Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T58o63m36á62š 71K24u96c62h15a89ř 3317191248401

Já např. v omezení vjezdu dieselů do měst vidím především problém ztráty důvěry v právní stát. Na jedné straně úřady stanoví v rámci homologacce nějaké emisní normy pro nové vozy a já jako občan a zákazník právem očekávám, že podle těchto norem vyrobené auto budu moci vzhledem k nemalé investici po nějakou rozumnou dobu, minimálně 10..15 let bez omezení používat.

No a nyní se úřady najednou rozhodnou, že diesel je špatný (třebas jen pár let starý) a že mu zakážou vjezd do měst, nebo alespoň napaří např. vysokou dálniční či silniční daň. A tohle už nechápu, protože zákazník v dobré víře koupil vůz jako každý jiný, který splňoval všechny zákonné normy, přesto mu o něm úřady najednou tvrdí, že jeho vůz je "špatný" a že za něj musí platit jakési "pokuty".

Jsou tu jen dvě možnosti:

1. Buď co se týče emisí chybovaly úřady a potom nemají právo na majitele dieselů přenášet zodpovědnost za tuto chybu, nebo 2. Automobilky při testech podváděly a potom to opět nemůže být zákazník, kdo na toto bude doplácet, ale musí to být ti, co podváděli, či mu vůz s podvodně získanou homologací prodali.

Třetí možnost v právním státě nevidím.

+54/−5
doporučit
25.7.2017 7:48

J77o91s23e21f 42L77e77b60d17u85š20k56a 4362383563735

Celé to ukazuje na pitomost členů EK i různých eroposlanců a euroúředníků. Nejprve stanoví nesplnitelné normy na emise a k tomu předpis testu, který je naprosto nereálný, zkousi se na holém motoru bez přídavných systémů chlazení, alternátory a pod. Důsledkem je, že skutečně emise při provozu jsou daleko vyšší, vyšší je i spotřeba a tak se vymýšlí další hovadiny jako systémy stop start, který je nebezpečný a většina ŕidičů jej vypíná, lití močoviny která sice likviduje nějaké oxidy, ale zase vytváří něco jiného o čem za pár let možná zjistíme, ze je to ještě horší, podobně jako u biosložek v naftě. Vymýšli se módní elektromobily, ktere však nejsou ve skutečnosti vůbec ekologické a další hlouposti. Přitom jediným měřítkem je spotřeba, co se nespálí, emise nedělá. A naprostá většina řidlčů si přeje co nejnižší spotřebu. Ovšem ne tu papírovou, ale tu skutečnou. Je jen zajímavé že stará stodvacítka měla spotřebu velmi podobnou autům prodávaným dnes, při rozumné jízdě se s ni dalo jet pod šest litrů. Přitom méla motor bez elektroniky, bez turba, bez vstřikování motor vyvinutý někdy v tricatých letech 20.sttoletí, který jen doznal drobných vylepšení.

+33/−5
doporučit
25.7.2017 9:14

J55o26s36e62f 21V69a83l55a 9590623983113

novinari by meli psat objektivne. Bezemisni auto je technicky nesmysl, ty emise jsou pouze "odlozeny" nekam jinam. V principu jsou diesely zhuba stejne skodlive co benziny! NOx je trochu ekologisticky nesmysl , ve srovnani se skodlivosti uhlikovych castic jsou ale NOx k uhlikovym mikrocasticim asi jako e-cigareta k normalni cigarete. Tzn. uhlikove mikrocastice jsou x-krat nebezpecnejsi. Jenomze v pripade produkce uhlikovych mikrocastic jsou na tom benzinove a naftove motory skoro stejne ( nektere moderni benziny s vysokotlakym vstrikovanim produkuji vice uhlikovych mikrocastic nez diesely.) Navic ve mestech je pouze asi jenom 10-15% uhlikovych mikrocastic vytvoreno provozem vznetovych motoru osobnich aut. Zbytek ( 85-90%) vznika v topenistich na pevna paliva, elektrarnach, oderem pri provozu pneumatik (tahle slozka je velmi dulezita a tvori zhruba 10% vsech uhlikovych mikrocastic) a provozem nakladnich aut

+20/−2
doporučit
25.7.2017 13:49

R44a67d26e22k 12P96l60a27ň42a16n77s71k49ý 3316345799870

I když nakrásně eurokomisaři vymyslí a stanoví nové přísnější emisní limity, tak je stejně výrobci nemají šanci splnit. Sice to hezky vypadá na papíře, ale současný stav technologií je bohužel někde jinde. Pohádky o ekologických elektromobilech bych snad raději ani nezmiňoval - sice nemají žádné přímé emise, ale už se nemluví o tom, že se elektřina musí někde vyrobit a používané baterie také nejsou k přírodě zrovna dvakrát přátelské...

+22/−4
doporučit
25.7.2017 11:43

P26e97t69r 10B92á29č47a 8625646765785

By me zajimalo kolik tahle myslitelka bere za tu svoji "praci".

+13/−1
doporučit
25.7.2017 14:21

P90a78v52e26l 64P74a63ž56o67u77t 3493581663177

Bezemisni auto může vymyslet jen úředník EU

+14/−2
doporučit
25.7.2017 17:46

M52a30r45t48i45n 23K10r82o62u39p25a 2451453679880

Tato osoba je typickým produktem humanitního vzdělávání. O Strojírenství ani dopravě nemá tucha, ale má moc o tom rozhodovat. Jourová taky kafrá do aut a přitom má taky vystudovanej nějakej paznecht filozofickej nesmyl. Fakt odborníci na dopravu a na slovo vzatí. :-P Jak může takovej materiál mít takovou moc? :-P

Vypadá to že EU-skeptici mají asi pravdu, že čím dřív to skončí tím líp.

