Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a18v64e17l 72J43e33ř94á41b19e17k 7971542234857

Krátké studené jízdy, málo zatížené motory. Karbon se raduje - množí se jako kvasnice v těstě na vdolky.

Kde jsou ty doby, když Lojza s traktorem Zetor 25 všechen karbon vypálil v prvním kopečku, když táhl naložený vlek a nebo oral dvojákem. V noci mu rudě svítil i výfuk a soudruzi bezpečáci mu nadávali, že hořícím karbonem, který vyletí z výfuku zapálí slámu.

Dneska - osobní auta mají tak silné motory, že prakticky jedou bez zatížení, a navíc, jezdí na poměrně nízké otáčky motoru, protože i na tu "6" mohou v pohodě dát prudší kopec.

Nicméně - až bude článek natolik objektivní, že vedle sebe srovná hodnoty paliv od všech prodejců, paliva ovlivněná aditivy, které si do nich přidává sám řidič, hodnocení paliva s biosložkou a bez ní, tak snad to bude mít nějakou vypovídající hodnotu.

+55/0
doporučit
1.6.2017 0:48

P81e80t44r 25M10i83c61h67a87l 2670614171362

Redakce, zapomněli jste článek označit jako komerční sdělení.

+44/−1
doporučit
1.6.2017 3:44

J20i40n54d40ř57i87c92h 32L57u59k43e57š 3349824123500

A jak by se teprve na motoru podepsalo palivo s biosložkou?

+36/−1
doporučit
1.6.2017 0:18

M25i84r93o87s78l84a31v 86Č82e51c33h 9839553955295

Toto je ciste PR. Este aj obrazky dodal Shell. Vysia na kazdej pumpe.

+28/0
doporučit
1.6.2017 1:52

V14l80a26d67i30m78í61r 67F95i35b92i58g32e84r 5814511591784

Článek vyznívá, jako že motor s obyč benzínem má životnost max 10000 km:-). Po 5 nádržích znatelně omezeno po 10 zřejmě KO;-D.

Před pár lety se dělal test paliv a slavný SHELL měl stejný benzin jako obyčejná levnější pumpa ovšem za prémiovou cenu.

Nechápu proč je u nás Shell dražší než ostatní stanice, třeba v Polsku mají ceny stejné jako ostatní.

+27/0
doporučit
1.6.2017 6:17

J65a46n 52M76a22l47ý 3412542322525

Chce to více řepky a biolihu. To pomůže :-)

+19/0
doporučit
1.6.2017 5:49
Foto

R74i45c68h48a11r62d 24P53o53l65á43š30e45k 9324363900529

Svýho českýho korejce živím benzínem z nejlevnějších pump a po 100 tisících stále stejný běh motoru. Úplně v pohodě.

+18/0
doporučit
1.6.2017 0:39

F91r72a63n96t68i80š34e76k 40M81i61c14h13a30l87i34c38a 8246318885336

Autor článku se nás snaží přesvědčit, že benzín s biosložkou má schopnost lépe čistit karbon než benzin bez biosložky? Tak snesu hodně, ale toto rozhodně neRv

+27/−3
doporučit
1.6.2017 7:07

M19a31r31t67i97n 15K22o31ž26í16n 1535856551870

Moderní motory chtějí ledasco a vydrží míň než polovinu toho co starší atmosféry.

+16/0
doporučit
1.6.2017 1:08

J61a59n 87K76l76i87m24c33a32k 8422913497624

Problem karbonovych usazenin v motoru je nekde jinde nez palivu. Do paliva muzete nalit co chcete, a stejne vam proste v nekterych motorech bude vznikat velke mnozstvi karbonu.

Problem ve casto v sani na na sacich ventilech - temer vzdy problem motoru s primym vstrikem. A to proto, ze tada se palivo nedostane do sani ani na saci ventily. Takze aditivum, ktere palivo obsahuje - ac ma skvele cistici schopnosti, tam jaksi nemuze pusobit. Cely problem je v tom, ze karbon prijde pres EGR ventil nebo pokud motor nema EGR, byva zde system zpetneho sani vyfukovych plynu do sani. At v prvnim nebo druhem pripade se saze ve spalinach smisi s olejovyma parama s odvetrani klikove skrine a usadi se prave n sacich ventilech a v sacim potrubi. Aditivum, ktere je v palivu se do techto mist nedostane, takze se zde jen uklada karbon. Dale se timto handlovanim se spalinama vice kontaminuje i olej v motoru. A pokud ma jeste motor od vyrobce nastaven servisni interval an 30.000km, tak je to pro motor zhouba.

