Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V21a27c31l92a88v 80M13e79d82e20k 5471152725945

Nevěřím statistikám, které jsem sám nezfalšoval ;-D

NOx jsou porovnávány s dieselem, CO2 s benzínem - taková krásná malá manipulace ve stylu "když dělám nějaký průzkum, již předem vím, co mi vyjde"

+12/0
doporučit
13.7.2017 15:05

J17o23s66e38f 65N97o84v46á89k 2572229403869

Zas CNG masírka a o LPG ani slovo. Kdo je ta tajemná CNG lobby, co si objednává tyhle články?

+12/−1
doporučit
13.7.2017 15:03

M23a96r92e93k 95J40a64n28e22č67k60a 1727436603771

Přesto, že jsme v rodině všichni aktivní fandové plynu, konkrétně LPG, tak tenhle lobismus za CNG je už vážně směšný a spíše zoufalí pokus plynárenských společností. Očividně se to "skvělé" CNG nemá šanci bez pobídek a mediální masáže prosadit oproti LPG, tak je potřeba vsadit na zelenou vlnu a vypracovat si vlastní studie, jak je to eko.

+9/−2
doporučit
13.7.2017 16:11

J25a26k32u77b 53S73e75k68e72r93a 6376800116735

Jako nevim, bylo by dobre srovnani emisi LPG a CNG. Jak jsem byl na STK, tak si pamatuju, ze po prepnuti na LPG to hazelo minimalni hodnoty, ale nepamatuju uz ceho.

Pokud je u lobistu zajmovych skupin ovsem vubec zajem v tomto state neco takoveho zverejnovat, protoze LPG je podezrele opomijeho a pritom jich jezdi 300tis

+5/0
doporučit
13.7.2017 18:07

J37i72ř79í 58Z92ý88k81a 9899253501740

a už mají Škodovky kompozitní nádrže na CNG, nebo jezdí stále na levné oceláky, které se můžou proměnit v časovanou bombu? Jak z hlediska výbuchu, tak z hlediska ceny za výměnu zkorodované nádrže. VW s tím měl docela dost velké problémy, u pár aut se orezlá nádrž rozlítla i s půlkou auta po čerpací stanici. Nádrže ještě nebyly za termínem životnosti.

LPG je v tomto jiné. V nádržích není takový tlak a hlavně nádrže bývají uvnitř auta, u CNG vně.

+3/0
doporučit
13.7.2017 15:32

V17r76a94t54i16s65l32a46v 17Š30p72á34n44e85k 5230475380294

Zaparkujete = vlastní zkušenost. Tam, kde se nezaparkuje = příčina je v provozovateli krytého parkování nikoli v nařízení státu.

+3/0
doporučit
13.7.2017 13:49
Foto

V10i68t 58C63h53a84l93u79p24a 5492717942356

ale stejně se budou dál kupovat diesly, protože to pěkně táhne vocpodu ;-D

To je přece to nejdůležitější ;-D

+4/−5
doporučit
13.7.2017 14:19

P11e81t13r 45N95e80s24v66a37d15b44a 2934535636489

LPG jako ekologické palivo je úlet. Asi jako elektromobily. Už jen proto že se LPG na místo tankování musí dovézt... CNG stanici stačí jednoduše připojit na veřejnou síť. LPG by se mělo zdanit stejně jako benzín, nafta a CNG.

+1/0
doporučit
15.7.2017 20:15

J71a79n 50D52l69o24u81h25ý 7524339190599

To jsem se fakt pobavil, jak dlouho ne;-D. Srovnavejte srovnatelne. To je jako tvrdit, ze dieselova lokomotiva ma pozitivni vliv na emise, protoze cmoudi min nez parni lokomotiva ;-D. Daleko vice by me zajimalo, jak to je v porovnani v LPG? To bylo kecu pred 20 lety, jak LPG je "ciste" palivo a jak je eko atd. a jak vsichni ti LPGckari budou mit ty vyhody (HLAVNE V PRAZE) a jak to vypada dneska?! Radsi nez plnit sliby, tak se meni "akcni plan" a budujou se famy o CNG. Dopadne to uplne stejne jako s LPG. Jenom snuzka slibu...Rv

+1/0
doporučit
14.7.2017 10:48

K35a50r81e74l 21F94i71l52i40p 3508265660240

Pro ty co tu píší o LPG a nadávají na CNG. Měl jsem možnost jezdit s auty na LPG a jezdím s auty na CNG. LPG katastrofa. Za prvé po přepnutí na CNG naprosto nic nepoznáte, že jedete na CNG. U LPG to bylo poznat vždy. Nicméně než něco odsoudím zajímám se proč. Takže za prvé u LPG sakra moc záleží odkud čerpadlář LPG odebírá. Rozdíl může být na jízdních vlastnostech a také tomu odpovídající spotřebě opravdu znatelný. U CNG rozdíl není, zemní plyn prostě v distribuční soustavě musí splňovat nějaké hodnoty. Další věc je účinnost LPG a CNG. Jak to porovnat? Vycházejme z toho, že auta jsou konstruována a jezdí na Natural 95. Ten má nějakou výhřevnost, i LPG a CNG mají nějakou výhřevnost. Když tyto výhřevnosti spočítáme a porovnáme tak už chápu proč to na CNG jede a na LPG to nejede. Výhřevnost Naturalu 95 je rovna 95 oktanům, výhřevnost LPG se pohybuje pod 85 oktanů naopak výhřevnost CNG se pohybuje od 100 oktanů výše. Další rozdíl mezi CNG a LPG u LPG jsem nezaznamenal originální zástavbu LPG od prodejce. CNG má v většině případů originální zástavby a mohu je jedině doporučit. Dodatečná přestavba na CNG není už tak ono jako ta originální zástvba CNG, ale oproti LPG je to pořád dobré. LPG považuji za nebezpečnější než benzín v nádrži. U CNG ten plyn uteče, rozptýlí se a nečeká zrádně na sirku, vajgl jako LPG. CNG považuji tedy za bezpečnější dokonce než benzínová nádrž a kultivovanější v chodu motoru. Měl jsem možnost srovnat a po vyzkoušení LPG nebo nafťák do baráku nechci. JInak jsem jen uživatel auta na CNG ždáné PR.

+1/−3
doporučit
14.7.2017 0:53

J62i72ř62í 24M69y10š31k55a 6441527687

Souhlasím se všemi, kteří se vyjadřují také k LPG. Proč není LPG tak propagované jako CNG. Jasná výhoda. S nádrží na LPG dojedete dále než se stejnou nádrží na LPG (hustota energie!!!!!!) a emise jsou úplně stejné. Je to jedině tím, že CNG podporuje plynárenská loby. LPG je totiž přívažek k ZP, který se musí oddělit od ZP. V podstatě za nulové náklady přináší plynárenské loby zisk a přesto ho nepodporuje. Plynárenská loby, podporuj vývoj raketových motorů na zkapalněný zemní plyn a budeš mít spotřebu, kterou na autech nedokážeš.

0/−1
doporučit
13.7.2017 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.