Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J45a22k66u50b 81M40e61l49z75o75c44h 6405455615962

A budou v různých velikostech? A co když potřebuju jenom kousek odvézt děti do školky/školy (u mě typicky cca 2-3 km) a pak jedu sám do práce (cca 35 km). To si pokaždé přesednu, abych sám nezabíral velkej POD? A co když se dítě cestou pobleje, to pak dostanu nějakou fakturu za čištění nebo budu ten POD blokovat půl dne, než ho vyčistím? A když budu chtít odjet z nějaký odlehlý oblasti, jak dlouho budu čekat? Tohle může fungovat třeba ve městech a pro skupinu lidí, kteří tolik nejezdi. Vždycky totiž existuje hranice (a každej jí má nastavenou jinak), kdy už se kolektivní vlastnictví/pronájem/půjčení přestává vyplácet a je výhodnější mít to něco vlastní. Taky jsem si radši pořídil vlastní barák, než si ho od někoho pronajímat.

+23/0
doporučit
1.7.2017 10:24

T51o98m21á15š 82K52u62c53h72a88ř 3907141358681

Už tak brzo? Tak to jsme u toho socíku mohli rovnou zůstat. ;-)

+21/0
doporučit
1.7.2017 1:38

J51a59n 15J31e90l36í49n94e63k 8923465262126

Nic proti vám, lidi, ale ja s vama rozhodne auto sdílet nechci. Je moje, koupil jsem si takové, jake se mi libi a muzu si ho používat kdy chci.

+19/0
doporučit
1.7.2017 12:34

V10l88a46d25i73m92í33r 50R86e66t74t86i49n90g48e77r 5595776145925

Pán zapomněl na to nejdůležitější 1) vlastní auto je o pocitu svobody - jet kam chci a kdy chci a zastavit, kdy chci. ( autonomně jde jezdit už dnes autobusem či vlakem - jen sedím a doveze mně kam potřebuji a zase odejede) 2) 1/6 světa už sdílela všechno - moc se to neosvedčilo (1/2 polovina to rozkrádala a ta druhá to ničila )

+19/0
doporučit
1.7.2017 9:47

R96o26b70e22r49t 19M22a11t87u15l73a 8887809516725

Elektromobil může dojet 2000km hned zítra stačí do něj strčit adekvátní množsvtí baterek a vpodstatě úplně stejně se ten dojezd prodlužuje i dnes jenom se na to jde postupně nejdřív 100km pak 200 a vydává se to za pokrok, ale ve skutečnost je tam jenom 2x tolik baterek jako pokrok by se to dalo nazvat pokud by tam baterek bylo ořád stejně a dojezd vylezl na dvojnásobek. A to ultra rychlé nabíjení tedy méně jak 2h hodiny mě dostalo;-D

Zbytek teorie má hromadu háčků. Lidi nechtějí moc sdílet svého miláčka, protože komu by se chtělo čekat někde půl hodiny než k němu nějaký smradlavý přijede. Dále autonomní auto v neautonomním provozu poleze jeho posádce pěkně na nervy takže to rozšiřování nebude moc rychlé:-P

No a na konec v roce 2030 tady stejně bude dávno občanská válka, protože jenom do Itálie připluje 16 milionů válečníků. A ve válce bude auto sdílet jenom totální hnup

+34/−4
doporučit
1.7.2017 0:30

R17a56d24o96m79í84r 80J84a83h28n 6810104860712

Naráží to ale na něco, na co pán ve svém levicově komunistickém mozku zapomněl a to na touze a pudu člověka vlastnit svou věc a mít víc než ostatní, kterážto vlastnost žene společnost dál a je motorem pokroku a ekonomiky. Když budou mít lidé stejné byty, sdílet stejná auta, a sdílet další stejné věci, nikoho nebude nic nutit se o cokoliv snažit, být v práci přes noc, dřít se jako kůň atp., proto, aby měl víc než soused a aby mu to natřel. A co si budeme povídat, o tom to celé je.

+27/−5
doporučit
1.7.2017 8:37

J44a84r88d53a 29S84o39k76o96l 1166618901451

Dovedete si představit o kolik více se musí vyrobit elektřiny a jak musí vzrůst přenosová síť ?

+13/0
doporučit
1.7.2017 0:45

M45i23c76h93a45l 75F82i90n62s62t97e29r21l21e 7429520393488

Nevzdělanej naivka, kterej s auty nic moc společného nemá. Bože..., proč tady raději nedáte prostor odborníkům... ?!!! !!!!!!

