Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i88n39d71ř88i37c36h 60M56i69t30t30e84r 6274325201796

Od nás je na Balaton 400 km. To není nic, co by někdo měl mít problém ujet. Tím se snad ani nelze chlubit.

+17/−2
doporučit
27.6.2017 0:50

M39a24r22e23k 31S53l78a46b11i21h41o83u94d57e81k 7588551792293

Já na dovolenou do Třeboně vyrážím většinou v neděli kolem osmé. Přes Prahu je v tu dobu průjezd celkem v pohodě. Doprava po D1 do Mirošovic je hustá vždycky, ale ven nebývají zácpy, dálnice má tři pruhy, tak se tam dá v pohodě projet. Táborská do Benešova má teď místy uspořádání 2+1, takže se dá přejet i kamion či náklaďk, kterých v tuhle dobu ale bývá málo. Přes Miličín do Mezna je řídký provoz, jenom nesmíte chytit nějakého loudala, blbě se tam přdjíždí.

Dálnice D3 je pak skoro prázdná, jediná komplikace je zúžení u Měšic. Na jeho konci většinou sjedeme na Sezimák, kde máme přestávku s občerstvením u Meka. Pak pokračujeme do Plané, kde doplníme palivo u Tank ONO. Pak se vrátíme na dálnici a pokračujeme do Veselí, kde sjíždíme směr Lomnice a Třeboň. Pozor, u Horusic se staví velká křižovatka, tak je tam dopravní situace dost komplikovaná. Zbytek do Třeboně už probíhá rychle, takže se dá celá cesta zvládnout i s přestávkou za dvě a půl hodiny. Výbavu vozíme běžnou, nějaké pití, nic zvláštního. Na závěrečný úsek u Třeboňe ale doporučuji repelent proti komárům.

+9/0
doporučit
27.6.2017 8:28

J92a40n 24K51o85n33v40a62l60i37n86k94a 5420761831535

Jezdit na noc je opravdu asi nejlepší. S dětmi obzvlášť. Spí a neotravují nesmyslama jako je hlad nebo nutkání močit.

S tím, aby se člověk před cestou vyhnul stresu a odpočinul si, je to skvělá rada. Manželka vyšiluje, že určitě něco zapomeneme, já vyšiluju, že se určitě podělá auto cestou a kluk vyšiluje, protože vyšilují rodiče. Když se donutím jít si třeba v osm večer lehnout, tak do jedné čumím a nechám se trýznit myšlenkami na vše, z čeho jsme před tím vyšilovali. Po jedné usnu a v půl třetí vyrážíme. :-/

Přestávky jsou nutné. Zastávám však teorii "dokud to jde, tak jedeme". Takže přes noc, když posádka, krom řidiče, spí, jedu a jedu a jedu a jedu. Je totiž lepší si třeba dvakrát zastavit na delší dobu, klidně půl hodiny, než pětkrát po deseti minutách.

+9/0
doporučit
27.6.2017 7:22
Foto

M10i12c39h44a19l 91N69a77j95m51a65n 7979873716730

Tak on je podstatný rozdíl, jaký řidič sedí za volantem. Pokud někdo, kdo za rok najede 5 000 km a z jízdy po dálnici má obavy, tak je to pro něho cesta hodně náročná a příprava důležitá.

Pokud je to někdo, kdo najde za rok přes 50 tis. km tak je pro něho taková cesta zívačka.

+7/0
doporučit
27.6.2017 9:47

S14t97a39n78i65s86l37a88v 82P68i92š50t59ě15k 1786648109515

Kdyz jsem mel do 30 tak me nocni jizda vyhovovala vic nez pres den. Dneska radej po svetle.

Nejlip jet mimo patek ci pondeli. Do 800-1000km je to napohodu, pokud se stridaji dva. Da se ujet i vic. Ale zalezi na stavu cest.

Do Chorvatska jsem jel autem naposled jako dite. Sam jezdim radej na sever a na vychod.