+14/0
doporučit
1.6.2017 8:45

P23e41t21r 92K21e69t63t68n62e42r 1747112824281

Všude v civilizovaných zemích od bio sta.... ustoupili a u nás jsme navýšili. Přitom je to špatně od ekologie až po motory a spotřebu.

+11/0
doporučit
1.6.2017 8:43

T64o18m64á54š 59K26u73c10h71a78ř 3367531228451

Jestliže se tankováním běžného povoleného paliva do "moderních" motorů už po krátké době takto zásadně mění poměry v motoru, jak chtějí výrobci uspět při avízovaných "poctivých" emisních testech i prodaných aut? :-P

Jestliže se hraje u měření emisí o každé procento (což je z principu blbost) a měřením tak tak proleze nový vyladěný kus, pak logicky už po ujetí pár tisíc km při tryskách a ventilech zasviněných jako na obrázku to auto při měření v reálném provozu těžko vyhoví.

http://auto.idnes.cz/typove-schvaleni-motoroveho-vozidla-homologace-fuw-/automoto.aspx?c=A170531_104310_automoto_fdv

+11/0
doporučit
1.6.2017 0:22

O94n96d98r35e16j 65K59a18l84m94a59n 1740856344922

Nejspíš to je PR článek, ale zakarbonované ventily jsou velice reálná a velice nepříjemná záležitost. Auto může být zralé na odtah. Rozhodně je dobře vědět kdo aditivuje a kdo ne. Já bez aditiv netankuju, už jednou bylo moje auto kvůli karbonu v servisu.

+9/−1
doporučit
1.6.2017 0:33

K95a55r12e74l 14M95a68z23a76č 3477883456489

Již dva roky leju do všech aut a motorek VIF. Sice je to složitější na dávkování, ale litr benzínu to zdraží o cca 0,20 Kč. Čistící schopnosti VIFu byly prokázány testy v ČR. Stačí tedy tankovat levný benzin a dodávat VIF, který má vyšší schopnosti čištění než dražší aditivovaná paliva. Testy a foto je k nalezení na internetu.

+7/0
doporučit
1.6.2017 10:24

R41a48d24i84m 25P51o32l67á44š74e75k 9766613159109

Mě to připomnělo mého spolupracovníka kdysi za socíku. Ten měl dvoutaktní Wartburg. Protože měl kontakty na odborníky motoráře, poradil se s nimi a potom jezdil na mix tuším technického benzínu, toluenu a denaturovaného lihu. Mix v takovém poměru, že výsledné parametry byly odpovídající běžnému benzínu, takže motoru to vyhovovalo a dlouhodobě měl stejný výkon jako na benzín. Akorát tyto složky nebyly daněné, takže jezdil za třetinu než jiní na benzín.

Dvoutakty asi toho snesly nejvíc, protože byly konstrukčně nejjednodušší.

+7/0
doporučit
1.6.2017 9:37

M79i58l10a51n 86N75ě78m82e79c 1515460406986

No to je teda překvapení. A zmíněné palivářské firmy a jejich produkty jsou jistě zmíněny jen tak náhodou :)

+7/0
doporučit
1.6.2017 0:15

T37o85m57á68š 76V23a68l52d55e45r 7883700829

Shellu nevěřím. Co jsem jezdil tady a pak jsem tankoval stejné palivo na západě, Rozdíl nebe a dudy. Opravdu stačily 4 plné nádrže, aby motor jel jinak než tady. Chovejte se jak zloději vy od Shellu. Ale od té doby vám dělám jen zápornou reklamu a odrazuji vám zákazníky. Jsou jiné , lepší než Shell.

