Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá legenda českých silnic je zpátky. Avia představuje novou tvář

Automobilka Avia po čtyřech letech obnovuje výrobu pod novým vlastníkem. Na obřím stavebním veletrhu CTT v Moskvě představila modernizovanou verzi svého nákladního modelu D120. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group Jaroslava Strnada bude avie vyrábět v Přelouči na Pardubicku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e42t23r 57G86a58b29r17i57e18l 8157545331584

Nechápu, jak může být dobou největšího rozvoje nazváno období, kdy vyráběli pouze v licenci zastaralej krám bez jakékoliv invence, který prodávali pouze proto, že neexistoval volný trh a jakákoliv konkurence. Proto taky po revoluci zkrachovali. Spíše je to doba úpadku a rezignace na jakýkoliv vývoj, což se poté vymstilo. Ale to platilo pro většinu socialistických fabrik.

0/−2
7.6.2017 14:28

K77a88r39e27l 43M85a11z27a13č 3457463116609

Super. Jen ten tvar bočního okýnka pro vzoru asiatů bych upravil, ale to je detail.

Ať Avie dobře funguje a prodává. [>-]

+1/0
2.6.2017 14:02

M71i56c46h28a93e82l 32K28o64n42e52č28n62ý 6572383819959

Ten tvar je tam proto aby šofér viděl při couvání zem vedle auta a taky je z toho lepší výhled třeba na křižovatce.

0/0
2.6.2017 17:48

K48a29r47e55l 94M78a45z76a32č 3877613346399

Fakt jo? :-P To já vím taky, ale ten tvar je ošklivej.

0/0
2.6.2017 21:30

D76a21v85i97d 56V59o21j88t20a70s10í39k 7222563862988

Tak ještě chybí panu Strnadovi obnovit výrobu LIAZů a bude mít kompletní českou trojici nákladních aut R^

Tak ať se daří..

+6/0
2.6.2017 14:01

D79a38v71i45d 17R96y26c62h15e76t77s10k50ý 9716941700920

Přeji panu Strnadovi hodně úspěchů. Jeho úsilí o obnovu Československého strojírenství je mi sympatické a snad na něj budou zákazníci slyšet.

+2/0
2.6.2017 14:01
Foto

M35i64c40h42a64l 10N78a69j16m38a58n 7479253816310

Zákazníci slyší na poměr cena/kvalita. Pokud to Avia nabídne - má šanci.

+2/0
2.6.2017 14:11

H58y77n51e59k 88M88r31t79v94ý 2320917799811

no, o úplnou obnovu asi nejde. jsou to kastle na podvozcích. motory od externího dodavatele sotva z čr..

0/0
5.6.2017 11:59

L20u48b47o75š 39H45o86l90í55k 5667250372920

Tak vývoj a testování motoru pro Euro 6 něco stojí - někde jsem se dočetl, že hlavní výrobci náklaďáků v Evropě za přechod Euro 5 - Euro 6 utratí asi miliardu liber... (a to je výrobců pár, navíc někteří mají společný vývoj...)

0/0
7.6.2017 13:56

L74u10b67o66š 24L89i94b55i51c72h 8299444803144

Když mám tu "legendu" před sebou tak rychle přepnu na vnitřní okruh abych se neotrávil a jak můžu tak ten futrál na nesmysly předjedu.

+3/−5
2.6.2017 13:37

J13a83r44o19s72l30a95v 58K67a89d81l18e78c 5931409122211

Jestlipak už má posilovač řízení...

0/−6
2.6.2017 12:33

P36e31t95r 23H31a22m38ž18í12k 7831353682753

A je na té Avii něco českého, nebo je jen smontovaná stavebnice? :-D

0/−7
2.6.2017 11:54

M28a40r57t41i82n 16N21e56b51e17s95k25ý 7426760837162

Co je českého na Škodovce, co je švédského na Volvu, mám pokračovat?

