Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Audi A8 bude výhradně hybridní, palivo uspoří vypínáním motoru za jízdy

Zástupci Audi prozradili některé technické detaily o chystané nové generaci luxusního sedanu Audi A8. Zásadní novinkou je, že ve všech provedeních to bude hybrid. Řešení Audi je jednoduché, lehké a vůz zbytečně neprodražuje. Časem by se tedy mohlo objevit i v dalších modelech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37a79d22i68s13l75a64v 67K70a19l85o38u12s 7595356761590

No mě to přijde jako obdoba Trabantu. Ten měl volnoběžku, ale mechanickou. Místo brzd by měl být generátor s rekuperací. Vypínání by mělo být zastavením vstřikování a otevřením ventilů,aby válce nekladly odpor kompresí.To by šlo udělat servoventily(místo klasické vačky).

0/0
8.6.2017 18:14

T60o75m56á30š 34Z36e34m58a64n 3305698894465

Není nad to když se do aut montují věci které si nepřál zákazník, nýbrž úředník.

0/0
7.6.2017 12:05

M38a88r24i40a84n 35P32e84š76t64a 6298858188138

Tento nesmysl je produktem regulační EU ekopolitiky. Výrobce je nucen vykazovat nižší produkci CO2 z jím vyrobené flotily.

Ať radši vymyslí lehkou a kapacitní baterii, abychom dojeli na jedno nabití aspoň 1000km.

0/0
6.6.2017 22:45

J87a80n 58B35a91m50b26u64c12h 5255114134

...jen doufám, že to nebude vypínat motor např. v táhlé zatáčce na opuštěné dálnici:D, kterou němečtí majitelé audi A8 projíždí rychlostí přes 170km/h.

Přece jen, tam kde motor netáhne vpřed, zvyšuje se odstředivá síla. Fyzika je neúprosná :D

0/0
6.6.2017 12:03
Foto

M53a87r20e48k 54C93e76r34n80y 5968246707

Zbytecnost....

0/−1
6.6.2017 11:45

J74i10ř54í 73K82ü20h37r 2430256320466

To určí až trh.

0/0
6.6.2017 23:04

J76i15r93i 77N48o29s72e85k 5987392808810

Kdyby všechny silnice hlavně 1.třídy nevedly centry měst a obcí tak by se plynulou jízdou ušetřilo více než 10 procent paliva.

+1/0
6.6.2017 0:56

J43i73ř37í 20Z34ý19k83a 9329893661870

a zrušením poplatků na dálnicích by se ušetřilo dalších 15%. Včera jsem potřeboval mimořádně jet se svým autem asi 200km daleko. Nemám dálniční známku, tak jsem to vzal po okreskách a přes vísky. Překvapivě tudy jezdí i kvantum nákladních vozidel. Dálnice poloprázdné, souběžně vedoucí silničky přeplněné a rozbité.

0/0
6.6.2017 6:36

M60a91r95t51i80n 91K86a67r87á30s51e42k 9438593268378

No nevim, ja mam teda zpravidla pri jizde na dalnici spotrebu vyssi ne pri kombinaci okrasky/obce.....

0/0
6.6.2017 11:51

J14i17ř21í 25Z41ý92k27a 9219983551980

v přepočtu na 100km asi ano, ale zkuste si to spočítat na jízdu.

Třeba Teplice - Humpolec. S využitím placených dálnic je to 190km. Pokud se placeným budete vyhýbat, tak najedete 212km. Rozdíl 12%.

Takže pokud pojedete po okreskách za 7 a po dálnici za 8, tak se stále vyplatí dálnice. A to nemluvě o ušetřené 1,5h za volantem.

+2/0
6.6.2017 14:17

J12i34ř41í 98K55o20c27u43r84e52k 6775904925218

Škoda, že to neumí popojíždět na elektriku v koloně. Se Škodou 120 se to dalo zařídit i bez montáže. ;-D

PS: Jestli majitel auta za 2 miliony řeší, aby ušetřil 2 kč na 100 km, tak má možnost ušetřit půl milionu při koupi vozu. Pak mu na benzín zcela určitě zbyde.

+2/0
5.6.2017 22:06

D71e92n61i91s 40H93u60m17l 4812785255776

Hlavní smysl takového hybridu je, že si může dát na kufr velký nápis HYBRID a tak si ho můžou koupit i zelené mozky.

