Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i94ř17í 88S94c37h50w98a21c46h 8218134918786

ten článek je napsán v poněkud "hloupém duchu". Jako že nové diesely vůbec nejedou. Což je samozřejmě blbost. Vše je jen o tom, že se zřejmě budou upravovat jejich výkonové a momentové charakteristiky. Dle současných metodik bylo pro výrobce výrobce výhodné aby diesel měl co největší výkon už od nejnižších otáček. Vše bylo takřka ideální, vysoký krouťák už někde v okolí 1500 ot umožňoval dlouhé převody, tedy nízké otáčky a z toho vyplývající nízkou spotřeba tedy i nízké emise CO2, co se velmi hodilo do průměru flotily. Samozřejmě se musela nějak "řešit" násobná nadprodukce NOx, jak se to dělalo všichni vědí....

Nové metodiky už takové řešení neumožňují.

Je to špatně nebo dobře?

Pro někoho kdo dychá vzduch to je jenom dobře a to jsme my všichni.

Pro někoho, kdo ta auta řídí se to jeví na první pohled (podaný i v článku) jen jako "špatně". Ale to je zase blbost.

Vše to bude jen o tom, že momentová charakteristika dieselu se posune o nějakých 500 otáček výše. Z toho plyne, že zkrátí převody a motor se bude provozovat o něco výše asi jako dnes turbobenzíny (TSI). Ale i u tech turbobenzínů jsou různé přístupy k naladění. Zatímco TSI od VW táhnou už od 1500 otáček a nad 5000 vadnou, tak turbobenzín od Hondy ten "kopanec" od turba pod 2000 otáček vůbec nedostává, výkon narůstá pomaleji, ale motor pěkně zatahuje k 6000 otáčkám. Je to dobře nebo špatně?

K různým charakteristikám motorů se musí přistupovat různě, ano řidič musí upravit svůj způsob jízdy (motor své chování měnit nebude), tj. především způsob řazení a ne hloupě tvrdit, že když se motor chová jinak, než na co jsem byl doposud zvyklý tak je to špatně.

Vypadá to tak, že nové diesely se prostě budou točit trochu výše (a pak pojedou), jejich spotřeba bude asi trochu vyšší, produkce NOx násobně klesne, ale zato dvouhmoty vydrží mnohem déle..... ;-)

+31/−3
doporučit
21.7.2017 9:35

J69o83s70e65f 66Š24v77e53c 6815196224523

Jednou jeden inteligent přijde na to, že výroba všech vozidel je neekologická a svět se vrátí ke koňským potahům (a ještě zbyde na ekologické hnojení zahrádek a polí).

+15/0
doporučit
21.7.2017 14:07

M58a76r18t34i20n 50H51u27d86e20c84e90k 3813549439913

To jsem nedocet, chtelo se mi brecet a jsem hodne smutny. Jen doufejme, ze jine druhy paliv zustanou a stale nam dodaji ten usmev na tvar.

+12/−1
doporučit
21.7.2017 4:21

M11i75r82e61k 33G72a46j30e89r 5781466379500

Takže trvá několik sekund, než auto začne zrychlovat. K cemu je mne potom ten jmenovity vykon a kroutici moment, kdyz je oboji priskrceno prave tehdy, kdyz chci zrychlit? Jedine, kdy to tedy snad jede dobre, je pri jizde do kopce, kdy otacky musi byt tak jako tak uz vyssi a turbo neni pocitacem skrceno.

+12/−1
doporučit
21.7.2017 3:49

P75e23t97r 75B51á77č73a 8905856365695

Ekoteroristi ty auta fakt zabiji stuj co stůj.

A autama myslím skutečná auta ne nějaký elektro krabice.

+23/−8
doporučit
21.7.2017 6:44

A60l73e90š 59L97i79s82o22v80s85k52ý 9159358602292

Podle mne tím někdo něco sleduje. Je to vzdálená dělostřelecká příprava na čísi monopol na cosi.

+8/0
doporučit
21.7.2017 10:05

J84a39r86o44s40l14a24v 76P21o95r86t 7249407759695

Začíná to nesmyslnýma limitama pro diesely a skončí zákazem benzínových motorů - to jste ještě nepochopili ?Zelený ve vedení EU si poradí a budou dotovat elektrický vozítka , to bude kšeft století .

+7/0
doporučit
21.7.2017 21:21

J11o24s49e22f 11Š59v81e85c 6315206944343

Znám spousta lidí, co celý život nedali dopustit na naftu a dnes pějí ódy na benzín.

Protože je to nyní IN!!!

Jenže tahle štvavá kampaň za pár let postihne i benzíny, nemějte obavy!

+7/0
doporučit
21.7.2017 13:57

L55u64k32á18š 71M25a32l91v43i13n51s94k65y 2468964793638

Diesely neskončí, akorát budou muset být v souladu s příslušnými normami. Za ten čistší vzduch to stojí.

+13/−5
doporučit
21.7.2017 12:02

P21e64t52r 45R20y83š38a65v23ý 9593687135530

Chiptunerův ráj.

