Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moderní motory chtějí lepší palivo, jsou citlivé na karbonové úsady

Staré motory dokázaly jezdit s trochou nadsázky na cokoliv, co aspoň trochu hořelo. Moderní agregáty jsou ovšem na kvalitu paliva velmi citlivé. U některých motorů je tankování kvalitního paliva jednou z podmínek „přežití“. Nezávislá laboratoř ověřovala čisticí účinky paliv v případě moderních zážehových motorů s přímým vstřikováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K82a14r90e98l 79K62o91š66ť90á29l 8117541820345

Celé je to poněkud blábol, skončil jsem u věty: Stačilo pět nádrží běžného benzinu bez biosložky... Přitom žádný benzín prodávaný běžně na benzinkách v ČR není bez biosložky, která musí v roční bilanci dosahovat minimálně 4,3% - 5%. Pouze benzíny s oktanovým číslem 99 a více mají místo běžného lihu ETBE (ethyl-terc. butyl éter), tedy látku ke zvyšování oktanového čísla, vyráběnou z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Faktem je, že ETBE není tak hygroskopický (nenatahuje vlhkost) jako běžný líh a je také mnohem stabilnější, takže takový benzín má výrazně delší trvanlivost.

0/0
6.6.2017 10:37

M22a11r44t67i50n 51K43a15r87á54s27e63k 9498633458148

Benzin bez bioslozky se da normalne koupit, prave proto, ze obsah je dany jako nejake celkovy prumer - tj klidne muzete prodavat bezin s vyssim obsahem a vedle cisty, obecne paliva bez bioslozky prodava ve velkem treba eurooil.

0/0
8.6.2017 15:11

J64a14n 83M48a16c75h52á71č 3617836343332

Moje VW T5 2,5TDI má na Vervu jednak menší spotřebu,cca o půl litru,ale hlavně motor má klidnější chod na volnoběh a lepší akceleraci.Ten Shell už nás jednou ojebal,když měl V-Power menší cetanové číslo než jejich obyčejná nafta.

+1/0
3.6.2017 9:16

M83i39l24a74n 13S56v66i16t48á64k 9777330978

tak to mě uklidnilo. Natankoval jsem naftu u Globusu v LB a UL plnou nádrž a auto jsem nemohl nastartovat. Vráti jsem se zpět k Benzině a už u ní raději zůstanu. Od té doby mám zase pokoj.

0/0
2.6.2017 21:13

M76i25r46e81k 26B23á37r31t85a 2645957690431

No je to hezký, ale co se dá dělat. Tyhle motory jsou dělané, aby se ráno natočily a večer vypnuly. Na to, že většina lidí popojede deset kilometrů ráno do práce a pak zpátky jak je vidět nikdo nemyslí. Motory jezdí studené a přes EGR ventil jde všechno nespálené zase hezky zpátky do válce. Copak se tam asi stane...? Přímo vstřiky se potom nevyčistí ani náhodou. Trochu to řeší Ford s jejich půlenou hlavou, kde se motor ohřeje po dvou km, ale i tak je to bída....

0/0
2.6.2017 21:02

J28a46n 58C72h15o65b27o20t 5313588399527

Úsada? To je opravdu motorářský výraz, nebo jen redakční úlet?

0/0
2.6.2017 17:03

J59o91s95e39f 65M98i35š60k50o38v59s15k89ý 9458701951118

Tenhle článek už tu byl před pár dny. Připadá mi to jako nekompetentní slátanina. Např. palivo z biosložkou méně zanáší motor ?

Důležitá jsou aditiva, která zajistí samočistící schopnost.

0/0
2.6.2017 10:15
Foto

V96i74t 28C14h68a38l30u56p75a 5592227162866

Pořád se všude uvádí, že problém zanášení válců motorů karbonem má příčinu v přímém vstřikování paliva....co tedy brání k návratu k nepřímo vstřikovým motorům?

0/0
2.6.2017 9:52

T55o66m17á38š 65V30a41l91d29e65r 7693190929

emise. Základní důvod dnešních kurvítek v motoru jsou emise. Respektive jejich snižování na základě direktivních snižování z Bruselu. A dále nevyvíjet drahý motor, jelikož by jej nikdo nekupoval a tudíž by nebyl konkurence schopný. Ono jde vše, ale kdo to zaplatí?

