fajn že EU funguje - ať si říká kdo chce co chce (y)

+1/−3
31.5.2017 20:54

P91e33t33r 79Č32e73r77m81á38k 9728625989360

A co že se sjednotilo?? ;-)

0/0
1.6.2017 9:57

J57i93ř94í 79S13c40h21m39i14d63t 5560603114335

Vše tohle znamená zdražení aut, vytlačení levné konkurence a zkomplikování dovozcům přístupu na evropský trh, což chápu, ale stejnou funkci a s větším efektem by bylo clo. Pravda ta bohatší část Evropy to moc neřeší, tam jsou schopni bez problémů zdražení vstřebat, ale doplatí na to zase opět ta chudší část Evropy a to ta bohatší bude vesele tu chudší zásobovat ojetinami, takže další + pro bohatší a větší ekologickou zátěž pro tu chudší. Jen nechápu ty vlády a poslance z té chudší, kteří tomu nadšeně tleskajíRv.

+18/−1
31.5.2017 20:52

P79e55t74r 40V56e39s82e58l96ý 6271516689770

Snad se EU brzy rozpadne RvEURv

+7/−3
31.5.2017 20:46

P64e10t38r 93D67l46o54u74h77ý 5427869824384

Jádrem této dohody... je pomoci mu (automobilovému průmyslu) vytvořit čisté a bezpečné technologie. Vtipálek.

0/0
31.5.2017 20:34

L97e90o45š 72S32ý56k51o27r12a 3501802423780

"prohlásil maltský ministr ekonomiky"...tak za všechny auta vyrobený na Maltě bych tu pokutu zaplatil sám

+4/0
31.5.2017 20:22

P50e39t40r 52Č35e11r47m40á82k 9458455279120

Opět věc o ničem, zatím není známá situace kdy by výrobce v EU použil do seriové produkce něco co se liší od kusu který prošel homologací více než metodika povoluje. Takže ať je pokuta třeba miliarda, to nikoho nepálí a nic neřeší. Rv

Krom toho jak je uvedeno v článku - výrobci s tímto návrhem souhlasili, takže si opět schválili něco co dobře vědí že sami splní ale že to opět omezí konkurenci.

+2/0
31.5.2017 16:00

V85a32c89l91a72v 45M41e64d93e19k 5361492745335

tak to se pletete. Pro testy NEDC byla používána auta odstrojená (bez veškeré výbavy, prostě jen 4 kola a volant, aby byla co nejlehčí), bez zrcátek, s přelepenými spárami, odpojeným alternátorem, na přehuštěných pneumatikách speciální konstrukce.....

0/0
31.5.2017 22:41

P66e36t82r 66Č58e53r38m15á12k 9488755939560

Nepletu, vždyť píšu že se nelišila více než metodika povoluje. To samé platí i nyní.

0/0
1.6.2017 9:54

K98a92r62e73l 43V86a98c65h59u54t 9653192259483

Každej druhej Němec jezdí ve 3-Litrovém autě, ale buzerovat budou zbytek Evropy!

Chjo... :-/RvRvRv

0/−4
31.5.2017 15:05

J68a24n 88L64u28c68a74n 2645728339904

Emise nejsou jenom o objemu, víte ?

0/0
31.5.2017 20:06

R17i21c10h46a56r94d 45T72o52m78e90č60e32k 7366825256781

Ale dost s ním souvisí.

+2/0
31.5.2017 20:51

M10a27r66t28i88n 39K48o50ž82í78n 1115396821750

Ona to vyhoněná oturbená 1.2 bude mít horší emise, než benzinová atmosféra 2.5 litru. Tedy především bude mít nebezpečnější emise, jako jsou oxidy dusíku.

+4/0
31.5.2017 22:44

M11a54r62t43i50n 51K70a23r80á23s39e34k 9878463868158

No souvisi s tim max emise CO2, zbytek (to podstatne) prakticky ne...

0/0
1.6.2017 11:31

T49o49m67á56š 96K54u43c61h67a69ř 3267661558651

Tak to chci vidět, jak například výrobci splní slibované parametry maximální akcelerace, protože v tomto režimu jistě nejsou schopni splnit emisní požadavky. Povede to k tomu, že SW vám při sešlápnutí plynu na podlahu umožní pouze vlažný rozjezd, hlavně u maloobsahových motorů. Jenže to pak místo 11 sekund budou muset napsat 20.. :-P

Stejně tak chci vidět, jak ty reálné emise splní po ujetí 100 000, 200 000 km.

+3/0
31.5.2017 15:02

F61r96a50n34t37i27š81e83k 22N11e96v86a87ř41i40l 7523519437105

Je zapotřebí kupovat nová auta - je ale vidět že lidé už ví o co jde jakými nástrojemi se s nimi manipuluje. Hlavně je zapotřebí zdůraznit že je to pro jejich dobro.

0/0
31.5.2017 14:46

D42e21n53i41s 38H41u48m85l 4912265825956

Ja zadnou ztratu duvery v automobilovy prumysl nevidim. Zato vidim nulovou duveru v Evropskou komisi a jeji narizeni.

+42/−6
31.5.2017 13:16

J14i61ř82í 71K15ü96h69r 2640126910476

Vidíte jen to, co vidět chcete.

+1/−9
31.5.2017 15:44

P51e80t68r 65Č24e90r19m34á69k 9828555119330

Vidí čísla ;-)

+5/−1
31.5.2017 15:56

V33á65c11l47a44v 11K97o87v17á49ř 1232241817444

Totéž platí o Vás.

+2/0
31.5.2017 22:50

O69n86d49ř50e61j 89N39o84v75á23k 9497394619329

Auto-průmysl je slepice snášející zlatá vejce.

Bez auto průmyslu by se EU ekonomicky zhroutila.

Přesto dělají všechno pro to, aby auto-průmysl z EU vytlačili pryč .... a když jejich proti-autová opatření začnou fungovat a výroba začne klesat - najednou chytnou paniku a začnou zavádět dotace (šrotovné ...)

Kdo nabídne skutečný a opravdový CZEXIT - má můj hlas ....

+13/−8
31.5.2017 12:05

L42u36d94v80i37k 27S70p66i61n68k65a 1242847970385

to se ale týká i importu do eu . ale třeba v člr si jistě mohou prodávat eu automobilky co chtějí. až bude česko mimo eu budou se tu vyrábět určitě auta bez zbytečností jako katalyzátory, deformační zony atd.

+1/0
31.5.2017 12:18

J66i85ř30í 53S13c69h82w17a92c25h 8258574198256

CZEXIT je pro Česko, které je v naprosto jiné pozici než GB a to jak hospodářské tak geopolitické totální hňupovina.

CZEXIT by byl pro český autoprůmysl, vyvážející 90% produkce hřebíkem do rakve.

+7/−8
31.5.2017 12:47

O71n85d22ř67e71j 91N36o21v94á52k 9257814109319

Před vstupem do EU jsme měli všechny výhody ... navíc jsme nebyli omezeni byrokraty z Bruselu ... jen si to už nepamatujete .... a to bylo tenkrát křiku, žemáme nižší daně, než EU ... a že vlastně provozujeme sociální dumping .....

+6/−5
31.5.2017 13:27

M35i65r63e61k 72K98o54v69a46c68i77k 5251491201787

Ty výhody by mě fakt zajímaly...

+2/0
31.5.2017 17:34

J32a27n 12L97u80c49a10n 2935318579854

Co to plácáte?

+1/−1
31.5.2017 20:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.