- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a co jezdit na kyslík ? To by frčelo jak raketa, parkovat u toho bych ale nechtěl,ani u vodíku.
To auto je strasne osklive... design fakt tragikomicky. Cena 55EUR za 5Kg vodiku? ufff. Trosku drahe ne? Ale ano tohle se mi zda jako budoucnost o proti soucasnym elektrickym autum na baterky.
Nu je to další možný směr náhrady ropných produktů. V době mého mládí, nás strašili nejen atomovou bombou shozenou na Hirošimu a Nagasaki ale i další podobnou jež měla název vodíková. Ve vývoji energetiky se mnoho desetiletí mluví o náhradě atomových elektráren vodíkovými s pomalými reaktory. Pokud tedy jako předkolo budou vodíková vozidla předobrazem tohoto směru bude jen dobře. Jen už žádný malý černobyl ani fukušimu někde na městském sídlišti nebo satelitu.
5eur za 1kg vodíku ... reálná spotřeba 1,2kg/100km, tj 6eur/100km, tj. 160Kč/100km, tj. asi jako auto se spotřebou 6L/100km.
Na první pohled zajímavé. Na druhý - servis bude extra drahý, je v tom li-ion baterka, která také nebude levná na výměnu, auto je drahé - srovnatelně velké a silné bude odhadem kolem 600t kč.
Nezajímavé.
Auta na vodík jsou na samém začátku vývoje, takže nemá tak úplně smysl je odsuzovat předem.
navíc pokud zvítězí politický tlak na "čistou" dopravu, bude vodík jediná cesta, jak se rozumně dostat na delší vzdálenosti .
Ideální pohon, nesmrdí, nevypouští bordel do ovzduší a vyrábí pouze VODU, které je (a čím dál víc kvůli oteplování planety bude) nedostatek. Navíc tankujete srovnatelně rychle jako u vůz na fosilní palivo. Nad čím ještě špekulujete? Přestaňte vymýšlet elektrické a hybridní kraviny bez akceptovatelného dojezdu a investujte do vývoje laciné výroby vodíku a do rozšíření čerpacích stanic na tento pohon budoucnosti. Co se týče elektrického nesmyslu, baterie jsou těžké a mají omezenou životnost a navíc rozvodné sítě nejsou na dobíjení velkého množství aut ani náhodou konstruovány (počet zásuvek a kabelů na ulicích, napěťové špičky v exponovaných dobách ...).
auta mají jezdit na benzín a nějaký vodík nebo CNG..a nedej bože na na naftu.
Je ovšem třeba uvažovat o tom, že vodík se vyrábí elektrolýzou, na kterou je opět potřeba dost elektřiny. Tedy pokud bychom byli schopni získávat elektřinu nikoli splováním fosilních paliv, je to jistě velký krok kupředu.
Elektrolýzou se vyrábí zlomek. Levnější je to ze zemního plynu.
Třeba Kalifornie provozuje přes tři tisíce těchto Toyot a má rozsáhlou síť plnících stanic.
Pokud si toto auto koupíte dostanete s ním zadarmo vodík na tři roky dopředu, tedy nulové výdaje na PHM.
Kde jsme proti nim u nás?
A mimo tu Kalifornii jste namydlený. O tom, že byste s Mirai objel svět za 80 dní jako to dokázali s Teslama si můžete nechat jen zdát.
ty zadní trojúhelníková světla to kazí, jinak hezký auto
A Arabove nebudou mit co zrat! Komu tim prospejete?