+5/−1
5.6.2017 21:44

M50a55r67t73i83n 51D35u92f84e42k 3562307948324

Tak k tomu start/stopu... já jsem třeba rád, že nemusím dýchat zplodiny z běžících motorů na křižovatce.

+1/0
5.6.2017 20:40

Z26d26e40n83ě36k 25M27o14r69á10v65e28k 5687608488943

Jenže startující motor vyprodukuje emise, jaké z běžícího nelezou.

+1/0
5.6.2017 21:39

M52i61r83e76k 68G70a74j21e67r 5351656109360

Jen, kdyz je studeny.

+1/0
5.6.2017 22:02

B38o46h40u96m18i76l 44S75t96e51j10s59k46a84l 5673184651823

Pokud se vypina ve meste kde je semafor na kazdym rohu, je studeny vyrazne dele, nez kdyby bezel stale.

0/0
6.6.2017 7:40

Z73d53e88n89ě93k 46M27o63r54á50v29e25k 5117588278763

Když motor startuje, tak snímače nemají správné informace, ani od váhy vzduchu, ani od lambda sondy, takže se startuje v předem definovaném režimu, aby to chytlo. Teprve až začne proudit vzduch sáním a výfukem, načte řídící jednotka skutečný stav a přizpůsobí se. Teplota motoru ten start jen usnadní, ale emise to nevyčistí ani omylem.

0/0
6.6.2017 12:08

J41i62ř34í 31K59o82c13u28r54e19k 6825274315848

Jenže na volnoběh to není až takový problém (zvlášť u benzínu) jako při rozjedu, kdy (zvlášť u nafty) vyletí z výfuku echt bor*el.

0/0
5.6.2017 22:08

T17o12m12á51š 90B55í46l48ý 2515920787

Takže prasopes........

0/0
5.6.2017 20:14

M53i32r92e56k 80G50a50j42e69r 5531146829430

Obcasnym vypnutim motoru na 35 s nemuze usporit 10% paliva. Je to pouze reklamni lez. Audi je v hybridni technologii hodne pozadu a pridava jen velmi slabou baterii v dobe, kdy jine automobilky naopak kapacitu baterie zvysuji a prechazeji na plug-in verze (coz napr. Toyota .prave udelala s modelem Prius Prime).

0/0
5.6.2017 20:08

D33e89n49i69s 44H83u63m10l 4412695425266

Problém je opět v nesmyslném euro cyklu, kde vypínání motoru má příliš velký vliv oproti reálnému provozu. Takže za tím zase můžete hledat soudruhy z Brusele.

+2/0
5.6.2017 21:45

J22i59ř67í 70Z40ý92k20a 9409513151600

a v čem koncern není pozadu? Vždyť za posledních pár desítek let nepředstavil nic převratného, žádnou studii něčeho, co jiní nemají. Vždy jen smontují dohromady ty technologie, které ostatní s problémy odlaďovali roky. A pak se to překvapivě dobře prodává.

0/0
6.6.2017 6:31

P20a71v73e68l 41K83r61e41u13z29i67g28e10r 7154750130679

Článek o autě plném kur...kazítek. Tohle se mimo Brusel prodávat nebude.

+1/0
5.6.2017 19:48

M39i78r22e62k 59G39a67j90e82r 5701386609920

"mild-hybrid, tedy lehký hybridní systém, se od běžného hybridního provedení liší tím, že má jen velmi malou baterii..." Ano, ale naopak tento mild-hybrid je nejbeznejsi a prisel na trh jako prvni hybrid. To sluvko "mild" bylo pridano az pozdeji, kdy se objevily "plug-in hybridy" , coz nastalo az po vyraznem zlevneni a vylepseni baterii. Cely system predstaveny automobilkou Audi vubec neni jednoduchy a az cas ukaze, jestli nebude prilis poruchovy. Mnohem jednodussi a spolehlivy system vyvinula Toyota a prodava ho ve svych hybridech uz celych 20 let (ve svete nejuspesnejsi Prius). Ten system se nazyva Hybrid Synergy Drive a jednou z mnoha vyhod je, ze nepotrebuje starter, protoze k tomu ucelu vyuziva elektromotor, jenz je primo zarazen pro posileni pohonu do tohoto HSD systemu. Nic lepsiho (z hlediska spolehlivosti a efektivity vyuziti energie) zatim vymysleno nebylo.

