Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D74a72n 39R84u37b63í83n 4273423369

Saab. Volvo. Subaru. Moje srdcovky V

0/0
doporučit
11.6.2017 12:29

L53u95m68í64r 90V96i23t42h76a 2457707356862

Tenhle SAAb nese stopy české konstruktérské školy. Když přešla pankrácká "Janečkárna" za protektorátu na válečnou výrobu, konstruktéři tam tajně pokračovali na vývoji následnáka předválečné úspěšné Jawy Minor. Němci postupně začali něco tušit a proto bylo nutné materiály dostat někam ven. podařilo se to dostat do neutrálního Švédska, kde byl postaven a zkoušen prototyp vycházející z koncepce Jawy Minor, tedy s předním pohonem. Po válce Švédi dokumentaci považovali za německou, tedy za součást válečné kořisti, a na jejím základě zbudovali právě SAAB 92. V ČSR se znárodnil automobilový průmysl, bylo rozhodnuto o tom, že auta budou mít páteřový rám podle Tatry, takže Aero Minor, které se začalo vyrábět po válce, mělo páteřový rám a pohon zadních kol, stejně jako třeba Tudor, Sedan nebo Spartak.

0/0
doporučit
10.6.2017 12:23

M70a33r55t92i71n 35P75r83a28v11d93a 8381928198477

Právní nároky "neutrálního Švédska" na výrobní dokumentaci jako "součást válečné kořisti" mi přijdou sporné, ale Seveřani jsou svérázní...

Stejně tak přeprava prototypu přes nepřátelské území s nutnou překládkou na loď mi přijde logisticky složitá a nebezpečnější, než jeho ukrytí na spolehlivém místě doma.

Pro SAABa hledali Švédi po válce v ČSSR výrobce motorů. U nás byly ale jiné plány, a tak se museli obrátit jinam a postavit vlastní motorárnu.

0/0
doporučit
10.6.2017 17:43

I23v40o 51B23o59u65š93e 5682957958

Aero Minor mělo pohon předních kol.

+1/0
doporučit
10.6.2017 20:26

J56i79ř16í 67N38e31u25m49e84i67s60t80e70r 2222905653521

To by asi byl problém udělat galerii, která by dávala smysl. Třeba chronologicky po modelech. Tenhle odfláknutý paskvil, napřeskáčku posbírané obrázky, zabije i tak průměrný článek. Hlavně že je tam reklama.

+5/0
doporučit
10.6.2017 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.