Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R34i64c76h58a65r87d 66M53r96a80z78e86k 8948490439451

...že já těm olejářům nějak nevěřím...

+13/−2
doporučit
26.6.2017 0:31

V61a94c82l52a45v 68M78e27d15e92k 5431562355725

Osobně Muskovi držím palce, mám tyhle vizionáře rád. Ale pokud jde o realitu, článek má celkem pravdu. I když si vezmeme tu jeho Teslu, která je zřejmě z elektomobilů nejdále, má v základním provedení dojezd něco málo přes 300km, verze s větší baterií k 500km.

Abyste její baterii nabili, musíte na jejich "superchargeru", který je v naší republice jen jeden (u D1 u Humpolce) stát okolo 40 minut. Na "obyčejných" nabíjecích stanicích máte dobu nabíjení v hodinách, okolo 8-12 hodin.

Sice bude evoluce pokračovat, ale ta to změní jen o jednotky procent. Aby se mohlo o elektromobilech uvažovat jako o reálné náhradě spalovacích aut, muselo by dojít k nějakému revolučnímu skoku, jinak to stále zůstane jen drahá hračka pro fanatiky.

Zatím má reálnou použitelnost jedině plug-in hybrid.

+11/−2
doporučit
26.6.2017 12:24

P20e16t25r 75N69e86c34h51a80n68i71c61k22ý 7213736928270

elektro si umím představit skutříky, koloběžky, kola, pizza-tuk-tuky, maršrutky, poštovní autíčka a možná i něco na dojetí na nákup, ale rozhodně ne plnohodnotná vozidla co do nich bude možné kdykoliv nasednout a jet třeba 1000km. Osobně mám trochu pocit, jestli se právě tahle vlastnost běžných vozidel vládám nelíbí

+5/−1
doporučit
26.6.2017 16:11

P89e63t57r 86U49t67ě17k34a88l 9950968408

Jasně že elektromobily jsou omyl. Stejně jako tzv. obnovitelné zdroje - nevím, co je na solárních článcích a větrnících obnovitelného. Ano - mohou přispět ke snižování podílu výroby z fosilních paliv, ale ten podíl je a bude z globálního hlediska nevýznamný.

Podle mne je to plýtvání prostředky a výzkumnými kapacitami.

+10/−9
doporučit
26.6.2017 9:12

R60o93m32a96n 70F17o67j79t78í72k 4721589368535

Kdyby byly bateriové elektromobily taková bomba, už bychom i bez (nepřiměřených) dotací v nich všichni jezdili, je to prostě slepá ulička automobilismu . Rv

+7/−6
doporučit
26.6.2017 10:09

P12e83t72r 16S66p15a40t10z26i65e70r24e33r 7664572685444

tak to je jasné, že musí být proti...elektro ho přeci připraví o kšefty...to nejde, aby to vychvaloval. Zvlášť jeho povídání o naftě, která je již téměř mrtvým palivem z hlediska budoucnosti o tom mluví jako jednom z paliv. To samé LPG. Měl jsem ho a nikdy více. Pokaždé když chci jet do nákupního centra, aby člověk hledal parkoviště po ulicích jelikož s LPG nesmí do podzemních garáží. Tedy i parkování v krytých parkovacích domech nejsou v úvahu. LPG prostě opravdu ne. Takže jeho povídání o dojezdu atd....nikdo nejede v kuse 700 km. Vždy si soudný člověk dá po cca 400 km pauzu minimálně na odpočinek nebo na oběd...a to klidně může to auto nabít. Takže dojezd ani čas nabíjení není opravdu problém. Jediný problém u elektra je zatím rozvoj dobíjecích stanic. Na sídlištích by s tím opravdu mohl být problém. Ale jelikož technologie za poslední dva roky udělaly velký pokrok tak věřím že za další dva roky budeme úplně zase jinde. Elektra bych se nebál.

+10/−11
doporučit
26.6.2017 8:07

P96e38t53r 49B18á76č39a 8255496665345

Jsou, konecne se to o tech kramech zacina rikat i nahlas R^

+3/0
doporučit
26.6.2017 12:20

M46i20c90h83a37l 22H24o15r50s25k88y 2402356296930

;-Dmně teda nepřesvědčil a hezky to vokecával, kalifornii arizonu nevadu floridu atd. mexiko většinu afriky i arabákov si dovedu představit pouze na solárech:-P

+3/0
doporučit
26.6.2017 7:25

K15a40r10e91l 44N23o31v14o38t60n97y 2981615749950

Ja bych rekl, ze bublina jsou elektromobili jezdici na baterie. Budoucnost je spis v elektromobilech, ktere maji male baterie predevsim pro vykryvani spicek treba pri prudkem zrychlovani a pro uschovavani energie ziskane pri rekuperaci, a jinak generujci elektrinu treba z vodikovych ci jinych clanku, nebo i spalovacim generatorem, ovsem pracujicich stale v optimalnim rezimu.

+3/−1
doporučit
26.6.2017 14:08

K76a51r64e73l 74M79a54z79a39č 3947533426639

Konečně někdo s mozkem v hlavě!

