Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších malých aut. Ani v nové generaci nechce být C3 dospělá, je to stále originální malé auto, které jde v mnohém svou cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a17n 18D77l25o75u23h84ý 7664339430629

Stejna spotreba a jina norma pro euro hujery.... opravdu realne potrebujeme mit a aute tri valce nebo oturbeny litry?! Rekl bych ze tri-valec se tvari jako dynamictejsi ale ve skutecnosti vytoceny 4valec prvni generace tuhle novou c3 zaslape do zeme.

0/0
8.6.2017 7:12
Foto

M37i76c75h53a47l 94N73a77j91m76a50n 7639853366480

Nezadupe. Ta ten třívalec je kultivovanější a má lepší využití otáček.

Jen je otázka jeho životnosti.

0/0
8.6.2017 7:22

J60i45ř45í 52S89c17h23w78a90c31h 8298584598276

ta stejná spotřeba je nesmyslný mýtus, který novináři podobnými "rádobytesty" šíří.

Skutečnost je taková, že ty starý C3 opravdu jezdí v průměru za 7 a ty nový za cca 6 litrů na 100 (viz níže).

A vytočenýmu čtyřválci je prd platný, že má válec navíc, když mu chybí kilowatty. Ty kilowatty z tříválce zašlapou do země třeba dvanáctiválec, pokud jich (teoreticky) bude mít méně než ten tříválec. A proto třeba dvouválec z fiatu 500 zašlape do země čtyřválec ze škody 120.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2008&constyear_e=2010&power_s=50&power_e=60

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&constyear_e=2017&power_s=50&power_e=60

0/0
9.6.2017 0:48

P48a95v75e34l 57L30á83n72í72k 5949675532347

Auto je to pěkný o tom prostě žádná diskuse. Oni design umí líbí se mi právě ten neotřelej a né klasickej nudnej typu koncern a korejci. Francouzi jsou v tomhle někde jinde a jejich auta na silnici prostě vynikají.

U týhle C3 spíš vidím klasický problém s motory, kde by mohli být prostě lepší a ty jízdní vlastnosti do města asi ideál ale na ty delší trasy bych klidně věřil, že první generace bude lepší. Ale rád bych si tohle auto projel. Snad se u faceliftu poučí a auto vylepší.

Jinak v česku sem snad neviděl ještě ani jedno a to sem čekal že to bude hit :D, přitom v Evropě to prý podle statistik hit je celkem slušnej a Slováci to vůbec nestíhají vyrábět, kdo jezdí po D1 musí každou chvíli potkávat plný kamióny těhle krasavců co jedou na západ.R^

0/0
7.6.2017 15:27

M54a15r66t53i90n 87P37l61z48á31k 2807539548244

V Karline jedna C3 v presne tehle barve stoji kazdy den

0/0
7.6.2017 21:40

R97i83c32h28a46r23d 60M53i80c73h38a37l16o63w86s72k49i 1831459825686

Hloupý reklamní článek neschopného pisálka!

0/0
7.6.2017 15:25

T72o33m76á37š 69K32u64c98h73a94ř 3807131168851

Soutěž o nejzrůdnější masku pokračuje. :-P

+2/−2
7.6.2017 15:03

M88a50r76e31k 39K72l10u34f92a 3258624814726

Pro mne je hlavní rozdíl mezi těmito dvěma vozy v designu. Zatímco předchozí generace měla v tomto ohledu docela šmrnc, to nové je hnusné "až na půdu".

+2/−4
7.6.2017 14:39

K74a75r81e96l 17V70a54c34h60u55t 9893752909953

Já vidím auto s "bradavicí"... :-/ ...= další automobilka, která přestala dělat pěkná auta a přešla na škaredá.

+2/−2
7.6.2017 13:27

P54a16v77e57l 34L98a77n97d32a 6719610161194

No, bourat bych nechtěl ani v jednom.

0/0
7.6.2017 13:11

P67e48t40r 60T73. 87D59v88o32ř91á97k 4724418613

A v kterém autě by jste si přál havarovat?

+1/0
8.6.2017 5:21

M60a37r93e85k 55M47a76l55ý 1272248671380

"...třeba i 700 kilometrů do Belgie zvládla ve své C3 v pohodlí."

No... ty poslední dvě slovíčka bych z toho raději vynechal :-)

+2/−1
7.6.2017 10:54

M82i93c75h53a19l 44F11r60ý86d84a 1292939263872

Možná to "v pohodě" znamená, že jí to dovezlo bez poruchy.

