- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celé je to poněkud blábol, skončil jsem u věty: Stačilo pět nádrží běžného benzinu bez biosložky... Přitom žádný benzín prodávaný běžně na benzinkách v ČR není bez biosložky, která musí v roční bilanci dosahovat minimálně 4,3% - 5%. Pouze benzíny s oktanovým číslem 99 a více mají místo běžného lihu ETBE (ethyl-terc. butyl éter), tedy látku ke zvyšování oktanového čísla, vyráběnou z etanolu (lihu) a isobutenu. Jelikož částečně pochází z lihu, dá se započítat do roční bilance biosložky místo něj. Faktem je, že ETBE není tak hygroskopický (nenatahuje vlhkost) jako běžný líh a je také mnohem stabilnější, takže takový benzín má výrazně delší trvanlivost.
Benzin bez bioslozky se da normalne koupit, prave proto, ze obsah je dany jako nejake celkovy prumer - tj klidne muzete prodavat bezin s vyssim obsahem a vedle cisty, obecne paliva bez bioslozky prodava ve velkem treba eurooil.
Moje VW T5 2,5TDI má na Vervu jednak menší spotřebu,cca o půl litru,ale hlavně motor má klidnější chod na volnoběh a lepší akceleraci.Ten Shell už nás jednou ojebal,když měl V-Power menší cetanové číslo než jejich obyčejná nafta.
tak to mě uklidnilo. Natankoval jsem naftu u Globusu v LB a UL plnou nádrž a auto jsem nemohl nastartovat. Vráti jsem se zpět k Benzině a už u ní raději zůstanu. Od té doby mám zase pokoj.
No je to hezký, ale co se dá dělat. Tyhle motory jsou dělané, aby se ráno natočily a večer vypnuly. Na to, že většina lidí popojede deset kilometrů ráno do práce a pak zpátky jak je vidět nikdo nemyslí. Motory jezdí studené a přes EGR ventil jde všechno nespálené zase hezky zpátky do válce. Copak se tam asi stane...? Přímo vstřiky se potom nevyčistí ani náhodou. Trochu to řeší Ford s jejich půlenou hlavou, kde se motor ohřeje po dvou km, ale i tak je to bída....
Úsada? To je opravdu motorářský výraz, nebo jen redakční úlet?
Tenhle článek už tu byl před pár dny. Připadá mi to jako nekompetentní slátanina. Např. palivo z biosložkou méně zanáší motor ?
Důležitá jsou aditiva, která zajistí samočistící schopnost.
Pořád se všude uvádí, že problém zanášení válců motorů karbonem má příčinu v přímém vstřikování paliva....co tedy brání k návratu k nepřímo vstřikovým motorům?
emise. Základní důvod dnešních kurvítek v motoru jsou emise. Respektive jejich snižování na základě direktivních snižování z Bruselu. A dále nevyvíjet drahý motor, jelikož by jej nikdo nekupoval a tudíž by nebyl konkurence schopný. Ono jde vše, ale kdo to zaplatí?
Proto používám aditivum VIF, nezávisle na tom, kde tankuji
milý Libore, pokud nemáš nejmodernější přímovstřikový přeplňovaný motor, tak ti hloupý článek radí, že do toho můžeš lít co chceš, ale jestli máš stejně jako já nejmodernější motor, tak bych do něj benzín s lihem nelil
Mám novou Astru 1.4T. Ve 22 tis. km mi měnili v podstatě celý motor, protože byl zanesený karbonem a kvůli tomu klepal. Mimo to se začal dávat jiný typ oleje, který to pomáhá eliminovat.
Od nového motoru tankuju jen tu Efektu od benziny a zatím je to OK. Do přímovstřiku prostě nejde tankovat ONO...
Jasně, kupte si plečku, které se rozpadne motor po 22 tisících, a následně začněte obviňovat rafinerie, že vyrábí nekvalitní benzín. Obviňovat ONO, je jaksi mimo. ONO ten benzín nevyrábí.