Elektromobily, tak jsou nyní technologicky koncipovány, jsou nesmysl. Vč. dalšího omezování osobní svobody.

1) Pokud nedobiju auto během 5 minut na dalších 500 km, nemá smysl o elektromobilech v masovém měřítku přemýšlet.

2) Jak to bude na sídlištích? Z každého okna prodlužovačka? Dovedete si představit, jak na sídlištích budou všichni dobíjet? Jak a kde budou parkovat? Ne. Takže musí dojít v redukci možnosti vlastnit osobní automobil!

3) Stát přijde o obrovské miliardy na spotřebních daních z paliv. Co nastane? Obrovské zdražení elektřiny.

4) Nedostatečné výrobní kapacity elektřiny a nedostatečná přenosová soustava. Už nyní v některých regionech nemůžete stavět domy, protože chybí nové trafosatnice. A co když pak budou všichni nabíjet? V ČR třeba 4 miliony aut?

5) Kvalitní benzínový motor se na celkové produkci všeho špatného z jednoho automobilu podílí pouze cca 20 %. Ostatní jsou brzdy, spojky, pneu atd. Výroba a likvidace aku je ekologicky náročná, stejně jako solárů a pod..

6) Proč neřeší nejdřív zaoceánské lodi s obrovskými diesely? Miliony kamionů? Vozy komunálních služeb, MHD a podobně? Letadla? Tam jsou největší zátěže.

7) V Evropě vypukne válka. Není otázkou zda, ale kdy. A pokud budeme závislí na jednom druhu energie, tak brzy zahyneme. Nemůže být absolutně vše na elektřinu bez možnosti alternace z různých důvodů.

+7/−9
doporučit
26.6.2017 11:27

N92o81r49b23e24r87t 82Š33t83ú49r 7731890335887

Vy, kteří si představujete nabíječku na každém rohu. V současné době stojí jedna nabíjecí stanice cca milion. Neumím si v současné době spočítat návratnost. Podle mě to nejde. S jakou marží a celkovou cenou se bude nabíjet? Kolik tam zahučí dotací.

Koupíte si jich k hospodě třeba pět? A majitel tam nechá auto přes hodinový oběd. Ale vy budete chtít, aby za cca 20 minut nabil a uvolnil stanici pro další auto.?

A hlavně. Nečekejte levný provoz, jakmile bude hrozit výrazný výpadek spotřební daně z pohonných hmot, najde vláda cestu, jak zdanit i elektromobily.

+2/0
doporučit
26.6.2017 23:09

J86i55ř76í 24T25e52p74r 4297210875695

Budoucnost patří ALUMINIU !

(Jára Cimrman)

+2/0
doporučit
26.6.2017 15:56

J55i29ř35í 84J29e62z48d68i87n49s44k77ý 8578842473869

Jdete uz nekam s vodikem. Porad se mluvi jako by to byla alternativa k elektroautum. Oravda je takova, ze je to elektroaut jeste s elektrarnou v kufru. Skladovani vodiku je tak drahe, ze se stejnak pouzivaji baterie.

+2/0
doporučit
26.6.2017 15:24

J22i53ř66í 24Z10ý83k55a 9659923831270

"I v těch nejdivočejších snech trvá dobíjení elektromobilu na zhruba 400 kilometrů nejméně 15 – 20 minut oproti dvěma až třem minutám při tankování. "

a zkoušel si ten chlapík někdy spočítat, kolik času mu zabere tankování kompletně? Tj. nepočítat čas jen od zasunutí tankovací pistole po vysunutí, ale připočítat k tomu i marný čas potřebný k dojetí k čerpací stanici, dojezd k vlastnímu stojanu (obzvláště u levných pump), následné zaplacení a návrat na původní trasu. Odhadem to bude leckdy také dobrá půlhodina. Samozřejmě pokud tu pumpu máte po cestě, dá se to stlačit na 10 minut. Ale 2-3 minuty to nejsou ani omylem. Pak si tento čas vynásobte počtem tankování za rok a porovnejte jej s podobně promarněným časem při nabíjení elektromobilu.

U elektromobilu ale počítejte s tím, kolik dobíjení elektromobilu bude daný provozovatel potřebovat na cestě - tedy kdy musí počítat s promarněným časem během dobíjení a kolik dobíjení lze realizovat doma v garáži nebo třeba na parkovišti zaměstnavatele, tj. kdy nabíjení zabere jen 30 vteřin, tj. čas potřebný na zapojení či odpojení kabelu.

Ve výsledku to u těch, co dojíždí krátké až střední vzdálenosti může znamenat, že s elektromobilem čas ušetří.

Mě osobně by se z takového důvodu elektromobil hodil, jen ještě musí poklesnout jejich pořizovací cena. Užitné vlastnosti to má pro mě plně dostačující, resp. přínosnější než klasický "spalovák".