+15/−1
doporučit
1.7.2017 2:17

J31o49s66e12f 25B30a68b94k22a 3940199502627

Budoucnost bez automobilů vzbuzuje beznaděj a hrůzu:-/

+20/−3
doporučit
1.7.2017 7:37

P16e44t48r 67P17a89v81l16a26t95a 7186810867681

Změna technologie možná. Ale změna vlastnictví a s tím spojeného sociální statutu těžko. To je stejné tisíce let, a bude to tak i dál. Nejen v autech. Socialismus vždy byl a je nefunkční nesmysl.

+11/0
doporučit
1.7.2017 10:57

J41a18k52u86b 47S57e84k21e33r42a 6296920186975

Vlhky sen pomatenych vizionaru.

+11/0
doporučit
1.7.2017 10:19

V32l79a73d50i10m55í62r 79K53r13á51l 4693336320352

Ta vize je bohužel reálná, potupně přibývají restrikce pro soukromá auta, brutálně se zvyšuje daňová zátěž pro vlastníky - parkovací daň, dálniční daň. Je to takové pomalé utahování šroubků a až se jednou probudíme tak budeme koukat co to je za svět kolem

+10/0
doporučit
1.7.2017 13:48

P40e83t24r 56B87á60č51a 8355576615645

Nemel by tolik koukat na scifi.

Kazdopadne podobnyho nesmyslu se nechci dozit.

+10/0
doporučit
1.7.2017 7:59

J50a81n 11T29a73r98a90b59a 4356526549189

podvodník, magor, komunista? Nebo vše v jednom?

+10/0
doporučit
1.7.2017 7:02

S36e33i87d86l 14P10e26t24r 1341591795484

Stejně jako se neujalo bydlení v "Koldomech" tak samozřejmě nebude žádný "konec aut" jak se snaží tvrdit tenhle další z nekonečné řady sociálních inženýrů a věrozvěstů "pokroku".

Ano, k nějakému vývoji jistě dojde avšak dosud se nikomu nepodařilo předpovědět společenský a technický vývoj na více než 5 let dopředu - viz legendární předpovědi o velikosti paměti PC, obecně o internetu či mobilech ..:-)

Snad jediný kdo se bohužel docela trefil byl jistý George Orwell ..:-/

+9/0
doporučit
1.7.2017 23:45

V28á72c14l56a55v 96P32o21u84s58t72k61a 3600781132

Pohádky. Podobné psali v Abíčku už před padesáti lety.... :-P

+9/0
doporučit
1.7.2017 6:33

A60l19e96š 79V79í32t57e89k 2675112557511

Strašné kecy. Lithiové baterie mají stechiometrickým poměrem dané, kolik energie se do nich vejde, tzn. zvyšování dojezdu narazí na strop a dále se ani nehne. Tzn nárůst bude nejdříve o 20%, pak o 10%, pak o 5%, a pak už to bude maximum a víc ani hň.

Sdílení majetku, to už tady bylo za komančů. Nic nesmělo být soukromé, vše muselo být všech. A za 40 let jsme za tím zlým kapitalismem zaostali o rovných 40 let. Jak v životní úrovni, tak v ekologii.

A investoři vůbec nesázejí na to, co chtějí lidi, ale sází na obrovské státní dotace, které slepou větev lithiových elektromobilů budou podporovat. A že se elektřina bude nadále vyrábět v uhelných elektrárnách, protože zelenáči nechtějí jádro, to je další věc. Elektromobily budou tedy čoudit komíny elektráren a ti, co se budou přiživovat (a parazitovat) na přerozdělování veřejných peněz budou slintat radostí. Vše po záminkou (pseudo)ekologie.

Novodobí marxisté opět útočí se svými teoriemi a EU je v tom podporuje. Svět se totálně zbláznil.

+9/−1
doporučit
1.7.2017 17:25

P18e43t36r 15M69i43c82h55a69l 2510444611132

Elektromobily? Proč ne, pokud se doba nabíjení zkrátí na půl hodiny a dojezd s rezervou bude opřes 500 km.

Sdílená auta? Možná ve velkých městech, jinak je to totální nesmysl. Navíc třeba o víkendu by těch aut bylo stejně málo a tak by se někteří třeba na chalupu dostali až v sobotu odpoledne. Dále kdo by se o ta auta staral? Opravy, údržba atd. To by pak to slílení mohlo být dražší než taxík.

A autonomní auta? Hapruje to už ve zkušebním provozu a dokud nebude existovat skutečná umělá inteligence, je to nesmysl, který může stát zbytečně lidské životy.