+1/0
2.6.2017 10:06
Foto

V89i85t 52C81h69a94l31u18p33a 5822207482906

Emise. Dovolím si to doplnit. Emise CO2. Víceméně nejedovatý netoxický plyn, který je ale potřebný pro život na Zemi. Naproti tomu všechy ty turba a downsizingy snížily spotřebu paliva a tudíž CO2, ale v případě NOx, a sazí zejména u turbodieselu, určitě nezlepšily, ne-li v některých případech i nezhoršily.....

+1/0
2.6.2017 10:37

L63u75m81í89r 49V23i53t62h82a 2927977606782

Přímovstřik benzín má saze taky.

0/0
3.6.2017 21:57

P50e63t19r 76H19o58r94á74k 1479433139924

Přesně tak, kvůli CO2, kde je podíl aut na jeho produkci minimální, šlo všechno ostatní nahoru. Neuvěřitelné šlápnutí vedle. A teď se bude hasit ten požár.

0/0
4.6.2017 9:16

V88l27a84d78i31s82l95a89v 74B65u64r20y39š25e55k 3643406172914

emise E 6 splňují samozřejmě i nepřímovstřikové motory, snižování emisí CO2 chtějí hlavně zákazníci, protože se jim nechce utrácet peníze za drahý benzín, Brusel je v nařizování emisních norem poměrně benevolentní, třeba Washington je mnohem přísnější, Peking zase na to kašle úplně, taky se tam nedá dýchat, náš Brusel je někde uprostřed

0/0
2.6.2017 12:05

T54o30m90á53š 66V98a56l73d61e52r 7253250419

Mám právě nepřímý vstřik EURO 6 a hrůza. EURO 3 mi jezdí za plynem mnohem lépe. Oba motory mají stejnou charakteristiku rychlosti a otáček na převodovce. Mám na mysli okamžité rozjetí po zastavení na stopce. Euro 3 okamžitě plní motor a rozjíždím se s lehkou nohou plynule do středových otáček. EURO 6 po sešlápnutí plynu zdechne. Okamžitě musím vyšlápnout spojku, aby mi na křižovatce nezhasl motor a více přidat plyn na další pokus rozjezdu. Samozřejmě při velmi vlažném rozjíždění tyto problémy se velmi zmenšují. Ale z vedlejší na hlavní opravdu nejezdím jak šnek. Pokud by někdo jezdil s EURO 6 na spotřebu. Také zakarbonuje motor.

0/0
2.6.2017 22:50

J77i96ř59í 95S68c83h60w20a11c70h 8138834988986

u té tvé Toyoty bude něco špatně. Nebude to problém Euro 6 ale toho, že je někde něco špatně nastaveno. Třeba při příliš agresivním rozjezdu je příliš aktivní omezovač prokluzu....U mé 1.8 v Hondě (sice jen s Euro 5) se nic takového neděje.

0/0
4.6.2017 0:36

T47o92m12á39š 44V40a51l58d71e97r 7723270799

Omezovač prokluzu nemám a je to charakter vozu. Řešili jsme vše u Toyoty. Sami určili, že jde o mapování řídící jednotky. Naštěstí jej vrátím. Kdybych si jej kupoval, tak bych byl dost naštvaný. Nejdříve si vůz skus. Máš Hondu a ne Toyotu. V Hondě jsem jezdil a nic podobného jsem nezaznamenal. U Mondea mám ASR a podobně se neprojevuje. Jezdí jak z praku. Jde za plynem krásně. Jedině je slabý na rozjezd do kopce na 90km/hod v plném obsazení i se psem a kufry. Ale jinak ve 3100 ot/min ožije a s mírného beránka je zatáčková bestie.