+2/−1
doporučit
27.6.2017 10:40

D38a27v20i28d 62M37a35l53i42n63a 1960983300213

Pořád to říkám. Domů to mám 1200 km. A pořád dobíjet baterie by byl docela opruz. Takto to mám na dvě nádrže a jsem doma za 12 hodin. Při jízdě s elektromobilem, abych si bral zvlášť dovolenou na cestu. ;-)

+2/−1
doporučit
26.6.2017 22:22

V51í64t 10O46ž20a97n65a 1398158865164

Neuvěřitelné kecy o čistších benzínových motorech a vylepšených vznětových motorech. Do toho už nacpali tolik stovek miliard a výsledek skoro žádný, jakékoli zlepšení jen pomocí filtru a hlavně podvodem.

+2/−2
doporučit
26.6.2017 9:52

J67a31r54o54s45l78a28v 36K77a30d39l70e38c 5261259302591

Chce to mladou krev do vedení molochů...:-P

+2/−4
doporučit
26.6.2017 8:21

M92i54l58o55š 66K93o88l41m90a65n 6566733287722

Ať dělají co dělají, perpetum mobile to nebude. Elektřinu bude muset někde vyrobit. U nás se zatím většina vyrábí v tepelných elektrárnách. Zatím se musíme smířit s deklarovaným dojezdem AŽ 400 km, skutečnost bývá 200 km a to včetně jízdy v úsporném režimu, kdy vás předjíždějí i traktory a to nemluvím o zimním provozu, kdy jste buď v teple a nejedete, nebo naopak. Nejdál ve vývoji je státem dotovaná TESLA s nulovým ziskem a zatím se neví, jestli přežije rok 2017.

+1/0
doporučit
26.6.2017 19:38

J86i15ř40í 55H68l13i98s86n27i27k80o93v42s31k34ý 9383171932821

Honda vyrábí vodíková auta sériově od 2008 - Honda Clarity.

+1/0
doporučit
26.6.2017 15:31

J45o78s22e42f 57N22o63v59á65k 2132879623789

Budoucností nemyslím další den ;-)

+1/0
doporučit
26.6.2017 14:44

Z13d11e66n82ě33k 85M68o61r55á92v67e40k 5377858108553

Tahle jeho skepse je pochopitelná a není se co divit - co Shell může vydělat na elektromobilitě? Vůbec nic. Elektřinu si dnes v malém vyrobí každý se solárem (trochu nadsázka) a velcí dodavatelé mají trh rozebraný. Strojírenská společnost to taky není, takže na elektromotorech zase nic. No a začít teď stavět fabriku na baterky, když se dokončuje Gigafactory a už se obávají, jestli vůbec bude mít pro ty baterky odbyt? Takže ani na baterkách nic.

+1/0
doporučit
26.6.2017 13:34

H20o66n36z49a 79T45a36r 3189922964972

Ano budoucnost je v kombinací pohonů a paliv Každý má své vyhody i nevýhody.

Petrolejářské společnosti zajímá nejvíc to aby vytěžili co nejvíce ropy s co nejnižšími nálkady a prodali s co nejvyšším zyském .

Proč mluví o Vodíku. Ten se totiž v domácích podmínkách vyrabí obtížněji než ellektrický proud. Když si může někdo natankovat vozidlo doma, tak proč by jezdil na čerpací stanici ? To by znamenalo pro prodejce mnohem nižší zysky nebo i bankrot.

https://www.youtube.com/watch?v=O7EJ2MNuCSo&t=164s

ww.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1009338-ai-shell-nepriznal-skutecny-rozsah-ropne-tragedie-v-delte-nigeru

http://eliatv.cz/proc-se-ropa-rozlita-v-arktide-neda-odstranit/2588

+1/0
doporučit
26.6.2017 12:39
Foto

I56v49a48n 30K24o39p27t24a 5387292671557

Myslím ze hlavním problémem elektromobility je to kde vzít tu energii. Jen pro auta prodaná v evrope během jednoho roku by bylo potřeba výkonu pěti JE Temelin.

+1/0
doporučit
26.6.2017 12:10

J82o18s23e82f 32N28o74v26á83k 2762599203929

Elektroauta asi budoucnost mají, ale nedovedu si představit, že ty bateriové dobíjecí. To bude muset být pořádně vyspělá technologie výroby elektřiny, baterií a přenosová soustava. Spíš věřím tomu, že si auto vyrobí elektřinu samo z nějakého zdroje/paliva. Nevím jestli zrovna vodík je to pravé, ale něco na ten způsob asi ano. A hlavně, musí to být něco, co se bude moct dobře zpoplatnit a zdanit.

+1/0
doporučit
26.6.2017 10:16

M30i35c39h33a65l 39P74a40u87l70í14č16e54k 2463265975675

Ještě nikdo nenavrhoval udělat něco ve stylu autíček na autodromu - nad každou silnicí by se natáhl pletený drát připojený do sítě, každé auto by mělo vztyčenou tyčku s drátem na konci a jede se... Žádné problémy s dojezdem, žádné vození baterií, ekologické...:-)

+1/−1
doporučit
26.6.2017 15:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.