Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a12r33e71k 17N73o38v42o37t79n30ý 5761581696838

Nedivil bych se, kdyby něco podobného u nás dělali mobilní operátoři.

+44/0
doporučit
29.7.2017 7:08

K50a11r44e57l 48N55o67v30á89k 8484131180896

Kapitalismus, volný trh, volná soutěž, nabídka, poptávka... krásná teorie, do té doby, než někomu docvakne, že než spolu válčit o co nejnižší ceny a jít si po krku, tak člověk vydělá víc, když si se hezky rozdělí a všichni budou svorně šponovat ceny nahoru. Co mi to jenom...

+55/−5
doporučit
29.7.2017 0:48

M32a39r64t35i53n 49H87r72o84u59d59n69ý 5567782344807

Tohle oligopolní chování je v hi-tech oborech naprosto běžné. Buď si firmy rozsegmentují trh (tj. konkurují si maximálně v překrývacích se okrajích segmentů trhu) a nebo se zkrátka nějak vzájemně sladí. Solidně vydělávat chtějí všichni a to v podmínkách reálné konkurence nelze. Jestli si někdo myslí, že v těchto oborech panuje nějaká skutečná konkurence, tak se krutě mýlí.

Pro člověka je až na výjimky vždy výhodnější se nějak dohodnout. Kdyby se vše řešilo konkurenčně, tak až tu máme aspoň 7. světovou válku.

+24/0
doporučit
29.7.2017 12:05

R44y47s36z59a42r28d 14B10a91b17c48z82y62n29s63k27i 1500981769

No vida, dohoda a spolupráce je trestná. Po krku si máte jít a snažit se druhé zlikvidovat, ne se domlouvat. Zločinci to jsou!

+23/0
doporučit
29.7.2017 9:31

J12a36n 79N87o84v84á34k 1905419873774

Mozna protipravni, ale v podstate rozumne. Nemecka auta jsou daleko spolehlivejsi nez francouzska nebo italska.

+24/−1
doporučit
29.7.2017 10:13
Foto

Z23d73e33n81ě62k 88M70a89š85t32a46l57í85ř 7708856683192

Automotive je prakticky poslední průmyslové odvětví, které v Evropě stále ještě funguje. Až se ho podaří zaříznout, tak na to postupně doplatí i ten zbytek.

Pokud si článek přečtete pozorně, tak díky dohodě například chudák zákazník nemůže stahovat střechu kabria při rychlosti 200 km/h, ale za to je to kabrio levnějśí a spolehlivější. Zlí výrobci aut se dohodli na parametrech například autobaterií, tak aby byly záměnné.

V reálu to vypadá, že z hlediska důsledku pro cenu výrobku byly ty dohody spíše prospěšné, protože se nevyvíjely marketingové hlouposti a komponenty se místo ve statisícových sériích vyrábějí v sériích miliónových.

Takže až dobro zvítězí a automobilky prohrají, až se melounům podaří zakázat spalovací motory od roku 2030, jak plánují a je to prakticky za chvíli, tak počítejte s tím, že většina z nás bude jezdit tak maximálně na kole.

A to kolo bude muset plnit pětiset stránkovou specifikaci spatlanou někde v Bruselu a bude se na něj skládat celá vesnice.

+82/−17
doporučit
29.7.2017 7:19

P60a91v53e52l 54M91r58l62í12k 6687113392350

Toto se děje ve strojírenství naprosto v každém odvětví, nejen v autech. Výzkum se snaží dělat každý a jakmile na něco přijde a jde s tím ven, tak to hned ví všíchni, což je na jednu stranu i dobře, pokud se domluvají tím způsobem viz. příklad stahování střech článku. Odborníci z různých koncernů a odvětví se sejdou a proberou spolu na co má která změna vliv z jejich stránky a vymyslí poměrově nejlepší variantu kvalita / náročnost technologie a výroby. Čína nás kopíruje tolik let a dělá to samé co Němci, ale legálně.

+20/−1
doporučit
29.7.2017 10:34

R86o27b82e65r29t 73K58u72b41i27s61t28a 8260647939295

Jako ono to vypadá hrozivě a třebas jako fanda elektromobilů bych mohl mít radost, že konečně na ty nabubřelé pitomce došlo. Ale zrovna v tomto ohledu nemám, stejně, jako jsem neměl s ohledem na tzv. dieselgate.