0/0
4.6.2017 14:41

V74l18a44d46i58s50l32a41v 41B64u59r95y55š55e81k 3523596862694

vždycky všecho nové přináší i různé nevýhody, tak jde vývoj od nepaměti, vyvine se něco nového, co má menší spotřebu, ale chce to lepší benzín, tak se to neřeší tak, že se raději zůstane u toho s tou větší spotřebou, ale ten lepší benzín se tomu dá, tak to jde pořád dokola, nám se to nelíbí, nadáváme na to, hledáme viníky, ale pak si nakonec zvykneme,

+1/0
2.6.2017 12:27

J66a10k18u80b 59S23e79k83e89r29a 6356610326505

Nebrani tomu nic. Jen nektere automobilky je neumi delat

0/0
2.6.2017 17:46

M13i85l11o66š 33J53i43r75á66k 3150379514433

proto jezdím na OMV

0/0
1.6.2017 19:37

M87a84r69e16k 21M20a12l59ý 1782658371830

Proto používám aditivum VIF, nezávisle na tom, kde tankuji :-)

+1/0
2.6.2017 11:21

L33i78b65o42r 22M16a13c36h54a52l69e79k 1844355425368

Mila firmo Shell. Jezdim nejradeji tankovat k OnO, protoze prodavaji stejny benzin, ale levneji. A neplati hloupe clanky na iDnes.

0/0
1.6.2017 18:05

V90l42a13d52i18s79l90a98v 30B22u23r51y30š89e34k 1299722827104

milý Libore, pokud nemáš nejmodernější přímovstřikový přeplňovaný motor, tak ti hloupý článek radí, že do toho můžeš lít co chceš, ale jestli máš stejně jako já nejmodernější motor, tak bych do něj benzín s lihem nelil

0/0
1.6.2017 22:16

M74a76r42e54k 97M34a24l87ý 1452258881300

Pokud natankuje na ONO a přidá VIF, je na tom stejně, jako když natankuje u Shell, akorát podstatně levněji :-)

0/0
2.6.2017 11:23

V84l77a75d68i46s62l84a75v 52B87u66r22y98š92e61k 3163646272494

no a když se vykašle na Shell a dá do toho Vervu 100, tak to má za nějakých 32 korun litr a nemusí tam nic dávat, protože tam líh neni, co se týká toho, že někdo má nový přímovstřikový přeplňovaný motor a je pro něj důležité ušetřit pár stovek ročně na palivu s líhem, tak to taději nekomentuju

0/0
2.6.2017 11:53

M16a12r35e67k 58M57a86l14ý 1282928901540

Však on ten člověk zjistí po x tisíc km, jestli to mělo smysl nebo ne... Možná bude klidně stačit jednou za čas "pročistit" motor lepším palivem, nebo důsledně požívat VIF. A jaký je tedy rozdíl mezi drahým palivem, co obsahuje aditivum a levným palivem, kde si adititum člověk leje sám? Když oba druhy paliva vyhovují normě?

Jo a "pár stovek" rozdílu to udělá už na dvě nádrže, takže záleží kolik toho najezdí.

0/0
2.6.2017 11:59

V82l40a91d37i72s53l31a86v 65B87u16r56y86š20e30k 3553156722184

když hodně najede a dělají mu úspory potěšení, tak jednoznačně je pro něj lepší motor vznětový

0/0
2.6.2017 12:08

M33a28r74e81k 28M59a20l27ý 1202588581660

Ale na to jsem se nepatl... ale tak dobře, no :-)

0/0
2.6.2017 12:34

V82l61a42d82i80s17l64a87v 62B43u39r83y28š94e77k 3793486372414

no to nevím, jakej je v tom rozdíl, já používám výhradně vervu 100 a předpokládám, že do toho už nic dávat nemusím, zas tak drahý to neni, hlavně je důležitý měnit olej a filtr, to je základ, klidně po 10 tisícich, jako u favorita, prasáckej styl jízdy může mít na zanešení přímovstřiků taky vliv, určitě větší, než kvalita benzínu

0/0
2.6.2017 12:52

M97a54r84e67k 36M17a58l72ý 1762628361200

Myslel jsem právě, že víte... protože co já vím, tak benzin by měl být všude stejný, odpovídající normě, ten čerpačkám prodá distributor A pak každá čerpačka tam přidá aditiva dle svého uvážení a to je pak rozdíl mezi nima. A právě to ONO u nejlevnějšíhpo benzínu jej prodává bez aditiv. Takže používání tohoho benzinu + aditivum (třeba VIF) je, dle mého názoru, plně srovnatelné s tím, když někdo tankuje třeba Shell nebo Verva 100. Akorát teda, že to je podstatně levnější a nemá ten "prémiový" pocit, no...