+1/0
5.6.2017 18:26

V51í91t 27O39ž39a97n70a 1258318255794

Lepší je čistý elektromobil, ale mezi hybridy má Toyota prim.

0/0
5.6.2017 22:21

J37a39k96u54b 40Š66a65f63a88n52d11a 7715927971591

A nepotřebuje spojku.

0/0
6.6.2017 7:40

H42o15n76z58a 23T32a79r 3199762754102

Mild-Hybrid Hlavně elektricka soustava má malý výkon na to, aby bez pomoci spalovacího motoru uvedla automobil do pohybu.

Honda Insight se neprosadila Když už date takové peníze, tak chceta aby to jelo také čistě na elektropohon.

http://www.hybrid.cz/mikrohybrid-plug-nebo-asistovany-udelame-vam-v-autech-jasno

0/0
6.6.2017 22:12
Foto

J70o74s77e42f 51K18u62b42e34š 3298413239593

To bude nouzáků jak figurek na orloji :)

0/0
5.6.2017 16:35

P25e14t74r 70M49i50c29h33a40l 2790644651472

To zase vymysleli paskvil kvůli papírovému snížení emisí celé flotily. :-)

+2/0
5.6.2017 16:16

M71a12r56t57i30n 30K77l39u95v89á85n56e11k 9912188603733

Tí čo tu nadávate: možno pôjde za príplatok ten paskvil demontovať. A k tomu dostanete krásnu piknikovú deku. Zelenú. A k tomu zamestnanca z Eurokomisie či Eurosojuzu.

+1/0
5.6.2017 14:42

M39a11r90t27i42n 18K57l18u69v35á55n76e39k 9942228753133

Spotreba 3.0 TFSI 7.1????

Hahaha. Leda tak v skúšobni pre TDI.

Navyše mi pripadá znižovanie spotreby áut tejto ketegórie rovnako zmysluplné ako pri F1. Je to len mediálny ťah.

0/0
5.6.2017 14:28

J45a60r84o75s98l21a44v 29K28o24r88u24b 7472578202

tak tak, sedmicku neuvidi ani nahodou aktualna verzia, ta nova s plachtenim ktomu asi neako dojde ale neverim tomu, benzin je benzin, este kedy rekuperovali tepelnu energiu este by sa to dalo

0/0
5.6.2017 14:51

D72e66n49i63s 73H30u39m93l 4972485605936

Samozřejmě na zkušebně. Odtamtud pocházejí všechny údaje o spotřebách, s reálným provozem to nemá moc společného, to každý ví.

0/0
5.6.2017 21:46

Z32d62e66n94ě72k 79M97o56r57á74v96e39k 5897568968243

Tak se dívám a rozhodně nevidím, že by ten startér-generátor byl připojen na rozvodový řemen. Takovou věc by na rozvodový řemen připojilo jen konstruktérské hovado, takže je samozřejmě připojen na řemen příslušenství.

0/0
5.6.2017 13:56

Z93d68e93n31ě76k 44M13o71r54á58v12e81k 5167668858373

...bude auto pro fungování hybridního systému využívat nový 48voltový multifunkční startér, který je připojen přímo na rozvodový řemen.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/audi-a8-hybrid-mhev-vypinani-motoru-za-jizdy-fzn-/automoto.aspx?c=A170601_172230_automoto_vok

0/0
5.6.2017 14:04

M48a26r22t65i61n 28K26l43u49v11á62n96e69k 9192738273333

No je to tam napísané ale evidentne to nieje pravda. Viz foto. Je to PRESNE na tom istom mieste ako klasický alternátor.

Ale buďme radi že redaktor nenapísal oveľa viac chýb.

+3/0
5.6.2017 14:31

D24u98š39a54n 38P26e86š58e93k 3495239774250

Bylo by dobré, kdyby to umělo bez motoru jen na baterii alespoň popojíždění v koloně.

+7/0
5.6.2017 13:35

M49a89r87t69i90n 72K43l40u61v74á52n59e80k 9752808163123

Presne tak.

Lenže to zas nepôjde ani klimatizácia ani kúrenie. Ibaže by tam tú klimatizáciu ani kúrenie nedávali kôli zníženiu ekonelogických dopadov a záchrany planéty.

0/0
5.6.2017 14:34

D44a84v83i58d 90R66y56c81h19e98t34s16k67ý 9776121650340

Majitel A-osmy za 3,5-5,5 mega tohle rozhodně řeší a je ochoten investovat do uspoření pár deci paliva jeho W12kou.

