Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o25m29á49š 34R88á44k62o40s 7509770274689

jestli je v tunelech něco rizikovým faktorem, tak je to přehnané množství rychlostních radarů, které se tam s oblibou instalují. To se pak mnozí řidiči přestávají soustředit na provoz, nesledují zrcátka a hypnotyzují tachometr, aby nepřekročili o 5 km/h povoleou rychlost.

+47/0
doporučit
27.7.2017 0:18
Foto

J12a91k86u18b 36M79e62l15z15o87c71h 6805365685742

Většina řidičů zápasí s úzkosti na jakékoli víceproudé silnici, což se projevuje jízdou v prostředním nebo levém pruhu. Jakmile by snad nedej bože měli přejet do pravého pruhu, začnou pomalu ztrácet kontrolu nad svým vědomím a z domnělého pocitu méněcennosti upadají do mdlob. Snad pouze při opouštění rychlostních silnic odbočovacím pruhem je český řidič krátkodobé po velmi omezenou dobu ochoten připustit, že pravý pruh je rovněž adekvátní náhradou zbylých pruhů a tudíž způsobilý pro jízdu osobního automobilu.

+34/−3
doporučit
27.7.2017 6:17

Z58d89e60n20ě52k 86W68o75l58f 9711710787585

Min. na severu Itálie v oblasti kolem Udine v tunelech nejsou radary a jezdí se tam plnou rychlostí. Jezdím tam už leta a nikdy jsem si nevšimnul nehody.

Problém konkrétně pražských tunelů jsou psychopati, kteří se Vám nalepí na zadek a takovouto agresivní jízdou si vynucují puštění přes sebe, ikdyž už já sám jedu na sedmdesátce 79kmph na hranici tolerance radaru. To vždy lituju že na autě nemám nainstalovaný nějaký h*vnomet kterým bych vystřelil na čelní sklo takového magora.

+23/−3
doporučit
27.7.2017 6:15

J27a80n 28M98o36t13ů54r31e11k 7870962821559

Ad tunel Blanka, vezmete si, na co vse se musi soustredit ridic: znaceni nansilnici, znaceni na stene, znaceni u stropu, hlidat porad tachometr abyste nejel rychle nebo pomalu, pak davat pozor na pripojovaci pruh z prava, mit prehled jak se vam tam nekdo nacpe z leva a obcas si hlidat pro prehled co je za vami.

Coz o to, to by mel kazdy ridic zvladnout, ale porad se musite pekelne soustredit na znacku 70, ktera je snad kazdych 100m a hlavne obcas je na ni 50, a to klidne na stridacku 70-50-70.

+17/−1
doporučit
27.7.2017 8:05

P88e60t74r 74T98. 83D52v86o62ř19á50k 4194398293

Jízda mezi dvěma kamiony, není DOMĚLE riziková jízda. Je to riziková jízda. Každý druhý kamioňák se za jízdy kvůli rutinně nesoustředí. Já mezi nimi radši nebudu, až nedobrzdí.

+21/−3
doporučit
27.7.2017 5:13

M18a59r83e32k 44K33l85u87f44a 3768804474726

Domnívám se, že z devadesáti procent není ona zmíněná úzkost u řidičů vyvolána tunelem nebo nějakým střídáním tmy a světla, ale spíš úsekovým měřením rychlosti, které je ve většině těchto tunelů nainstalováno.

+11/0
doporučit
27.7.2017 8:04

L69a91d76a 63N63o36v93a10k 4582873297

důležité je v tunelech striktně měřit rychlost, protože jinak by řidiči mohli spíše než na tachometr koukat třeba kolem sebe a nevěnovali se dostatečně udržování povolené rychlosti....

+9/0
doporučit
27.7.2017 16:43

P90e94t42r 16P18r51u97s 7897765299322

V Blance řidiči zápasí s tím že nepoznají kdy je do kopce a kdy z kopce. Z kopce se jim to rozjede, čehož si v 80 všimnou a začnou brzdit. Najednou přijde zlom, což nepoznají, nepřidají a začnou zvolňovat na 50. Pak se leknou že je všichni předjíždí, šlápnou prudce na plyn. Pak přijde zlom a tak pořád dokola...

+9/−1
doporučit
27.7.2017 7:43

J85i77ř11í 18Z47ý78k17a 9229113141170

v tunelech mám stres z jediného ... z radarů. Obzvláště pokud jedu v autě bez tempomatu. Případně jde o tunel s velkým sklonem dolů, kdy tempomat nezvládne udržovat nastavenou rychlost. Takže místo toho, abych čuměl 100% na silnici, tak dobrých 25% času věnuji sledování tachometru.