Ale možná se pletu...

0/0
2.6.2017 13:00

V38l17a31d33i94s53l36a48v 47B50u84r54y89š87e90k 3623336812394

tak pokud já vím, tak zatímco do normálního benzínu se leje líh, tak do těch prémiových se leje jakejsi jeho derivát, kterej jeho vlastnosti zlepšuje, tím se vlastně podstatně zmírní nevýhody, které způsobuje lihová biosložka v normálním bezínu, žádná přísada rozhodně nemůže líh z benzínu odstranit, může asi zmírnit škody, které páchá

0/0
2.6.2017 17:02

M78a82r26e59k 21M96a92l16ý 1742328431860

A kdo ho tam leje? Prodejce? Protože distributor asi ne...

Já právě myslím, že to prémiové palivo je prémiové jenom přidanými additivy a jinak žádný rozdíl není. Teda... u benzinu.

0/0
2.6.2017 17:31

V34l35a32d11i75s96l70a81v 35B21u88r93y57š69e39k 3773486262944

takže vy koupíte levný benzín s lihem a jeho negativní vlastnosti se snažíte zmírnit nějakým přípravkem a já koupím o korunu dražší benzín bez lihu a už tam nic nedávám, to bych viděl jako rozdíl v těch dvou benzínech

0/0
2.6.2017 17:29

M49a94r33e57k 37M22a56l19ý 1362128471600

Benzín je stejný, jak ten za 29, tak ten "prémiový" za min. 32 KČ/litr. Oba obsahují povinnou biosložku, nebo ne? Podle mě je jediným rozdílem prémiového benzínu přidání aditiv. A to si mohu přidat i sám, třeba ten VIF, který ostatně někde v testu ty deklarované schopnosti prokázal.

0/0
2.6.2017 17:34

V25l14a62d59i29s66l85a24v 65B61u10r13y66š92e32k 3113516672254

benzín je stejný, jenže u benzinky do toho obyčejnýho přidají povinně líh a vy pak negativní účinky tohoto lihu na palivovou soustavu zmírňujete aditivy, do toho prémiového ale ten líh nedají, dají tam jakýsi jeho derivát, který je dražší a neškodí motoru, proto je velmi vhodný třeba do zahradní techniky a pro moderní motory

0/0
2.6.2017 18:13

M66a58r37e93k 91M10a77l94ý 1882298861440

Ne. Přidánim aditiva se jenom přidává něco, co už ten prémiový benzín obsahuje.

Odkud je ta informace, že ten líh přidává až prodejce? Myslel jsem, že distributor. A kde se sa najít info který prodejce jaký líh dává a jaký to má vliv na motor?

Jo někde jsem dokonce četl, že tuším Eurooil prodává i benzín bez bio.

0/0
2.6.2017 18:52

V78l87a59d72i88s94l19a20v 20B61u12r38y87š93e30k 3893436882544

to je úplně jedno, kdo to tam leje, verva 100 prostě líh, čili ethanol neobsahuje, to mám prokazatelně zjištěno, při troše hledání zjistíte, co do toho dávají a proč, jsem se o to zajímal, protože americký výrobce motoru do zahradního traktůrku biosložku nedoporučuje, tak jsem hledal něco, co by mu neškodilo, takže to mám zjištěný, líh v tom neni

0/0
2.6.2017 18:59

V67l67a85d79i12s87l19a70v 59B50u70r96y94š77e26k 3303256162304

oba sice obsahují biosložku, ale ta biosložka je úplně jiná, ten obyčejný obsahuje ethanol a ten dražší ne, tam je ten ethanol ve formě derivátu a neškodí motoru, nezpůsobuje korozi a neváže na sebe vodu, dokonce zvyšuje oktanové číslo, čili rychlost hoření a proto ty dva benzíny nemůžou být nikdy stejné

0/0
2.6.2017 18:54

J42a16n 41M57a14c15h56á97č 3157966793862

Tak jestli máš Peugeota 205D,nebo Tranzita 2,5D r.v. 1995,tak tam jezdi dál a celkem ho..o se stane.