+7/0
5.6.2017 13:15

V60í72t 18O10ž28a10n82a 1918628345864

Vyvíjet mildhybrid v roce 2017 může jen de BIL.

0/−2
5.6.2017 12:04

K93a57r50e15l 52M91a15z38a92č 3657583326419

No, tak to jo!

Podobná pitomost jako start-stop systém, který si raději všichni deaktivují, aby jim neničil motor. Ve finále to nic neušetří, motor je komplikovaný, servis bude neuvěřitelně drahý a auto ještě víc poruchovější než teď. Výborně.

Jak tady už někdo psal, ještě má člověk na výběr z jiných značek.

+14/−1
5.6.2017 12:00

R86i80c72h19a33r93d 95M49r93a55z24e18k 8968110269831

...tohle řešení a "úspory" může být "revoluční" jen pro opravdu velkého, řekněme, neználka...

0/0
5.6.2017 11:11

M11a66r37t41i69n 87Š61v58o28r63c 9749723738710

Hybrid - to je takový přechodový stav mezi palivovým pohohnem a elektrickým pohonem. Spousta blbin k ničemu. Už jenom řešení pohonu agregátů, posilovačů a serv při vypnutí motoru - jinak bychom netočili, neřídili, atd.

Asi by bylo lepší to stavět bud - anebo. Jinak to bude poruchové a nikdo to nebude kupovat. Už ted ta elektronika nemá valnou výdrž. Spousta systémů závisí jeden na druhém. V servisu jenom diagnostika problému trvá celé dopoledne a stojí ranec. A za ty peníze lze koupit i hodnotnější vůz.

+2/0
5.6.2017 10:27

M67a12r49t76i22n 46K37l73u67v68á38n46e10k 9112358963553

Ale to čo píšete nieje v záujme výrobcu...

0/0
5.6.2017 14:33

J89a88k53u90b 98Š30a89f70a98n29d23a 7895697281321

Já bych ten hybrid neodsuzoval. Jen bych ho asi postavil obráceně, tedy vše na elektriku (nezávislé na běhu motoru) a ten motor spíše jako doplněk, kdy by mohl běžet v optimálních otáčkách při optimálním zatížení.

0/0
6.6.2017 7:43

A75n31t87o22n68í29n 88S78v56o37b98o68d13a 3324863599332

To si raději počkám na čistě elektrické auto s dojezdem nad 400 km,start-stop jsem v autě vypínal, když jsem s ním musel jezdit, toto papírově vypadá dobře, ale to vypadal i systém start-stop, než jsem si ho pár týdnů "užíval"

+6/0
5.6.2017 10:10

K31a18r84e83l 29V79a68c80h58u15t 9233262239823

Mám nové auto sotva 14 dnů - a už jsem se ho naučil vypínat taky. ;-)

+1/0
5.6.2017 12:39

A96n49t15o70n77í23n 22S38v35o11b20o96d63a 3984613869482

Lze to vypnout v programu, ale auto jsem měl jako náhradní za nabourané, takže jsem se rád vrátil do staršího modelu, když jsem viděl "pokrok", tak vydržím s ním co to půjde, za šest let pokrok špatným směrem, navigaci a palubní počítač mám, nějak mně nic nechybí :-)

0/0
5.6.2017 13:40

J21a69k89u68b 61Š43a48f55a50n28d41a 7195247741611

Ono asi záleží, jak je to udělané. Když koukám třeba na Škodovky, tak při startu tam narvou klasický startér, vše zachrastí... Jak dlouho to může vydržet? Jel jsem nějakým Mercedesem (TAXI) v Dánsku a ten se prostě rozjel. Nebyl to hybrid, jen to startování asi nebylo klasickým startérem a auto se dokázalo začít rozjíždět i během startování (byl to automat).

0/0
6.6.2017 7:46

J42a54n 11J29e97n60i19c 1464204927814

Njn, laboratorní podmínky... Kolik řidičů AUdi má tak lehkou nohu, že by jezdilo pod 8l/100km? Takže nějakých 0,7 úspory je iluzorní :) Navíc to není dáno hybridem, ale chytrým vypínáním motoru a zapnutím dříve, než řidič sešlápne plyn... :)

+2/−1
5.6.2017 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.