A proč? Protože problémy automobilek zasáhnou celý ekonomický svět a také proto, že vlastně o nic nejde. V počítačové oblasti je naprosto běžné, že se konkurenti sejdou na různých conech, workshopech a vyměňují si zkušenosti a pak jdou dělat vlastní business. Proč by nemohli spolupracovat odborníci na nových technologiích, to moc nechápu.

No a závěrem - každý trochu rozumný člověk chápe, že se velmi těžko bojuje proti "konkurenci" z Asie, která si s ničím takovým hlavu neláme. Co můžou, tak okopírují, díky tomu, že tam nejsou sociální prudy, tak neřeší cenu práce, atd. Proti tomu se fakt musí spojit síly, nejen v automobilovém průmyslu, protože jinak tu za čas nebude mít kdo vyrábět.

+30/−4
doporučit
29.7.2017 10:52
Foto

Š22t20ě45p35á90n 97B72i37n86k60o 3726814443866

Mně se líbí, jak si Evropská unie řeže větev, která jí ještě drží nad vodou. Místo toho, aby své dojné krávy chránila, tak je chce zlikvidovat. Kdo v EU v součtu zaměstnává více lidí a platí vyšší daně? Navíc co je v tom článku tak šíleného? Konkurují si reálně? Ano. Že sdílí technologické know-how je snad normální.......

+19/−1
doporučit
29.7.2017 14:24

J38a61r95o98m28í45r 18K46r67á53l 4870229804819

Pokud několik výrobců používá komponenty jednoho dodavatele, je to rozhodně výhodné i pro zákazníka. Náhradní díly jsou dostupnější a levnější, než třeba na francouzká auta. A dokonce je to výhodné i z pohledu ekologie. Lepší jedna větší fabrika, než pět menších.

+25/−3
doporučit
29.7.2017 10:39

P43a53v95e22l 80R18a40t91h33o41u74s16k48ý 6170189911

Chceme dravý kapitalismus s volným trhem, s nemilosrdnou konkurencí, co si jde po krku. Pravil socialistický bruselský byrokrat (jeden z desetitisíců jemu podobných) a šel novelizovat nařízení komise o zakřivení okurek.

+21/−2
doporučit
29.7.2017 10:38

J84a72r90o17m63i60r 27H81o65b82l82i67k 1315327545

Většina evropských automobilek a jejich dodavatelů dnes jede na minimální, ještě udržitelné marži. Automobilky těžce tlačí dodavatele do nižších cen, ale samy ví, že je nesmí nechat padnout. Neměl by pro ně kdo vyrábět. A protože samy nemohou vystřelit ceny nahoru, tak se domlouvají na platformách a standartizaci, aby vyráběly stejné díly ve větších sériích a prodávaly tak levněji a při tom dokázaly platit evropské platy, daně a sociální benefity.

Pokud se podaří do tohoto EK zasáhnout, sesype se automotive v Evropě jak domeček z karet a budou zde jen US a China plechovky a chudí Evropané.

+12/0
doporučit
30.7.2017 0:37

S19t63a29n41i73s78l63a51v 51R63o95s85e89c60k20ý 9375269611949

Kartely jsou ve všem, myslíte, že někde opravdu vládne konkurence?

+12/0
doporučit
29.7.2017 9:32

J61a80n 58R30a63k 9607873224395

Evropská komise: zkupina darmošlapů, kteří nikdy nic nevymysleli, nevytvořili, a kteří se bojí o koryto

+21/−4
doporučit
29.7.2017 10:49

P23e86t17r 47T23y76č55k73a 6735382549492

Lišty stěračů a autobaterie. To je panečku kartel.

+23/−7
doporučit
29.7.2017 10:08

D42e19n94i31s 73H98u16m54l 4492315875156

Najednou EU nevoní její vlastní medicína "více integrace"?

+15/−3
doporučit
29.7.2017 10:05

J49i73ř33í 54T12e40p28r 4447640755445

Takze slavna EU komise zlukviduje autoprumysl a tim i navazana pracovni mista v evrope a tim vymetou cesticku cinanum, aby sem mohli vtrhnout plnou silou. No pekne dekuju, bezte do haje.

+14/−4
doporučit
29.7.2017 10:32

R14o49b28e39r25t 86M81á82s76l29o 1841661597847

Bláboly Evropské komise.