+13/−2
doporučit
25.7.2017 18:53

M35a42r59t79i94n 52S77p59e19v93a98k 4713676724454

Samotna vyroba auta (akehokolvek) vyprodukuje viac odpadu a emisii ako auto za svoju zivotnost (ktora sa vdaka technologiam krasne skracuje).

+13/−2
doporučit
25.7.2017 16:36

J94a61n 31J63e78n28i63c 1984354607424

Nemám z toho moc dobrý pocit. Skoro to vypadá, že Němci jdou masivně na elektroauta a chtějí si v Evropě udělat náskok před konkurencí. No a EU je pro tohle vhodná platforma.

Vsadím se, že co nevidět někdo zjistí, že i benzín je hodně špatný. Bomba by byla, kdyby se třeba Japoncům podařilo rychle a za rozumnou cenu vymyslet auto na vodík. To by pak elektroauta měla docela problém...

+9/0
doporučit
25.7.2017 18:09

J54a21k63u90b 32S25e82k60e25r98a 6886490726175

Co je bezemisni automobil? To je nejaka utajovana mimozemska technologie?

+10/−1
doporučit
25.7.2017 16:30

S79t62a71n12i50s60l78a28v 82R20o61s46e20c16k55ý 9795319941889

A vypadá taková eurobojovnice jako bojovnice z akčních her?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:37

R72u36d94o98l93f 93P20e32k93á65r65e41k 9892291239283

To ekopatistické šílenství a zejména "hlasování o přírodních zákonech" snad musí jednou skončit! Každému soudnému člověku je jasné, že elektromobil je jen auto s vejfuckem v elektrárně, nebo že kdyby se do nafty nepřidávaly biosraczky, tak jsou ty emise čistší... Tady se hraje hlavně o obrovský balíky peněz na dotování ekologických nesmyslů...;-€

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:23

S49t45a25n24i98s95l44a14v 17R20o11s30e92c86k88ý 9145889551779

Co to je bezemisní vůz? Žebříňák nez potahu?

+7/−1
doporučit
25.7.2017 16:17

J95a56r67d16a 45S18o70k59o14l 1646708261301

Ani koňský potah není bezemisní pnii odborniceRv

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:32

J95a17n 59J45e26n86i77c 1714154117214

Když chce Bůh někoho potrestat, odebere mu rozum: eurobojovnice a bezemisní auto

+8/−2
doporučit
25.7.2017 18:05

R15o89b30e76r26t 68S18e73d82l82á15r 4567882

Koľko dostala "eurobojovnica" keď tak zaradila spiatočku ?

+8/−2
doporučit
25.7.2017 11:26

P40e59t52r 82M74i48c96h57a74l 2830434251252

Až si zainteresovaní namastí kapsy, tak elektrobublina praskne.

+6/−1
doporučit
26.7.2017 7:27

O82t12a 77B50o87r75e79c51k47ý 3369448871755

Já, eurokomisařka, bez jakýchkoli znalostí o dané problematice a bez toho, abych byla demokraticky zvolena, vám, vy evropští pohůnkové nařizuji zavedení bezemisních aut.

Je to trdlo.

Kdyby si aspoň přečetla Malého prince, kapitolu o absolutistickém králi.

+6/−1
doporučit
25.7.2017 18:13

D97a18n81i84e69l 52P33a84n96e28k 6392131862710

Az se bude elektrina vyrabet POUZE cistou cestou, pak provoz elektromobilu bude "cistou" zalezitosti. Ale do te doby je to jen presouvani emisi na elektrarny, ktere jsou stale v presile uhelnych / chcete li spalovacich nad tema cistyma.

+5/−1
doporučit
26.7.2017 8:43

J84a95n 31S86i51n35n37r91e38i31c45h 6563705680221

Socialisticke planovane hospodarstvi v praxi. Konecny produkt lze spatrit ve Venezuele.

+5/−1
doporučit
25.7.2017 17:32

J41a51n 70M96a14l94ý 3732712772655

Přes komára nevidíme slona, protože osobní automobilová doprava se celosvětově podílí na emisích pod 10% z celkové oso i nákladní dopravy na zemi i ve vzduchu.

+4/0
doporučit
26.7.2017 15:29

J13a22n 38B20a27r81t28á11č33e53k 6235545970229

Tady je vidět, ja velký že jsou emise problém. Jde jen o velký podvod rudozelených neomarxistů a to nynější tažení proti dieselům, uhlí a pokud by to pokračovalo dále, tak i benzíňákům a nakonec proti všem spalovákům, ačkoli jako alternativa se nabízí pouze auto s elektromotorem, bohužel s energií ve velmi nepraktických bateriích.

+5/−2
doporučit
25.7.2017 17:24

M51a29r37t48i68n 53V28a81n35ě79k 6111543662349

ženská nemá co rozhodovat o motorech. Tečka.

+4/−2
doporučit
25.7.2017 21:37

P31e67t72r 67P21o69s69p17í36š67i83l 4178894576576

Diesel je tak strašně mrtvý .... ha ha. Je zajímavé, že třeba Karoq nelze objednat ve verzi 4x4 s jinou motorizací než s dieselem.

+3/−1
doporučit
25.7.2017 19:46

J26o92s13e12f 12Š53v85e23c 6475916754213

Vymyslete perpetum mobile, ten bude bezemisní, Bienkowská! ;-D

+2/0
doporučit
25.7.2017 21:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.