+4/0
2.6.2017 13:00

P20e10t25r 49K60o91m23a84r89e81k 3719164112705

smarja jenom to ne, navrat modreho spuntu..

+3/−7
2.6.2017 10:58

P45e70t89r 91M71i51c59h46a20l 2330894631832

Dvě stě koní na dvanáct tun? To zase bude nejrychlejší auto na našich silnicích. :-)

+1/−8
2.6.2017 7:24
Foto

L24u98k96á87š 44Z53á11v90o83d20s29k24ý 9351279711

Tatra 815 má 280 koní a jede úplně v pohodě. U náklaďáků je klíčový objem motoru, nikoliv výkon...

+2/0
2.6.2017 12:50
Foto

M50i11c44h14a55l 80N70a35j35m50a15n 7429553736880

Tak, to že T815 s V10 bez turba jede "úplně v pohodě" bych moc nevěřil. Možná jakž takž prázdná, ale naložená to bude bída.

A výkon je důležitý, stejně jako točivý moment. Konkrétně při porovnání vzduchem chlazených motorů Tatra s kapalinou chlazenými motor Paccar, tatrovácké motory hodně ztrácí....

0/0
2.6.2017 14:00

D90a58v96i18d 97R84y91c92h37e62t98s78k61ý 9596701760460

v o tom asi moc nevíte co

+1/0
2.6.2017 14:03

J34i86ř94í 19K87o85c17u12r52e73k 6715474395208

480 koní a 40 tun. To je jestě horší poměr a neřekl bych, že by kamion na silnici měl problém jet přes 70 km/h.

0/0
2.6.2017 14:26

J54i27ř94í 28K69o27c27u28r86e58k 6175174515568

PS: Ten motor má točivý moment 580-760 Nm podle naladění.

https://cumminsengines.com/brochure-download.aspx?brochureid=320

0/0
2.6.2017 14:34
Foto

M12i19c74h64a72l 67N18a68j77m79a12n 7729883156550

Tato modernizovaná avia je model starý téměř 20 let. To, že udělali novou přední část kabiny a možná upravili interiér z toho konkurence schopné auto neudělá. Původní nedostatky to auto bude mít pořád.

- poměrně měkký rám, který když je auto zatíženo na přípustnou mez se kroutí a následně praská

- brzdy, které jsou sice možná průměrné, ale velice náchylné na údržbu (vyžadují cca každých 5 000 km seřízení).

- kabina, která je trošku za zenitem (pevnost, izolace ergonomie).

Strnadovi fandím (Tatru neskutečně pozvedl, zachránil Kovosvit....),ale toto bude krok vedle.

0/−6
2.6.2017 6:25
Foto

M20i30c55h96a51l 53N61a66j41m10a59n 7299153106460

Koukám, že za konstatování pravdivých faktů sklízím mínusy :-P?

0/0
2.6.2017 16:47

O11l80d43ř60i10c43h 98J17a73n70č12í85k 8480252255958

aviatik - postrach silnic

+1/−5
1.6.2017 22:26

O37l21i 72H75a37n61z19a10l 4128495522438

Historicky nejrychlejší náklaďák.Co vím,tak jel v čele každé kolony.

+13/−1
1.6.2017 22:01

P63a22v48e12l 67J40e77ř31á38b37e14k 7221212234817

U nás když přijela Avie, tak chlapi jí líbali světla, skoro hubou dofukovali pneumatiky, jazykem leštili čelní okno a prováděli mnoho dalších úkonů, jen aby druhý den zas přivezla další sudy piva.

Takže srandičky se říkejte někde ve skříni - Avie zachránila český venkov, protože jinak by chlapi umřeli žízní a ženský by měly na hrudníků místo balónů jen vyrážky.