+7/0
doporučit
27.6.2017 0:13

J56a78n 28O21l69š37a32n61s28k98ý 9306344522899

Toto je velmi individuální, musí si každý vyzkoušet sám. Mě osobně jízda v noci nevyhovuje. Zkoušel jsem to asi 3x a nejde to. Mezi 3-4 ráno velká krize, ale když zajedu na odpočívadlo tak zkrátka nemůžu usnout, přitom během řízení mi padají oči až hrůza - prostě na prd. Ale tím nechci tvrdit, že někomu jinému to nevyhovuje. Naopak, je lepší jet na noc, ale musíte si věřit, že to dáte.

+5/0
doporučit
27.6.2017 8:31
Foto

M85a32r88t65i62n 20G95a25ž21á28k 1705517674425

Jezdíme autem do Itálie každoročně už několik let. Vyzkoušeli jsme oba způsoby a každý má své pro a proti. Dvoudenní jízda s noclehem v hotelu je bez stresu a únavy. Skvělá je odpolední procházka alpskou přírodou, postel a hotelová snídaně, ale cesta se vám natáhne na dva, resp. čtyři dny. Pokud pojedete na noc pěkně to ubíhá, ale ranní krize kolem páté to je masochismus. Doporučuji, aby si každý kdo chce jezdit na dovolenou autem vyzkoušel obě varianty. My jsme to vyladili tak, že cestou tam přespáváme a domů jedem na noc. Po čtrnácti dnech válení u vody se to dá. Všem šťastnou cestu bez nehod.

+6/−1
doporučit
27.6.2017 5:27

R63a97d40i51m 24H50o18r53č62i44č70k16a 7266477863172

Jezdíval jsem Chorvatsko na noc s nějakým malým spaním k ránu na odpočívadle. Předminulý rok jsem dal přestávku na jednu noc se snídaní v Ptuji a pro velký úspěch minulý rok totéž v Záhřebu. Tento rok to mám naplánováno na dvě noci, druhou někde u plitvických jezer. Člověk přijede k moři v pohodě a odpočatej už cestou. DOPORUČUJI těch pár euro za ten hotel dát.

+4/0
doporučit
27.6.2017 9:45

Z63d40e78n16ě28k 69J48a25n53í14k 5351459592560

Rada nejezdit v pátek nebo v sobotu je fakt nad zlato, když mám apartmán od soboty. Kdy mám teda jet? Osobně to vidím na noc z pátku na sobotu (Brno - Pag).

+4/0
doporučit
27.6.2017 8:47

L69a12d93i68s62l86a57v 15H83a43š45k33a 4873286591450

Vyčůrat, vykakat, příští zastávka Makarska riviéra.

Jinak cesta přes Maďarsko a celkově mimo dálnice je opravdu mnohem zábavnější

+4/−1
doporučit
27.6.2017 9:22

J72o18s18e57f 87N91o44v49a71k 5248822856478

Jezdím s dětma, většinou na noc, a když bych cítil, že toho mám dost, je už pozdě. Držím se pravidel co platí pro profesionální řidiče:

- po čtyřech hodinách přestávka 45 minut

- nebo si 45 minut rozložím a v těch čtyřech hodinách zastavím na 15 minut a další zastávka na 30 minut

- nebo tyhle přestávky dodržuju tak, že se vystřídám se spolujezdcem a během přestávky se naprosto nevěnuju dopravní situaci okolo

- jeden řidič řídí maximálně 10 hodin denně

Při dodržení těchhle pravidel jsme v pohodě a do cílové destinace dojíždíme přiměřeně neunavení.

A jestli se během pauz děti vzbudí? Tak se vzbudí, lepší než je někde díky mikrospánku zabít/zmrzačit.