0/0
7.6.2017 13:31

M41a16r31e23k 78M83a91l47ý 1272698371850

Já tam vidím "v pohodlí" :-)

0/0
7.6.2017 13:33

A16l67e42š 22P31l25e92s45k14o64t 9225789828625

Tak abychom to vyvážili... C3 2007, 1.1i 40 kW... najeto 150 tisíc, jediný závažnější problém byl ucpaný vstřik po cca 145 tis km. Jinak běžné věci, jednou ložisko, dvakrát měněny kotouče, jednou výfuk. Jednou mi přestal fungovat posilovač, stačilo odpojit baterku a resetovat, zase naskočil. Olej mi neubejvá vůbec, ten pouze měnim, sem tam doplnim chladicí kapalinu. Jo, podvozek je houpací, řazení předpotopní a v zatáčce se držim volantu, aby nevyskočil okýnkem, protože sedačky fakt nemaj vedení. Ale to mě tak nějak netrápí. ;-)

+4/0
7.6.2017 10:33

M70a79r74e75k 17H10r69u66b16y 6697332131448

Focus 2007, najeto 165 tisic, meneny kotouce podle servisniho planu, jinak nikdy nic.

Poruchy pri takovemhle najezdu by jeste nemely byt neco normalniho.

0/0
7.6.2017 16:28

J82o45z45e76f 16H26e33r38i43c28h 2734634149111

Škoda 105 S, počítadlo kilometrů nefunguje od roku 1997, Vyměněny stěrače 2x . Ptal jsem se, ale ani můj technik netuší co je to servisní plán. Olej taky neubývá, asi tam už není.

+5/0
7.6.2017 22:31

J80a82n 76D92l52o40u25h23ý 7224719500619

Ford fusion 2009 1.4 Duratec: ve 100 000km ztrata komprese a vymena vsexh ventilu ;-) pak se hned pokadil zamek 5. Dveri, zadni tlumice, pumpa pro posilovac rizeni, nahodne blbne central. Snad jedine pous je, ze tenhle motor v tomhle aute dokaze dalkovku za 5.6l benzinu na 100km. Ve meste si ale rekne klidne 10 litru. Jinak koupe tohoto auta jako nove dnes povazuji za slapnuti vedle. Z meho hlediska to auto je plecka nejvetsi!

0/0
8.6.2017 7:07

J36a25k49u61b 72S87e27k79e19r98a 6686860166615

Skoda Fabia 2006, 134000 meneno snad vse :-)

0/0
8.6.2017 21:14

R59i34c37h61a10r21d 13M97r88a82z39e76k 8808720299691

Jediny duvod proc Citrona je podle meho nazoru hydr. podvozek. A ten uz prestali delat.

Az dojdou C5ky (ta moje v nafte ma uz 240 000 - bezproblemove auto), tak pro nejen pro me zmizi kouzlo tehle znacky.

+2/−2
7.6.2017 8:24

M33a72r35t53i88n 17K88a80r54á85s46e33k 9908813248888

No nevim, ja si kupoval pred 5 lety C4 - duvody byly jendoduche, cena nizsi nez u konkurence, pohodlne mekky podvozek aa sedacky (ve srovnani s Octavii, Focusem, i30 nebe a dudy)

+1/0
7.6.2017 10:21

R85i90c80h90a84r59d 71M39r57a38z36e65k 8328950169531

TO je pravda, že když přelezu i z Citronu bez hydrauliky, tedy s normálními tlumiči, do oktávky, nedej bože do MInicoopera, tak si připadám jak v motokáře...

+1/0
7.6.2017 10:41

M60a48r74t94i61n 61K72a51r45á55s16e23k 9748793178178

Ma to samozrejme svoje pro a proti (zkousek s C4 nejak "rezat zatacky" je absolutne mimo realitu a nejspis by clovek brzo skoncil ve skarpe), ale lcovek po vetsinou jezdi spise v poklidu a rovne, a ja treba fakt ocenim mnohem vice to, ze moje C4 je v 95% jizdy nesrovnatelne pohodlnejsi, nez ze treba Octavia v tech 5% pripadu lepe toci a muzu tak zatacky projizdet rychleji...