+10/−2
doporučit
27.7.2017 9:22

P16e87t33r 36K25o49v60a51ř10í26k 1631513259367

Já to pozoruji nejen v tunelech, ale třeba i při jízdě s kopce, nebo při průjezdu lesem. Do kopce jedou hodně přes 100, ale jak se přehoupnou přes vršek, z mně nepochopitelného důvodu náhle začnou výrazně brzdit, často až na 50 km/h. Stejně tak okamžitě po vjezdu do lesa. Dělá to odhadem tak 3/4 řidičů. Jen výjimečně potkám řidiče jedoucího plynule. Dosud jsem tento jev nepochopil a jsem vždy otrávený z tohoto zbytečného blokování plynulosti jízdy.

+7/0
doporučit
27.7.2017 7:38

J81o87s97e67f 57K57a60r93f68í82k 7382845556230

Zejména bych pokutoval ty Ynteligenty s denním svícením. Nejen v tunelu, ale i při nepříznivém svícení si prostě nerozsvítí:-P

+6/0
doporučit
27.7.2017 11:02

D94u51š81a40n 67M67o27u65r56e10k 7962737227761

Ano, a protože autoři tohoto článku zřejmě rozhodují i o rychlostních omezeních na českých dálnicích, tak je nutné zpomalovat před 100 metrů dlouhým tunelem Valík u Plzně , kterým je vidět skrz naskrz, ze 130 na 80 km/h a samozřejmě je tam RADAR...

Proč se po dálnici musí jezdit téměř stejnou rychlostí jako esíčkem v Blance?

Podobně všechny dálniční tunely u nás. Zatímco v Itálii jsou tunelů stovky, obvykle se tam jezdí 130 a nikdo s tím nemá problém.

Zajímavá je ještě jedna věc - zatímco klikatou Blankou v Praze lze jezdit legálně 70, což je pro ni asi optimum, v úplně rovných tunelech pod Královým Polem v Brně nastavil nějaký chytrák 60 km/h. Že by nějaký bezpečák předpokládal o tolik nižší řidičské umění brněnských řidičů?

+5/0
doporučit
27.7.2017 16:47

J17a59n 95S23v20a79t30e58k 4618166458336

Má zkušenost ze soustavy tunelů v Praze je taková, že řidiči jezdí v tunelu tak trochu odpovědněji a plynuleji než třeba na Jižní spojce. Na ní se vždy objeví aspoň jeden "inteligent", který klidně přejíždí i přes dva pruhy, aniž by se pokusil ostatním signalizovat svůj úmysl změnit směr jízdy z pruhu do pruhu. Možná je to skutečně tím, že v tunelu se o to raději nepokouší (že by úzkost?). Asi mají pocit, že případná pomoc na otevřené komunikaci je časově i prostorově dostupnější než v tunelu...

+5/0
doporučit
27.7.2017 5:04

M76i13c76h23a33l 53H18o68r69á57k 5956341581782

Myslím, že omezování rychlosti v tunelu je nesmysl. Pokudsrovnám například Rakousko a Itálii (kam řadu let jezdíme na dovolenou), tak v Rakouskuje všude důsledně omezená rychlost na 80 km/h. Musím tedy zpomalovat, sledovattachometr, po výjezdu zase zrychlovat. Naopak v Itálii omezení v tunelechvůbec nejsou, a to jsou mnohdy v horším technickém stavu, bez odstavnéhopruhu a méně osvětlené.

V Itálii jsem nikdy nehodu v tunelu neviděl, v Rakouskuněkolikrát. Je tedy vidět, kam všechna tahle zbytečná omezení vedou – ke zhoršeníbezpečnosti.

Ono vůbec se v Rakousku cestuje poslední dobou hůře. V duchuvšudypřítomné eko filozofie jsou ta omezení skoro všude, 130 aby člověkpohledal. Kolem každého města je omezení kvůli hluku (Larmschütz) a taky všude tam,kde jsou trochu zatáčky.

V reálu se jako řidič vždy těším, až přejedeme hranicedo IT, protože i samotné dálnice mají lepší. Škoda že jsou tam horšíodpočívadla a ten příšerný systém placení mýtného. Ale to je jiné téma.

+4/0
doporučit
27.7.2017 14:43

Z80u89z33a54n79a 50V11o97l54n72a 1589644952616

Nekteri ridici se neciti dobre ani na kruhovem objezdu, natoz v tunelu ;-)

+4/0
doporučit
27.7.2017 8:25

L84u59k28a14s 37M89u54d92r22a 6486406372251

Stale plati pro vsechny a vsude jednoduche pravidlo, ktere resi vsechny "fobie" a nejistoty - pokud vam rizeni dela nekde nekdy nejake problemy a pusobi nepohodli, tak do toho prece nesedejte - autobusy, vlaky, tramvaje, metro vas odvezou pohodlne a bez starosti, a ti schopnejsi ucastnici silnicniho provozu kolem vas nebudou muset ustavicne trnout, co zas na te silnici vyvedete treba proto, ze ja nevim jste se lekli prilis cervene znacky nebo na vas byla v noci prilis velka tma.