+6/0
doporučit
1.6.2017 12:14

P69e37t20r 36S98v37o43b63o22d96a 9873883927604

Jaká náhoda, že podobný článek vyšel i jinde... Asi Shell dobře platí, aby si udělal reklamu...

+5/0
doporučit
1.6.2017 11:32

K65a69m40i14l 73Š14t91ě68p16á87n28e17k 9846909403

Tak nějak nechápu, jak je možné, že se mohou prodávat paliva, která škodí motorům.

+5/0
doporučit
1.6.2017 8:39
Foto

J36o13s63e61f 26K92u18b54e69š 3248473129643

U shellu už ty jejich svinstva prostě skoro nikdo netankoval, tak borci 5 let vymýšleli název, aby vypadal hodně cool a zase přivedl pár nešťastníků k jejich pumpám. Stejnak tam prostě najelou něco ve stylu VIF jako ostatní, cmrndnou tam trochu víc nějaké jiné složky, aby to vypadalo jakože vědecky a sofistikovaně, udělaj velkej cool poutač a nasaděj o 2Kč vyšší cenu s tím, že můžete čerpat výhody a levnější palivo bla bla... Naposledy jsem byl u shellu už ani nepamatuju, jo vlastně jo, to bylo, jak mi tehdá potom přestal táhnout motor....

+6/−1
doporučit
1.6.2017 8:35

R73o72m59a79n 86P29o18l86á84č14e84k 5956779775

Čepro alias EuroOil bez kytiček a motor přede :-)

+4/0
doporučit
1.6.2017 12:46

P68a13v47e79l 29D57a71v81i70d 1847344406434

zajimalo by me, jestli taky vyrobci additiv testuji ucinky na zdravi, az to additivuv projde tim spalenim...

+4/0
doporučit
1.6.2017 9:41

J72a61n 84K44o58n65v88a13l42i24n67k37a 5960711321485

Nedávno jsem četl poměrně sofistikovaný článek o kvalitě paliv v ČR. Paliva Shell tam byla označena za průměrná co do kvality a nadprůměrná v ceně. Z nafty je prokazatelně nejlepší Verva od Benziny. Cetanové číslo má největší a rozdíl je opravdu znát. Kombinuji ji s aditivem VIF (též nejlepší na trhu) a motor běží prokazatelně lépe. Při plném plynu a razantní akceleraci výrazně méně kouří (nemá DPF), klesla spotřeba, hlučnost a zlepšily se studené starty.

Zanášení motoru karbonem může mít více příčin - ne jen blbé palivo. Taky režim jízdy se na motoru podepisuje. Například dieselům v tomto ohledu škodí krátké jízdy po městě v nízkých otáčkách. Hlavní příčinou je ale opět ekologie. Debilní recyklace a "přepalování" už jednou vypuštěných spalin likviduje motory ještě víc než špatné palivo. Znám jedno auto, které má vyndané DPF a vyřazený EGR a motor si jen lebedí - vyšší výkon, nižší spotřeba a výrazně nižší náklady na údržbu.

+6/−3
doporučit
1.6.2017 6:53

M27i59r76o29s24l39a85v 65J75o66z81e16f11y 3908881942626

JJ Shell ze sebe dělá jak je kvalitní a pak v zimě zamrzne nafta. Dále je mi líto zaměstnanců co pracuji u těchto pump venku a nesmí dovnitř(nevím třeba to už změnili)...takže u této pumpy ani kafe

+3/0
doporučit
1.6.2017 7:34

Z87d73e24n33ě28k 50I47v22á88n64e70k 4333225910606

Jenom OMV a jejich aditivovany diesel popř Eurooil bez bioslozky s Vifem. Zakarbonuje se tak i tak ale je rozdíl to ucpat při 60 a při 200 tisících km. Jinak do každého auta liji jen aditivovana paliva a to z jediného důvodu, že obsahují nejméně biosložky, klasiku netankuji z principu, pochybným názvum bebzinek se vyhýbám stejně tak Benzině samotné, měl jsem na minulém autě citlivé lambda sondy a VŽDY se mi rozsvitili po tankování nlu této značky.

+3/−2
doporučit
1.6.2017 6:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.