+1/0
7.6.2017 11:19

R67i49c89h89a90r38d 84M73r10a95z94e60k 8798320589581

JJ. Musí být soulad mezi nastavením tlumičů a nastavením mysli :)

0/0
7.6.2017 11:43

M78a91r72e51k 16M28a37l33ý 1282388541390

Mám to stejně, radši pohodlné auto než schopnost řezat zatáčky a cítit se v něm jako v motokáře. Asi už jsem dospěl :-)

+1/0
7.6.2017 12:49

J53i58ř63í 77J30u28r96á81š15e26k 8627325630117

Jako reklama dobre. Skutecny zivot s C3 je uplne jiny. Koupili jsme mámě C3 nekdy kolem roku 2010, druhou generaci. 1,4 95k. Predtim mela malou Toyotu.

Auto vykazovalo problemy za chladnejsiho pocasi a to od novoty. Motor nebezel pravidelne. Nakonec to vyustilo v situaci, kdy neslo nastartovat a muselo byt odtazeno do servisu. Udajne vada nejakeho cidla termostatu. Potom ma auto od novoty spotrebu oleje temer litr tak dva tisice km. Dle Citroenu je to v poradku. Pry pripousti az litr na tisic km.

Podvozek teto C3 je tragicky. Pro jistotu jsme ho nechali prekontrolovat. Auto tak uhoupane, ze pri rychlostech kolem 130km/h ma clovek strach, zena dálničních nerovnostech vyletite mimo komunikaci.

Takze u nas se zadny Citroen a Peugeot nesmi ukazat :-)

+2/−7
7.6.2017 7:15
Foto

M94i64c66h21a70l 22N95a56j43m82a16n 7649103496220

Nechápu lidi, co si koupí auto s měkkým komfortním podvozkem (zřejmě si toho při nákupu nevšimnou 8-o) a pak nadávají, že to auto nedrží na silnici jako okruhový speciál.....

Ono spotřeba oleje kolem 0,05 l na 100 km je brána u většiny automobilek jako normální věc - bohužel.

+7/0
7.6.2017 7:29

J65o71s62e82f 54N29o51v42a26k 5398602346768

Vy jste komik. To je jako kdybych si koupil octavii rs a pak na diskusích brečel, že je to tvrddý. :D

+9/0
7.6.2017 7:59

J53i62n38d49ř86i15c33h 71B66u16c66h41t42a 6952246793710

JJ C3 je hezké auto, ale přesně kvůli měkkému podvozku ne. Od toho jsou zkušební jízdy.

+4/0
7.6.2017 9:56

R65a28d57i69m 49B54e98d49n18a80r52č32í49k 6803197873294

Koupit si auto s měkkým podvozkem a brečet, že má měkký podvozek. :-PKde udělal kupující chybu?

+1/0
7.6.2017 14:29

V13l80a53d65i76m94í25r 49K97r64u94p50k22a 4338374614546

Měl jsem první generaci C3 taky, v letech 2005-2008. A taky jsem se ji hned po ukončení leasingu s velkou úlevou zbavil.

Za dobu záruky mne dvakrát vypekla na cestách, že to skončilo odtahem. 3 měsíce ze 24 měsíců záruky strávila v servisech, nejprve kvůli palivovému čerpadlu, kde se muselo složitě dokazovat, že nebyl natankován špatný benzín. A pak ještě kvůli elektronickému systému vstřikování, kdy dílčí opravy nakonec skončily jeho celkovou výměnou. Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení.

Prodal jsem ho v tom měsíci, kdy skončil leasing, byť mělo najeto pouhých 30.000 km.

Do této řeky už by mne nikdo nikdy vstoupit nedonutil.

+3/−1
7.6.2017 6:56

D72a42v75i17d 13H18u38r10k77a 3340793491271

Skoda, ze autor clanku nevybral k porovnani nove a stare generace C3 Vas. Vzhledem k tomu, ze s C3 mam taky nejakou zkusenost, tak mne povidani Terezky dost prekvapilo. Bude nejela v nicem jinem nez C3, ale jeji cesta do Belgie ...... vy jste vydrzel 3 roky, moje kamaradka 3 mesice a sla do Nissana, sestrenice si mermomoci prala C3, ale ze salonu odesla s Coltem.

+1/0
7.6.2017 7:12

M34i56c53h23a91l 43F35r15ý88d33a 1422299503882

"Cestování na trasu delší 100 km bylo peklem, přední sedačky připomínaly spíš židle, než sedadla auta. Tvrdé, nepohodlné a bez náznaku bočního vedení."

Vy si kupujete auto aniž byste se v něm předem projel???

+1/0
7.6.2017 13:30

P14e97t95r 56P25e69t93r 8171768218212

Přesně tyhle zážitky měl bývalý šéf (včetně dvou odtahů), s tím rozdílem, že se jednalo o nový VW Passat.

0/0
7.6.2017 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.