+3/0
doporučit
27.6.2017 9:57

R87a15d57e95k 91K41o75m46á63r59e39k 6119789957423

Jedeme k Balatonu s malými dětmi a spíme cca v půlce cesty v Pezinoku. Dovolená bude delší a věta "už tam budem?" snad ne tak častá :-).

+3/0
doporučit
27.6.2017 7:13

P82e39t51r 88B79á80č94a 8275876715645

Neni lepsi ani nahodou, clovek nemuze jet rychle musi jet opatrnej, k otmu nebezpeci srnky atd, nesnasim jezdeni v noci.

Navic dojede na misto a celej den je vyrizenej, naprosto k nicemu, hezky rano vyjet, vecer tam je a jit normlane spat.

+3/−2
doporučit
27.6.2017 15:18

R35a62d32e53k 79H11o20l27e78c84e49k 3406560528221

K moři jezdím raději v noci a to kvůli sluníčku. Nesnáším, když mi na půlku těla funí klimatizace, na druhou půlku těla pere sluníčko. To mě ubíjí daleko víc, než nějaká únava.

Jinak k únavě mám čtyři poznámky:

a) Nejvíc unavení jsou ti, co autem během roku nejezděj delší vzdálenosti. Pro někoho, kdo si autem zajede tak maximálně čtvrthodinovou cestu do supermarketu, je mnohahodinový maraton utrpením a taky asi dost velkým bezpečnostním rizikem.

b) Dobrá průprava je hraní počítačových her. Sedíte mnoho hodin v kuse u nějaké hry a soustředíte se. Vaše tělo si zvykne na dlouhodobé sezení a vaše mysl na dlouhodobé soustředění.

c) Líp se jezdí mimo dálnice. Cesta trvá o pár hodin déle, ale není to tak ubíjející, jako jet rovně po dálnici a celou dobu čumět na auto před sebou a mít jedinou starost a to udržovat si dostatečný odstup.

d) Mně osobně se lépe jezdí na minimum co nejkratších zastávek, jen tehdy, když si někdo potřebuje odskočit. Je to stejné jako u pěších túr. Jakmile si začnete dávat odpočinkové přestávky, začnou vás bolet nohy o to víc. V autě jsem o to unavenější.

+5/−7
doporučit
27.6.2017 6:29

P81a23v78e16l 77N90o59v61á19k 7291356129153

Osobně se spíš snažím eliminovat rizika toho co se může stát na cestě. Takže vyhnout se ráno nebo v odpoledních hodinách Vídni tam se může udělat největší špunt a nejezdit v pátek a sobotu. V momentě kdy tohle dodrzim, není problém za den na tu Makarskou dojet. Sám už do Chorvatska k moři nejezdím, je to tam dráhy jak blázen, ale když už tam občas musím tak se toho držím. Pak to člověk bez problémů dojede

+2/0
doporučit
27.6.2017 6:25

L52a70d26i85s40l66a78v 52H91a82š57k28a 4833106201910

A je opravdu rozdíl, když někdo běžně jezdí služebně štreky po Evropě oproti někomu, pro koho je stres jet do Prahy. Tito potom často brečí, že je hulváti předjíždí na okreskách, když oni přece jedou 90 atd...

+2/−1
doporučit
27.6.2017 9:26

A51n82t98o75n96í66n 25S21e20b79e15r72a 7523128280779

Cesta v noci není lepší nikdy. Při vyšší rychlosti není vidět na menší vzdálenost než jaká se dá ubrzidt. To světelné zorné pole je strasně malé.

+3/−4
doporučit
27.6.2017 9:45

P95e67t55r 61K98o18n73e76č98n30ý 2987640594315

Jste skrivan,proto se vám v noci chce spát.Ja mám ty stejně problémy jako vy.Takže vám rozumní.Sovu jsou na řízení v noci na tom podstatně lépe.