+4/−1
1.6.2017 22:18

O36l48d67ř22i50c25h 13J32a17n42č33í19k 8490712435588

a nakloněný na pravou stranu:-)

0/0
1.6.2017 22:27
Foto

R60o89m65a52n 60K31o98z27e18l 4467936673984

Nene, to je V3S. Nedávno jsem dokonce viděl V3S jet s pootevřenou kapotou, tak jsem si říkal, kde udělali soudruzi chybu a do kopce ji i pěšky doženete.

+1/−4
1.6.2017 23:15

J17i60ř64í 24E78r81b60e44n 1373114276597

Soudruzi udělali chybu v tom, že ji vyráběli padesát let a že ji zkonstruovali natolik bytelně, že těch V3S ještě dnes jezdí možná desetitisíce...

+7/0
2.6.2017 8:59
Foto

M89i41c69h43a31l 38N58a94j78m53a31n 7559693306140

Prosím, kde jezdí těch V3S desetitisíce?

Možná to bylo bytelné auto, ale mělo jednoho velkého nepřítele - korozi -, ta každou V3S spolehlivě dohnala.

0/−2
2.6.2017 9:36

M49a49r13t14i31n 45N32e98b80e68s93k69ý 7886820247322

A které auto koroze nesežrala?

Na V3S většinou jezdili kluci mladší, než jejich auto, vydrželo jakékoli zacházení a projelo tam, kde už Tatra seděla na rouře.

Byla pomalá, hlučná, v zimě zima, v létě horko, ale jela pořád a všude.

Vrcholem "elektroniky" byla krabička na přepínání z 12V na 24V při startu, vše mechanické, nezničitelné a blbuvzdorné.

Podíváte-li se na T810 zespodu, duch V3S z toho stále kouká a rozdíl je v moderním motoru, předním odpružení, kotoučových brzdách a boudě, ale základní koncepce torzního rámu a tuhých náprav s reduktory tam stále je.

0/0
2.6.2017 13:00

M87i47c92h69a89l 39K83a86l18e44n71s29k63ý 7389182535581

U nás ji má poměrně dost stavebních firem, hodně soukromníků, dyž s tím vozí dřevo z lesa a to jsou roky výroby třeba 1958.

+3/0
3.6.2017 9:11

J77i21ř93í 33E96r95b23e67n 1413874746367

Jenom na své patnáctikilometrové trase do/z práce jich potkám kolem desítky, a vím i o dalších desítkách vozů v okolních obcích. Většina z nich má akční rádius 10-25 km okolo "bydliště" a úplně jim to stačí.

Prostou extrapolací se na ty tisíce kusů jen v Česku a možná desetitisíce ve střední a východní Evropě dostanu velmi snadno.

+2/0
3.6.2017 12:33

P67e69t21r 64M30a42r18š76o59u24n 5195658266946

Já nevím, co to je za módu dávat na velká nákladní auta pidisvětýlka. Já vím, že to svítí jistě dobře a více než kdysi. Ale prostě k velkému autu nějaké kulaté nic mi přijde divné ;-)

+6/0
1.6.2017 21:45

P85e72t12r 45M52a60r50š21o21u71n 5295988906506

Ale musím dodat, že tady je to ještě docela na oko zdařilá varianta. Více mne baví kolikrát nějaký autobus ;)

+3/0
1.6.2017 21:48

L78u12m57í50r 18V60i49t73h60a 2647437956102

Jsou levnější a odolnější. Je to o ceně

+1/0
1.6.2017 21:48

D76a97v63i11d 38B16a11š20t50á64ř 2957451241856

Já sice taky nevím co je to za módu ale jistě vím tyhle čočkové reflektory svítí dost blbě. Jsou tam čistě kvůli technické, ale na svícení rozhodně ne. Důvod proč to tam dávají je pravděpodobně jednoduchá zástavba. Je to univerzál od Helly a není třeba vyvíjet speciální světlo.

+1/−1
1.6.2017 23:50

M56a58r49t45i30n 50N66e97b57e65s67k56ý 7656550217222

Ono to navíc z dálky vůbec není vidět, že ve dne na slunci na tom čumáku vůbec něco svítí.