+9/−1
doporučit
1.7.2017 10:40

P40e69t58r 62P71a37v17l10a49t17a 7266530797571

Však ono se je to krásně vidět v realitě - zatím co se výrobci předhánějí v tom, kdo nabídne menší nákupní tašku s kratším dojezdem, nejprodávanější a nejvíce rostoucí kategorie jsou velké SUV....

+6/0
doporučit
1.7.2017 11:35

P90e37t15r 13M10a14r88š87o83u78n 5885398786156

Tak jsme to vydržel číst, ale jen do zdůvodnění proč nebudou potřeba parkoviště. Takže v noci je stejna poptávka lidí po dopravě jako přes den? Aha. Nebo to že budou prý stále v pohybu chce říci, že budou místo parkování "ekologicky" spotřebovávat elektřinu aby prázdné jen tak jezdili sem tam?

To by šlo zavést uz ted ne? Přijedeme domu a autu řeknu, jezdi si do rána kolem bloku, není kde zaparkovat :)

+5/0
doporučit
1.7.2017 19:12

P19e61t26r 57H93a49n19a 1724930289

Pokud to bude finančně únosné, tak lidé budou chtít své auto a ne veřejnou pojízdnou budku "poprskanou" kdekým.

Ovšem co mi ve všech těchto až nápadně vnucovaných elektromobilních vizích se nedočítám, kde se tato energie vezme, jak se spolehlivě rozvede, s jakými ztrátami při výrobě a rozvodu je třeba počítat (to není jen spotřeba samotného auta), výroba likvidace baterií ............

A to si osobně také myslím, že 150let starý koncept spalovacího motoru ja poněkud více než zastaralý ma nebýt značné celosvětové loby, tak máme už lepší způsob pohonu. Elektrika či vodík, palivové články nebo jiný.

+5/0
doporučit
1.7.2017 14:46

T40o92m55á12š 11B26í81l35ý 2225520547

Tak já mám zase vizi počátku prázdnin budoucnosti, Zelená vlna hlásí:

desetitisíce aut stojí u Chorvatských hranic a čekají na dobytí baterií ;-D;-D;-D

+6/−1
doporučit
1.7.2017 20:34

J50a65n 51S39i72n24n56r89e69i33c91h 6323975480321

V casopise "Pionyr" jsem v 50 letech minuleho stoleti videl obrazky elektrickych traktoru jak oraji sjednocene druzstevni lany. Autor uvadel, ze se jedna o velmi blizkou budoucnost.

+5/−1
doporučit
1.7.2017 16:22

J59o32z14e69f 83K95o18s74t20e54l12a87n71s11k53ý 8765862339636

Súhlasiť môžem s tou Čínou. Málokto tam bol (ja tiež nie), ale od ľudí čo tam boli, sa dá dozvedieť asi toto:

V Číne je veľmi veľa miest, ktoré majú viac ako milión obyvateľov. A ovzdušie je v nich - v porovnaní v Európou - veľmi znečistené. Smog prakticky non-stop. Takže elektromobily pre Čínu nie sú luxusom či "zeleným" pobláznením, elektromobilita je pre Čínu životnou nutnosťou. Už teraz je drvivá väčšina skútrov jazdiacich v čínskych mestách elektrická.

Navyše Číňania sú schopní ísť neuveriteľne rýchlo dopredu. Už vyše 30 rokov majú KAŽDÝ rok tempo rastu HDP 7-10 % (samozrejme za to teraz platia daň v podobe znečisteného ovzdušia). Ale progres vidieť každý rok - pred 10 rokmi boli čínske mobilné telefóny na smiech, teraz sú absolútna špička (mimochodom kde sú európski výrobcovia mobilov?). Za 15 rokov (od r. 2002) vzrástol ročný predaj osobných áut z 2 miliónov na 24 miliónov. Takže vôbec nepochybujem, že Číňania budú v nasledujúcich rokoch udávať smer vývoja elektromobilov. A ostatní výrobcovia (prakticky každá väčšia automobilka už v Číne vyrába) sa tomuto vývoju budú musieť prispôsobiť. Inak na čínskom trhu neprežijú.

+4/0
doporučit
1.7.2017 21:11

V52á20c85l83a79v 91P28a13v70l35í18k 9942160784514

nadpis článku: "Dieselgate začala konec aut"

-------------

...automobilky hlásí rekordní prodeje aut a zoufale shání nové pracovníky do technických a dělnických pozic

a teď si z toho vyberte...

+4/0
doporučit
1.7.2017 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.