- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hmmm, další pravidelný optimistický článeček o tom, jak už jsou tu baterie s násobně lepším poměrem energie k hmotnosti, v tomto případě ještě navíc super rychle nabíjitelné. Všichni o nich mluví, jen je zatím ještě nikdo neviděl a i ty pitomé mobily vydrží nabité jen den.
Dobrý a významný krok dopředu. Na elektroautech mi ale stále "skřípe" jedna zásadní věc, a to ta, že ta elektrika se také musí z něčeho vyrobit a drtivá většina energie ve světě se dnes stále vyrábí z fosilních zdrojů. Voda, vítr, slunce a nebo i atom stále tvoří "okrajové" zdroje. Ale při rychlosti vývoje nejenom v této oblasti věřím, že i tento, dle mého názoru největší problém se podaří také v dohledné době vyřešit,
Já to nevidím zase tak tragicky. Když vyrobíme energii z jádra (u nás skoro polovina), tak toho odpadu zase tolik není a těžba není pro přírodu tak problematická, jako těžba uhlí, jsou to výrazně menší objemy. A vzhledem k tomu, že na noc se snižuje výroba kvůli nižší spotřebě, tak se noční nabíjení přímo nabízí.
Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám
Je to uplna pitomost. Nebylo by jednodussi vyrobit univerzalni vymenitelne baterie a clovek by si pak proste prijel do nabijeci stanice pro baterii nabitou a nechal by tam vybitou? Pri dobre priprave by vymena mohla trvat treba minutu.
To ma hned nekolik uskali: univerzalnost - kdo ji nastavi a proc a velke omezeni pro vyrobce ve vlastnim designu; a jak se vam bude libit, ze k pumpe prijedete s vlastni uplne novym aku a dostanete neco co ma za sebou treba uz 1000 cyklu....
Tak fyzikální zákony zjevně někdo novelizoval. Hurá.
ak mame 3 fazy, kazda 20A poistku, tak 3x20x230=13.8kW. tesla ma tusim 100kWh, teda pod 7h sa doma tazko dostat
Začněme tím, že se podíváte třeba na nabíječku k telefonu na štítek. Třeba Vás to trkne a bude to stačit.
Aby to fungovalo, je třeba mít na to parametry na obou stranách - jak akumulátor něčeho takového schopný, tak připojení. Jenže ono už 22 kW/32 A/3f je v mnoha místech značný problém, a Teslu to nabíjí hodinu. No, a chcete-li to stihnout za pár minut (tedy řekněme deset), požadujete 200 A připojení. Což je bez šance.
Menší akumulátor by se pravda dobil rychleji, jenže tohle už jsou zase značné nároky i po stránce chlazení aku - ten chemický proces fakt bez tepla neproběhne.
a co když se nejedná o standardní chemický proces, jak jej znáte doposud, ale o něco nového, co tu chemii nepoužívá nebo to probíhá jinak
Tak z toho všem benzinakum a naftarum praskne žilka....
Příklad: 600km dojezd, 60km/h, výkon 50kW. Počítejme průměrný výkon 25kW. Takže 25kW krát 10hodin je 250kWh. Chceme-li to dostat do auta za 5 minut, musíme tam tlačit výkon 12 x 250 = 3000kW. Tu přípojku chci vidět...... (běžný byt je omezen na cca 3 kW). Ztráty nepočítany.
Ano, vzdy me take napadne, kde se pak bude tolik energie na dobijecim miste bude brat a to i hned pro nekolik aut.