0/0
2.6.2017 13:02
Foto

J47i11ř55í 59D72v23o57ř69á89k 5915899400378

Avie.Tak s ní to má pouze název. Jinak je to chudý příbuzný DAFu LF.

https://www.google.cz/search?q=daf+lf&client=firefox-b-ab&tbm=isch&imgil=eVzVwQx0TdbsPM%253A%253B698A1fQIW1tFWM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.daftrucks.cz%25252Fcs-cz%25252Ftrucks%25252Fdaf-lf-euro-6&source=iu&pf=m&fir=eVzVwQx0TdbsPM%253A%252C698A1fQIW1tFWM%252C_&usg=__mV2Us3yJ4l6gld_at2qPKLypqnI%3D&biw=1241&bih=603&ved=0ahUKEwjB9cmqpp3UAhUGS5oKHe6jBZ4QyjcIOQ&ei=CGAwWcHRAYaW6QTux5bwCQ#imgrc=eVzVwQx0TdbsPM:

Kabina DAFu je licence Renault Midlum.

Tak zpátky ke kořenům.

+1/−2
1.6.2017 20:48

L47u61m15í93r 74V92i25t20h28a 2227547426782

To se mýlíte, ten DAF je větší auto, Avia je menší. Je to vlastní vývoj, byl jsem u toho, když v Letňanech Daewoo stavělo karosárnu.

0/0
1.6.2017 20:51
Foto

J50i96ř42í 80D50v55o97ř37á26k 5935889630228

Opravdu ?

0/0
2.6.2017 6:08

L43u11m78í54r 37V60i36t69h19a 2147627616902

V šedesátých letech modré Avie vyráběl tak leda Renault a jmenovaly se Saviem. Jejich výroba v Letňanech se rozjela až začátkem 70. let.

+3/0
1.6.2017 20:37

L61u95m11í29r 88V11i27t93h72a 2597377186512

Navíc je to pořád ta stará Avia z konce 90. let od Daewoo Steyr. Aspoň podle fotek a podle toho, že výrobu stěhovali z Letňan.

0/−1
1.6.2017 20:49

L44a42d10i30s66l25a40v 62M59a24r41š73í83k 9933160185

Přejme jí hodně štěstí, přece jen je to kus naší historie. Jinak sice chápu, že je výhodnější mít výrobu v mimo Prahu, ale i tak si říkám že je škoda, že je neuvidím vyjíždět v Letňanech :)

+4/−1
1.6.2017 19:58

L40u92m78í29r 58V92i11t36h96a 2157877466272

Nevadí, že to je Daewoo?

0/−3
1.6.2017 20:59

L70i51b51o45r 85M25a93c69h87a47l46e31k 1384115815698

Skoda, ze Tesla uz neni Ceska.

+3/0
1.6.2017 19:43

J54i14ř17í 21E84r41b65e57n 1883914506407

A čí?

0/0
1.6.2017 20:09

L72i33b60o37r 93M44a88c72h88a37l96e77k 1214485515558

Vzdyt vime. Ta co jezdi.

0/0
2.6.2017 6:33

J41i96ř30í 90E29r65b51e10n 1803354416387

Ta ani nikdy česká nebyla.

+1/0
2.6.2017 9:00

H84o92n55z93a 74T63a95r 3649852194372

Která Tesla ?

http://www.tesla.cz/

https://www.tesla.com/en_EU/?redirect=no

0/0
1.6.2017 22:59

J92i22ř19í 79K27o17c38u98r45e88k 6205254915708

To jo. Před revolucí se dokonce naučili vyrábět BAREVNÉ televize a magneťáky na kazety. Jenže CDčka už byly příliš velká moderna a hifivěž pro buržousty, něco takového si vykořisťovaný dělník v kapitalismu přece nemohl dovolit.

0/0
2.6.2017 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.