- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mně moje kamarádka nedávno vytáhla na lowcostovou dovolenou do JV Asie, pořád jsme někde jezdili,šmejdili, poznávali. Na pláži jsme "leželi" v kuse maximálně dvě hodiny, cesta letadlem hrůza. A přesto jsem se vrátil poctivě i tělesně odpočatější, než kdybych týden ležel v Chorvatsku. Protože je to z velké části v hlavě: na práci jsem ani nepomyslel, je tam levně, problémy nebyly a oba jsme tam jeli se stejnou představou. To bohužel pro rodiny ani omylem neplatí. Myslím, že rodiny, které si dost užijí jeden druhého ve volném čase i během roku, si tu dovolenou tak neužijí, a udřený otec by určitě raději jel na týden s kamarády na Lipno.
Neni lepsi ani nahodou, clovek nemuze jet rychle musi jet opatrnej, k otmu nebezpeci srnky atd, nesnasim jezdeni v noci.
Navic dojede na misto a celej den je vyrizenej, naprosto k nicemu, hezky rano vyjet, vecer tam je a jit normlane spat.
když jedete 8 hodin do Chorvatska nebo Itálie, tak je lepší jet přes den. Když jedete 17 hodin, tak je lepší jet na noc....a přes noc ujet co nejvíce km za minimálního provozu a v relativním chladnu....
Jste skrivan,proto se vám v noci chce spát.Ja mám ty stejně problémy jako vy.Takže vám rozumní.Sovu jsou na řízení v noci na tom podstatně lépe.
Nějak nerozumím proč se tomu říká dovolená na zotavenou, když se takoví cestovatelé vrací do práce unavenější než před dovolenou. Nebylo by jim líp někde u nás a v klidu? Nebo to je nějaká povinnost dovolená u moře za každou cenu?
Máte pravdu, ale nemáme tady moře. My alergici se na tu slanou vodu a čerstvý vzduch těšíme po celý rok
Když to tak čtu, tak si říkám, co mají lidi proti elektromobilům, protože s takovým množstvím zastávek máte neomezený dojezd ;)
Chápu výhody cesty v noci, ale nějak se mi nechce jezdit na dovolenou přes noc a pokud se vyhnete špičce v okolí velkých měst tak by neměl být žádný problém akorát asi na hranicích mimo EU se zdržíte o něco víc než ve 2 ráno. Bud vyrážím večer nejpozději v 7 s tím, že až se mi bude chtít tedy někdy kolem 1-3 ráno si lehnu a pokračuju až se vzbudím takže tak v 6 pokud mne jak minule nevzbudí kroupy už ve 4 a jelikož jsem věděl, že už znovu neusnu tak jsem jel dál. Nebo ráno až se vzbudím... Přestávky předem neplánuju, protože doma ještě nevím kdy se mi bude chtít čůrat nebo pojedu kolem něčeho co chci vidět. Po dálnicích jezdím jenom tam, kde nejsou předražené(neplatí se mýto) a nebo pokud už není jiná možnost a objetí by stálo víc než mýto. Hlavně nezapomeňte, že západní pumpy jsou dost často bez obsluhy( o víkendu skoro všechny) a dost často lze pak platit pouze kartou ikdyž občas narazíte i na možnost platby hotově, ale dejte si pozor co tam strčíte za bankovku, protože to nevrací
Dal jsem Prahu - Burgas (přes Srbsko) za 24h, jen s krátkými pauzami. Nejhorší bylo čekání na Maďarsko Srbských a Srbsko Bulharských hranicích 3 a 3hod.
Následující den jsem celej prospal.
Nebylo by lepší to letět? Nevím na kolik si ceníte svého času vy, ale u mě by námaha z řízení spojená s dost velkým hazardem jet něco takového na jeden zátah, cena paliva a hlavně dva dny v prachu převyšovaly cenu letenky.
Jezdím s dětma, většinou na noc, a když bych cítil, že toho mám dost, je už pozdě. Držím se pravidel co platí pro profesionální řidiče:
- po čtyřech hodinách přestávka 45 minut
- nebo si 45 minut rozložím a v těch čtyřech hodinách zastavím na 15 minut a další zastávka na 30 minut
- nebo tyhle přestávky dodržuju tak, že se vystřídám se spolujezdcem a během přestávky se naprosto nevěnuju dopravní situaci okolo
- jeden řidič řídí maximálně 10 hodin denně
Při dodržení těchhle pravidel jsme v pohodě a do cílové destinace dojíždíme přiměřeně neunavení.
A jestli se během pauz děti vzbudí? Tak se vzbudí, lepší než je někde díky mikrospánku zabít/zmrzačit.
Jezdíme taky a nic takto naplánovaného tedy nemám. Stavím často, kde a kdy se mi chce.... Neumím si tedy moc představit jet v kuse 4 hodiny, to by mne asi spolucestující proklínali.
Střídání je podle mě ideální. V CZ manželka. Za hranicemi já.
Blbý, když v ČR jedete 100 km a za hranicemi 1000 :(
Tak on je podstatný rozdíl, jaký řidič sedí za volantem. Pokud někdo, kdo za rok najede 5 000 km a z jízdy po dálnici má obavy, tak je to pro něho cesta hodně náročná a příprava důležitá.
Pokud je to někdo, kdo najde za rok přes 50 tis. km tak je pro něho taková cesta zívačka.
Dálnice je v hodně v pohodě. nemusíte řešit přednosti, že nevidíte za zatáčku za horizont...
Akurát to chce odhad a mít potřebný rozestup. Ono to ve 130 brzdí o pozníní déle než když člověk jede 90 :-)