Diskuze

Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií chce začít prodávat za pět let, napsal japonský list Čúniči šimbun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hmmm, další pravidelný optimistický článeček o tom, jak už jsou tu baterie s násobně lepším poměrem energie k hmotnosti, v tomto případě ještě navíc super rychle nabíjitelné. Všichni o nich mluví, jen je zatím ještě nikdo neviděl a i ty pitomé mobily vydrží nabité jen den. ;-);-D

1 0
možnosti

Dobrý a významný krok dopředu. Na elektroautech mi ale stále "skřípe" jedna zásadní věc, a to ta, že ta elektrika se také musí z něčeho vyrobit a drtivá většina energie ve světě se dnes stále vyrábí z fosilních zdrojů. Voda, vítr, slunce a nebo i atom stále tvoří "okrajové" zdroje. Ale při rychlosti vývoje nejenom v této oblasti věřím, že i tento, dle mého názoru největší problém se podaří také v dohledné době vyřešit,

0 0
možnosti

Já to nevidím zase tak tragicky. Když vyrobíme energii z jádra (u nás skoro polovina), tak toho odpadu zase tolik není a těžba není pro přírodu tak problematická, jako těžba uhlí, jsou to výrazně menší objemy. A vzhledem k tomu, že na noc se snižuje výroba kvůli nižší spotřebě, tak se noční nabíjení přímo nabízí.

0 0
možnosti

H96o86n97z81a 36T44a30r

27. 7. 2017 10:58

Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám

Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/toyota-planuje-masovou-vyrobu-elektromobilu-v-cine-fy5-/firmy-trhy.aspx?c=A170723_111944_firmy-trhy_ELE

0 0
možnosti

P76e44t15r 78N17o66v16e95k

26. 7. 2017 23:52

jaký asi bude průměr nabíjecích kabelů ? 8-o

1 0
možnosti

Je to uplna pitomost. Nebylo by jednodussi vyrobit univerzalni vymenitelne baterie a clovek by si pak proste prijel do nabijeci stanice pro baterii nabitou a nechal by tam vybitou? Pri dobre priprave by vymena mohla trvat treba minutu.

2 0
možnosti

J42a23n 62M21o32t17ů95r76e45k

26. 7. 2017 18:19

To ma hned nekolik uskali: univerzalnost - kdo ji nastavi a proc a velke omezeni pro vyrobce ve vlastnim designu; a jak se vam bude libit, ze k pumpe prijedete s vlastni uplne novym aku a dostanete neco co ma za sebou treba uz 1000 cyklu....

0 1
možnosti
Foto

Tak fyzikální zákony zjevně někdo novelizoval. Hurá.

2 1
možnosti

ak mame 3 fazy, kazda 20A poistku, tak 3x20x230=13.8kW. tesla ma tusim 100kWh, teda pod 7h sa doma tazko dostat

3 2
možnosti

Začněme tím, že se podíváte třeba na nabíječku k telefonu na štítek. Třeba Vás to trkne a bude to stačit. :-P

0 0
možnosti

R98a70d39e59k 39H53o74d81a67ň

26. 7. 2017 17:29

Aby to fungovalo, je třeba mít na to parametry na obou stranách - jak akumulátor něčeho takového schopný, tak připojení. Jenže ono už 22 kW/32 A/3f je v mnoha místech značný problém, a Teslu to nabíjí hodinu. No, a chcete-li to stihnout za pár minut (tedy řekněme deset), požadujete 200 A připojení. Což je bez šance.

Menší akumulátor by se pravda dobil rychleji, jenže tohle už jsou zase značné nároky i po stránce chlazení aku - ten chemický proces fakt bez tepla neproběhne.

0 0
možnosti

a co když se nejedná o standardní chemický proces, jak jej znáte doposud, ale o něco nového, co tu chemii nepoužívá nebo to probíhá jinak

0 0
možnosti
Foto

Tak z toho všem benzinakum a naftarum praskne žilka....

2 6
možnosti

J81a30n 75P82a90v19e32l44k45a

26. 7. 2017 18:07

Spíš praskne bublina.

4 0
možnosti

Příklad: 600km dojezd, 60km/h, výkon 50kW. Počítejme průměrný výkon 25kW. Takže 25kW krát 10hodin je 250kWh. Chceme-li to dostat do auta za 5 minut, musíme tam tlačit výkon 12 x 250 = 3000kW. Tu přípojku chci vidět...... (běžný byt je omezen na cca 3 kW). Ztráty nepočítany.

9 1
možnosti

J92a39n 28M91o60t20ů25r84e65k

26. 7. 2017 17:28

Ano, vzdy me take napadne, kde se pak bude tolik energie na dobijecim miste bude brat a to i hned pro nekolik aut.

1 0
možnosti