+1/0
doporučit
27.6.2017 12:45

R76o79b66e20r36t 30M58a14t47u36l59a 8167159356925

Chápu výhody cesty v noci, ale nějak se mi nechce jezdit na dovolenou přes noc a pokud se vyhnete špičce v okolí velkých měst tak by neměl být žádný problém akorát asi na hranicích mimo EU se zdržíte o něco víc než ve 2 ráno. Bud vyrážím večer nejpozději v 7 s tím, že až se mi bude chtít tedy někdy kolem 1-3 ráno si lehnu a pokračuju až se vzbudím takže tak v 6 pokud mne jak minule nevzbudí kroupy už ve 4 a jelikož jsem věděl, že už znovu neusnu tak jsem jel dál. Nebo ráno až se vzbudím... Přestávky předem neplánuju, protože doma ještě nevím kdy se mi bude chtít čůrat;-D nebo pojedu kolem něčeho co chci vidět. Po dálnicích jezdím jenom tam, kde nejsou předražené(neplatí se mýto) a nebo pokud už není jiná možnost a objetí by stálo víc než mýto. Hlavně nezapomeňte, že západní pumpy jsou dost často bez obsluhy( o víkendu skoro všechny) a dost často lze pak platit pouze kartou ikdyž občas narazíte i na možnost platby hotově, ale dejte si pozor co tam strčíte za bankovku, protože to nevrací:-P

+1/0
doporučit
27.6.2017 11:10

P35e50t73r 15L61a60n37g47e20r 6825765150102

Když ještě nebyla standardem klimatizace, jezdili jsme Chorvatsko výhradně v noci, střídali jsme se. Taky jsme byli mladší. Šlo to bez problémů.

Dnes jezdím delší trasy v noci nerad, blbě vidím, bolí mě oči a jsem ospalý, bojím se pozdních reakcí. Takže přes den. Je sice větší provoz, ale vnímání mám během dne naprosto v pořádku.

+1/0
doporučit
27.6.2017 9:34

R55o97b11e64r88t 42G98o48r62c 6262813683

Přijdu z práce, hodím do kufru pantofle ručník plavky kartáček sprcháč 3 trika trenky ponožky nabiječku na mobil navigaci a je to, to samé udělají děti a přidaj tablety no a manželka si bere ještě navíc obličej v takové taštičce a jsme za pul hoďky zbalený na týden a jdu si lehnout. O půl deváté večer stávačka a frčíme a ráno v 8 už cucám první pivo na pláži, v klidu a bez stresu.

+1/0
doporučit
27.6.2017 8:40

P72e57t40r 95S55o93k82o79l 8512581557931

Když pozoruji přes dálnici běhat bílé myši tak zastavím. ;-)

+1/0
doporučit
27.6.2017 8:18

M13i98l92e39n68a 82K42l31o29u13č16k46o71v69á 1724153851400

Lehce se řekne, nejezdete ve stresu. 99 procent lidí do posledniho dne hakuje v práci, treba až do večera , sedne do auta a jede. Protože má POUZE 2 týdny dovolené, které chce využít. Z dovolené se vrací zase v neděli a v pondělí do háku. A to brzy přijdou rady, jak byste se meli po dovolené 3 dny rozkoukavat a práci nehrotit. Autoři nikdy nedělali ve firmě, kde se zaměstnanci střídají během dovolených jak na běžícím pásu a na rozkoukavani není čas.

+1/0
doporučit
27.6.2017 8:16

J19a67r14o41s13l29a41v 91L26e10b95e62d51a 3986149977650

Tak nevím, jestli jsem nějak exotický :-) ale kromě přestávek, vhodné muziky a kafe mi při dlouhé jízdě významně pomáhají žvýkačky - o nich v článku není zmínka.

+1/0
doporučit
27.6.2017 8:08

L94u13c39i65e 30K94o61v64a66ř21í68k36o81v87á 1951496421895

Praha-Gardske jezero 7 hodin. Spala jsem, nechci ani vědět kolik to ten můj hnal po dálnicích8-o

+1/0
doporučit
27.6.2017 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.