+6/0
doporučit
21.7.2017 5:29

R64i33c45h79a67r21d 87M87r24a97z17e82k 8368960719531

.́..tak to bude velmi "bezpečné" pro předjíždění a objíždění překážek.... někdo kdo počítá, kolik lidí zabije nafta, by mohl spočítat, kolik lidí zabije tohle zlenivění motorů.... jenže chápu, zadání zní jinak - "diesel s brašnou NESMÍ projet!"...

Ti v Teslách za tři čtyři mega/jejich roční plat se vozící komančové z Bruselu nís zachrání i kdyby nás měli zabít...

A benzíňáci se moc neradujte, je to jen otázka času, kdy na řadu přijdete taky...

Proč musíme být pořád v nějakých hosp. uskupeních, co poroučejí větru dešti?

+18/−12
doporučit
21.7.2017 7:50

P56e64t62r 12S32p20a54t51z87i45e79r93e52r 7584652625884

jak to tak čtu tak se hodně nadává na to že bude motor lenivější a že nebude mít zátah od spodu atd atd.....a já se ptám...no a co? kam všichni tak chvátáte? do hrobu? v dobách embéček a trabantů a podobných aut, měli auto proti dnešním zátah nulovej..předjíždění si člověk musel hodně rozmyslet a vždycky se říkalo před předjížděním se musí podřadit a auto rozjet....a taky to šlo a provoz fungoval...tak nevím proč by nemohl tímhle tempem fungovat i dnes? To se lidi zbláznili, že musí neustále někam chvátat? Proboha zvolněte...každej stejně umře..tak si ten život aspoň dopřejte v klidu...tenhle rychlej styl života je akorát o infarkt ve 30ti letech

+10/−6
doporučit
21.7.2017 16:03

P89e47t28r 59M85a77r84e91č74e96k 1653441629838

Tak to dopadá když emisní normy vytvářejí byrokraté.

+4/0
doporučit
21.7.2017 23:06

K86a65r21e65l 94V16a11c30h54u77t 9923912329413

Budoucnost dieselů nemůže být růžová - když se ztrácí za oblaky černého dýmu..:-(

+9/−8
doporučit
21.7.2017 7:23

V92á45c64l42a54v 93P46o59l53á92k 1705852760190

Měřit budoucnost zrovna podle francouzkých aut mi připadá podivné.

+3/0
doporučit
22.7.2017 17:56

R56o22m87a16n 34P61o92l38á40č91e70k 5556869685

Když si čtu metodiku, tak není náhodou větším zdrojem pálení řepky v motorech (at už benzin nebo diesel)... Jo ekologie na ruby...

+3/0
doporučit
21.7.2017 20:03

V91á49c66l93a55v 53P97o39l41á33k 1895682460360

Dvoulitrové diesly v osobních vozidlech - vadí

Velkoobsahové diesly

v dodávkách - nevadí

v nákladních autech - nevadí

ve stavebních strojích - nevadí

v zemědělských strojích - nevadí

stacinarní dieselagregáty - nevadí

lokomotivy - nevadí

lodě - nevadí

vojenská technika - nevadí

v osobních vozech do Asie, Afriky, Jižní Ameriky (asi jiná Zeměkoule) - nevadí Tak jak to ve skutečnosti je ?

+4/−2
doporučit
22.7.2017 18:05
Foto

R21i28c94h18a38r90d 73P42o88l85á66š69e47k 9644143720719

prostě plyn patří do kuchyně a nafta do traktoru

+11/−17
doporučit
21.7.2017 0:22

M97a16r77t66i14n 36P75e40l33u21c26h 5805641267651

Prostě líná EKO potvora, hnus.

+2/0
doporučit
23.7.2017 16:37

P24e65t26r 22M95i62c27h94a93l 2590594791362

Kampaň pokračuje. Další na řadě jsou benzíny, pak plyn.

+2/0
doporučit
23.7.2017 12:51

J84i15ř43í 34K68u61n90e61š 4680690175900

To se v Česku přečipuje...;-D

+2/0
doporučit
21.7.2017 21:56

J28a76n 15S79t56e60h34l68i11k 9555817476911

Je to dusledek nesmyslných spotřebních daní . Lidé se tak snaží šetřit a jdou do dieslu . A vrací se to jak bumerang ;-)

+2/0
doporučit
21.7.2017 15:18

G75e19o80r20g 82K16o53m55b49e55r27e76c 9904211136341

EU zu zas vyhrozuje se zakazem dieslu

Millionen Fahrzeuge betroffen. EU fordert Autostilllegungen ab 2018

http://www.n-tv.de/wirtschaft/EU-fordert-Autostilllegungen-ab-2018-article19947595.html

Od roku 2018 zakaz dieslu ktere nesplnuji normu. Potrefeny by byly miliony aut.

+2/0
doporučit
21.7.2017 8:54
Foto

V13i55t 95C19h30a76l84u22p25a 5472977352206

Jděte už někam s těma smradlavýma chrochtadlama....

Jedině benzín, plyn, hybrid anebo rovnou elektro...

nafta patří max. do traktoru...

+7/−17
doporučit
21.7.2017 11:25

P35a38v33e94l 42N92o52v20á50k 5853627634458

Jen tak na smraďochy.

+4/−10
doporučit
21.7.2017 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.