- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prostě se ukazuje, že elektromobily jsou nafouknutá bublina a to je vše, jednou to přejde a budeme na to vzpomínat jako na úsměvnou automobilovou epizodu.... R.
Moc nechapu, proc se tu argumentuje absolutnima cislama poctu automobilu, kolik bude treba elektriny, kde dobijet atd.. Je prece jasne, ze i kdyby nekdo nakrasno chtel vymenit byt jen treba 50% vsech aut za elektroauta, bude to trvat desitky let a za tu dobu se muze ledacos zmenit. Prejit kompletne na elektro byt jen u osobnich aut, je podle me otazka 50+ let.
Byl jsem donucen všelijakými línými "staviteli Temelínů" pohledat nějaká čísla, abych jim ukázal, jak snadno se jejich domeček z karet zbourá.
Průměrný Čech najezdí v autě 10-20 tisíc km. viz zde
http://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic-kilometru-77823
Berme průměrnou spotřebu elektromobilu 20 kWh na 100 km, to je reálé číslo třeba pro Teslu Model S. Pokud tedy české auto ujede 20000 km ročně, je to 4 MWh na elektromobil za rok. Kdyby bylo elektromobilů 1 moilión, potřebovali bychom ročně 4TWh, což je něco víc než 1/4 produkce Temelína (15 RWh za rok). V roce 2013 (klidně si najděte novější čísla) jsme měli přebytek 17 TWh (vývoz 27,5 TWh, dovoz 10,5 TWh).
TAK SE PTÁM, PROČ BYCHOM MĚLI STAVĚT DALŠÍ TEMELÍNY?
tuto prapodivnost prosazuje ČSSD v čele se Sobotkou a vědecky podporovaná Pačesdrábovou komisí.
Ona je to osvědčená metoda která již tady byla odzkoušena při stavbě všech jaderných elektráren. Na začátku nějaká cena, po dokončení původní cena x nějaký koeficient. Nejlépe koeficient 2,5.
Jako kuriozitu lze považovat že poměrně chudý stát se chystá podporovat krachující divize nadnárodních monopolů v tomto oboru.
Nalili jsme prachy do Nomuri tak proč ne do Toshiby.
Tak se ptám, bude sleva zadarmo?
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly.
V tržním systému, kouzelné slovo, chybějí baterie. Řekl bych že přebývají nebo budou přebývat továrny na olejové filtry na olej ale i na naftu a benzín, na motory a převodovky atd. atd. Také nevím co budou dělat arabáči se svou ropou a z čeho budou financovat náboženské fanatiky a rusáci z čeho budou financovat svoje kosmické dobrodružství a chrastění zbraněmi.
Arabáči zlevní ropu o pár dolarů na barelu a celý ekosystém elektromobilů je v háji
Dokud se neobjeví jiný způsob akumulace energie než jsou současné články, tak je to celé jen utopie.
,,EKO" zhovadělství nezná mezí ani hranic.
nevím, nevím. Klasický spalovací motor se skládá ze cca 700 součástek.
Elektromotor se skládá a mohu je vyjmenovat: Rotor, stator, víka + ložiska, uhlíky.
To řešíme jen továrny, kde jsou ale suroviny, elektrárny....tisíce elektroaut zvládneme, ale statisíce, to už chce plán...
Potřebujeme lithium, ale nemáme ho. Ovšem lithium se dá vyrábět z vody, repektive z vodíku. Dneska je to neskutečně drahé, ale bude-li taková potřeba a dají se na to peníze, nakonec to půjde i průmyslově. Mimojiné by to prakticky jistě znamenalo i mít funkční fúzní reaktor. Nemyslím si, že by to bylo možné v roce 2025, ale možná by už to poprvé po 60 letech nebyla lež, až by někdo řekl:"Jsem si jistý, že energii z fúze budeme mít do 20 let!"
Jistě - stačí napodobit procesy probíhající při výbuchu supernovy a vyrobíme si třeba zlato nebo uran. Neumíme součit ani dvě jádra vodíku na helium, tak nevymýšlejte kraviny.
Lithia je dost a jeho těžba tak levná, že se zatím nevyplatí ani jeho recyklace z použitých baterií.
Emise Tesla model S podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) jsou 222g CO2/km. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-singapuru-na-to-prisli-emise-tesly-model-s-jsou-realne-vysoke-pokutuji-je/
444 watthodin na kilometr (44kWh/100km) není typická spotřeba Modelu S. To je potřeba tak při konstatní rychlosti 150km/hod.
Prostě hloupost singapurského úředníka.
Celý život se hrabal ve ICE a teď je z něj odborník na elektromobilitu?