+8/−6
doporučit
27.7.2017 8:00

D26a52n57i80e24l 32P85a35n49e18k 6602181892590

Takovy tunel je dost agresivni, kdyz u lidi zpusobuje pocit uzkosti a strachu ;-D Mel by se jim prizpusobit a vic se otevrit.

Lidem kteri nejsou schopni ridit vozidlo v klidu a jistote v tunelu ( ted nemyslim zacatecniky ) by meli vratit RP. Takovy jedinec je pak dost nebezpecny a ohrozuje ostatni na zivote a zdravi. RP by se zkratka nemel davat jen za zkousku, ale vzhledem k tomu co se vsechno vyskytuje na silnicich by meli lide prochazet i psychotesty.

+3/0
doporučit
27.7.2017 10:00

M28a48r80t60i47n 93K89ř63í42ž 9673502400467

Na tunelech je nejhorší střídání slunce a tmy, typicky v létě při cestě z Itálie. Slunce pere, sluneční brýle jsou nutné, vjedete do tunelu, vidíte kulovno, sundate brýle a zase hybaj na slunicko. A tak pořád dokola, tunelu je na cestě do ČR víc než stovka. To pak má člověk oči jak angorskej křeček.

+3/0
doporučit
27.7.2017 8:00

B40a50r61b18o37r37a 91M30a83r32e85š32o24v87á 7112762682670

Zatím jedna z nejnepříjemnějších situací v Blance pro mě nastala, když jsem chtěla přejet do odbočovacího pruhu. Zapla jsem blinkr téměř na jeho začátku, ale motorka je holt rychlejší než auto - za mnou (cca ob dvě auta) do něj vjely zrovna dvě a rychlostí jen o málo vyšší, než byla rychlost pravého pruhu (tzn. hned se ke mě přiblížily a jely dlouho vedle mě). Blikání mi nepomohlo, prostě nezrychlily ani nezpomalily, ale blokovaly moje odbočování téměř po celou dobu trvání odbočovacího pruhu. Co v takové situaci dělat? Nakonec jsem na ně zatroubila, tak ten druhý trochu zrychlil a já jsem mohla odbočit... Jediná opravdu bezpečná varianta by asi byla tento výjezd přejet a zkusit vyjet až na dalším (v tomto případě cca +3 km).

+3/−1
doporučit
27.7.2017 7:57

R85a87d19o92m55í27r 57J75e94d57l74i22č21k49a 2727706770960

Lidi, kteří nedokážou jezdit v tunelech, ve zúženích a na vícepruhových silnicích normálně, předvídatelně a bez omezování okolního provozu by vůbec neměli dostat řidičák a mělo by se to testovat už rovnou v autoškole. V tunelech se pravidelně setkávám s tím, že někdo jede sotva 60 v levém pruhu, ještě se u toho s autem motá, ale nemůže uhnout, aby normální řidič mohl bez problémů projet povolenou rychlostí :-/

+5/−7
doporučit
27.7.2017 1:23

M22a25r39t33i67n 73N94o33v92o59t70n34ý 8329774537584

Pokud nezvládnete hlídat vše uvedené, nepatříte za volant. Mimo tunel toho máte na hlídání úplně stejně

+2/0
doporučit
27.7.2017 20:11
Foto

J57a84r28o81m74í65r 60H62l24u80b79e20k 2606170354121

Tunel a jízda mezi dvěma kamiony je neporovnatelný rozdíl. V tunelu mi v podstatě nic nehrozí, mám rozhled a mohu sledovat okolní provoz, ale mezi dvěma kamiony mi jde o život, nic nevidím, nemám přehled, co se kolem mne děje, nevím co je před předním kamionem, nevím co je za zadním kamionem. Když se něco stane vpředu, tak mne ten zadní kamion slisuje k tomu přednímu, tak ať se nikdo nediví, že se z takového, smrtelného nebezpečí snažím co nejdřív dostat, ale žádná úzkost v tom není, je to jen pud sebezáchovy.

+2/0
doporučit
27.7.2017 9:08

R71a70d52i11m 92K90a63l26a43s 2830916352971

"Tito řidiči se snaží projet tunelem pomaleji a předjíždějí méně často než ostatní."

Také se snažím projet tunelem pomaleji... protože v některých se měří rychlost:-)

+2/0
doporučit
27.7.2017 8:45

M50a98r27t37i92n 67K97ř14í27ž 9443962440597

Na tunelech je nejhorší střídání slunce a tmy, typicky v létě při cestě z Itálie. Slunce pere, sluneční brýle jsou nutné, vjedete do tunelu, vidíte kulovno, sundate brýle a zase hybaj na slunicko. A tak pořád dokola, tunelu je na cestě do ČR víc než stovka. To pak má člověk oči jak angorskej křeček.

+2/0
doporučit
27.7.2017 8:17

L23a17d66i68s31l30a88v 28K33a38l85o88u41s 7235106351560

A když přestane fungovat motor,vystrčíme pádla a začneme pádlovat.

+1/0
doporučit
27.7.2017 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.