0/0
3.6.2017 9:18

M61a98t73y29á75š 92J17i57r84č78í34k 6592681499636

Mám novou Astru 1.4T. Ve 22 tis. km mi měnili v podstatě celý motor, protože byl zanesený karbonem a kvůli tomu klepal. Mimo to se začal dávat jiný typ oleje, který to pomáhá eliminovat.

Od nového motoru tankuju jen tu Efektu od benziny a zatím je to OK. Do přímovstřiku prostě nejde tankovat ONO...

+1/0
1.6.2017 15:08

R16a60d70e73k 15H82o22l56e48c35e20k 3816740558891

Jasně, kupte si plečku, které se rozpadne motor po 22 tisících, a následně začněte obviňovat rafinerie, že vyrábí nekvalitní benzín. Obviňovat ONO, je jaksi mimo. ONO ten benzín nevyrábí.

+1/0
1.6.2017 18:33

L14i72b79o62r 19M97a31c58h50a37l17e58k 1454625815818

At si radsi koupi poradny nemecky auto.

0/0
1.6.2017 18:43

J87i64ř50í 49K46o44c33u73r14e48k 6525354925648

Třeba Audi Q7. Motor Maďároš, sděláno v Blavě.

0/0
2.6.2017 14:41

V20l41a12d94i74s60l78a15v 39B65u84r12y30š46e96k 1349762927654

1,4 T nebude asi přímovstřik a olej s tím nemá nic společnýho, pokud splňuje kvalitu dexos 2, a že by motor kvůli palivu, které spňuje normy vydržel 22 tisíc kilometrů je samozřejmě kravina

+1/0
1.6.2017 22:22

V53l32a26d33i15m52í68r 49F15i58b69i55g94e64r 5844261741564

22 tis. km to je hodně málo. Možná to předělat na LPG tam karbon nehrozí, ale zase se nesmí do podzemních garáží.

0/0
2.6.2017 7:17

R50a86d30i12m 81P34o84l64á44š24e86k 9766783719589

Možná se na tom podepsal i nevhodný styl jízdy. Dneska, jak je charakteristika motoru řízena procesorovou jednotkou, se podle tahu a chování motoru už nedá poznat, jestli má motor optimální otáčky nebo jestli se jezdí dlouhodobě v pro motor málo optimálních otáčkách.

0/0
2.6.2017 7:46

M68a49t42y92á17š 95J51i16r21č73í56k 6692201889466

Je to přímovstřik a dexos 2 je olej pro diesel. Teď se dává Dexos 1 druhé generace.

Přečtěte si něco o LSPI a přímém vstřiku.

0/0
2.6.2017 9:32

V44l29a31d77i36s16l44a50v 50B91u48r50y17š54e62k 3373796972954

jestli je to A14 NET či B14NET 103 kW či méně, tak to přímovstřik bohužel neni, každopádně se do toho má lít olej s kvalitou dexos 2 podle GM

0/0
2.6.2017 11:58

M36a24t52y32á66š 59J97i80r19č37í35k 6642731749966

Je to Astra K, ne J. Motor 1.4T 92kW a z výroby tam byl Dexos 2, což je naprosto nevhodný olej a nyní se nově dává Dexos 1 v. 2.

0/0
2.6.2017 12:18

V78l66a54d11i44s52l33a97v 91B11u68r55y44š61e58k 3453766702234

hm, ono je hlavně důležitý ten olej občas vyměnit, můžu se zeptat, kolikrát byl do těch 22 tisíc kilometrů, než se zakarbonoval, vyměněn?

0/0
2.6.2017 12:45

M62a32t91y96á63š 27J38i34r35č22í24k 6362741749196

Vyměněn byl 1x v 17tis km. Doporučeno je 30tis km, což je nesmysl. Výměna oleje nic nezměnila. Ten olej je jako stvořenej na vytváření karbonu v motoru. Na konci už byly ventily tak ucpaný, že nedosedaly a auto pořád klepalo a ztrácelo výkon.. Měnili mi písty a kroužky jen proto, že sem je furt naháněl, jinak by mi jen dali ten nový olej. Ve faktuře je 8h práce na mechanickém odstraňování karbonu..

0/0
2.6.2017 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.