Konkurenci v automobilovém průmyslu by naopak mnohem více prospěla ještě větší standardizace, kdy si klidně od "místního prodejce" necháte sestavit auto kam mrsknete třeba motor z BMW, podvozek z Audi a třeba nějakou nonamovou kastli v Číny (nebo naopak "designovou" z Itálie), brzdy od Bosche, atd....

Stejně jako v PC, kde si také necháte sestavit komp z dílů různých firem, podle toho na čem Vám zrovna víc záleží a do čeho chcete investovat.

To, že výrobci snaží dohodnout na nějakých nějakých vzájemných standardech, včetně velikosti nádrže na chcanky je zcela přirozená věc. A právě jejich pozice na trhu jim dává za pravdu. Toto je právě důsledek tržní ekonomiky, nikoliv něco co by šlo proti ní.

Co budou chtít ty paka z EU příště? Aby si každý výrobce dělal vlastní šrouby s různým stoupáním a směrem závitu?

+12/−4
doporučit
29.7.2017 14:18

K30a57r16e47l 90B50a17m46b43u23l68a 4733259547389

Evropská komise nikdy tyto největší automobilky nepotrestá...

+5/0
doporučit
29.7.2017 8:08

Z72u77z14a37n68a 75V90o57l22n33a 1719714112126

Lide, uvedomte si ze neco jineho je vymena informaci a neco jineho je zamerne omezovani vyvoje a rozvoje!

+5/−1
doporučit
29.7.2017 13:08

P48e89t88r 12Š96i95m92e37k 2929577386118

To, že se výrobci automobilů domluví na tom, jak velká má být nádržka na močovinu, typ konektoru na dobíjení, nebo třeba komunikační rozhraní auta, mi přijde jako spíš výhoda pro zákazníka a ne kartel. Zažili jsme to u nabíječek na telefony a pak to standardizovala EU. Tam to nikomu nevadí? Každý výrobce elektroniky může začít vyrábět třeba svoji síťovou vidlici a zásuvku.

+4/0
doporučit
29.7.2017 14:15

J89a80n 53P24o70s57p19í14š71i90l 4261904677367

tito tri zvyhodnovali sebe pred ostatnimi znackami, takze mozna to je důvod takoveho naskoku nemeckych automobilek pred zbytkem evropy.

+4/0
doporučit
29.7.2017 11:16
Foto

D18a33l43i74b88o47r 68B56a53r20t70o77š 5314270457249

Článek psal někdo, kdo ekonomii moc nerozumí. Ale bude velmi obtížné z hlediska platného práva.....já nejsem právník...rozhodnout, které z těchto popsaných činností byly v rámci nedovolené manipulace trhu pomocí nezákonných dohod a které činnosti spadají pod jednoduchou technickou spolupráci...........jedno vodítko by bylo, všude tam, kde tyto firmy společně ovlivňovaly ceny dílů, které objednávaly od stejných dodavatelů a tlačily na snížení těchto cen...budou zřejmě aktivity nezákonné..........vypracování stejného podvozku není nezákonné..jedná se o technickou spolupráci.

Celý tento případ z hlediska makroekonomie, je perfektní ukázka nutnosti srůstání malých firem do velkých a těch velkých do jedné, popsal to Schumpeter již velmi dávno...

Podobný proces byl vidět v 80. a 90. letech u výrobců PC, dnes je to vidět u výrobců TV a tak dále.........je to ekonomicky a evolučně viděno, přirozený vývoj lidských ekonomických aktivit...........a lze to popsat takto..........

1) volná konkurence

2) monopolistická konkurence

3) oligopol

4) monopol

+4/0
doporučit
29.7.2017 10:20

K48a13m46i87l 31Š75t86ě63p24á66n10e20k 9856579313

Trest ve formě pokuty je stejně směšný. Byl poškozen zákazník. Firma dostane pokutu, následně ji přenese opět na zákazníka. Jako opravdový trest bych považoval propadnutí části akcií firmy státu. To je skutečný trest a ne ta parodie, které se všechny firmy smějí.

+11/−10
doporučit
29.7.2017 9:14

A61l92e73š 61K27r47e54j88č81í 6561781193759

Němci, nepodvádějte!

+4/−1
doporučit
29.7.2017 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.