Diskuze

VIDEO: Jak vypadá filtr pevných částic

Jak ten prokletý filtr pevných částic vůbec vypadá? Moderní auto s naftovým motorem už bez něj nekoupíte a brzy jej dostanou i benziňáky. Majitele dokáže filtr potrápit, hlavně když jezdí krátké trasy po městě, což nemají moderní turbodiesely v oblibě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ta myšlenka honu na diesely mi jde proti srsti. Zvlášť když vím, že jsou tu mnohem horší zvěrstva k řešení. Loni jsem vlastnil novější model dieselu, kde již byl filtr odstraněn. Profi firmou včetně úpravy SW. A zajímavé je, že vůz téměř nekouřil, koncovka špinavá spíše jako u běžného staršího benzínu a navíc jsem nemusel řešit kraviny s regeneracemi a cpát prachy výrobcům DPF. A pro rejpaly. Vůz prošel zcela legálně technickou i emisemi, které jsou svými obrovskými limity tak rozevřené, že běžně projdou i 15leté Golfy čmoudící jak prokoplá kamna. A jak tu někdo brečel, že to musí dýchat. A co asi dělají přímovstřikové benzíny (TSI, GDI, IDE, TCe, atp.). Ty produkují saze také. A co víc. Umí i oxidy síry a ty dusíku umí navic několikanásobně vyšší, než nafťák. Když řekneme A, měli bychom říci i B.

0 0
možnosti

Zase akorát bububu a skutek utek... Vymlacování filtrů sice osobně nijak zvlášť nepodporuji, ale v článku to jsou zase perly... Ano, i auto s funkčním filtrem tedy může mít špinavý výfuk, to je známá věc a zcela vyvrací mýty o tom kterak někdo bude peskovat s bílou rukavící - takto to zkrátka nefunguje. Na STK to projde zcela bez problému a na ME ve většině případů také - pochopitelně za předpokladu že to je profiúprava a ne někde na hulváta na koleni flexou vyřízlé... Ano někdy k tomu bude zapotřebí i "dobrá vůle" technika ale ani nové pravidla měrění na tom nic nemění - stále to půjde.

Problém se pak samozřejmě ani zdaleka netýká statisíců aut, to je naprostý nesmysl který předpokládá že každé auto z doby před E5 jej má už vykuchaný... Je pravdou že drtivá většina z těchto vozů dnes má najeto více než je ta uvedená životnost filtru a je jedině dobře že v poslední době začali výrobci cenu dílu snižovat na přijatelné sumy.

2 0
možnosti

Výrobci je vyrábějí pořád stejně drahé, jen automobilky přestaly nákupní cenu násobit 3x a více.

1 0
možnosti

Už aby se dělaly kontroly. Miluji, když nějaký bezfiltrák přidá plyn, vyvalí se černý dým, že člověk ani nestačí zapnout vnitřní okruh a vše naleze do kabiny. Na motorce zadrzim dech a rychle predjedu. Ani nechci přemýšlet co mam kvůli těmto debilum v plicích.

12 7
možnosti

Drtivá většina aut co hulí jak fabrika jsou starý vylítaný diesly co nikdy žádný filtr neměli...

7 0
možnosti
Foto

Zejména není dobře, dojíždět někam na rezervu. Regenerace DPF nasadí jenom, když je v nádrži dost nafty a motor točí nejméně 2000 otáček. Takže i po delší jízdě na rezervu se vám může rozsvítit kontrolka DPF. Jak to napravit: natankovat plnou a vydat se na pokud možno bezpřekážkovou trasu asi 30 km, udržovat otáčky kolem 2500 co nejdéle.

Potom doma vymažete chybu klasickou VW- metodou: zapalování na 5 s. zapnout, vypnout na 40 s. a stejný cyklus opakovat pětkrát. Potom vám ta chyba z tachometru musí zmizet.

Při nájezdu přes 200 tis.km ovšem může jít opravdu o filtr ucpaný popelem ze špatné nafty nebo oleje. Pak je ta volba těžká- regenerace kolem 7000 Kč, nebo výměna filtru od Škody-VW za více, než dvojnásobek. Kvalita regenerace zatím nebudí přehnanou důvěru, snad to bude časem lepší.

0 0
možnosti

Je to trochu složitější.

Otáčky nad 2000 to platí pro automatický regenerační cyklus, při kterém musí řídící jednotka přejít do zvláštního režimu. Při něm vstřikuje do motoru větší množství nafty, čímž se zvyšuje teplota výfukových plynů a filtr se tím vypálí.

Potíž je v tom, že pro spuštění tohoto automatického cyklu je třeba splnit poměrně dost podmínek, aby k tomu vůbec došlo. V režimu trvalého městského ježdění ty podmínky nejste schopem splnit prakticky nikdy.

V takovém případě je nutné přistoupit k vypálení DPF "násilím".

K tomu potřebujete nepřerušovaně minimálně 3500 otáček po dobu asopoň 15 minut. Nejlépe pak ještě doplnit nádrž lepší naftou a aditivem na čištění DPF, které snižuje zápalnou teplotu sazí.

0 0
možnosti

Naftu kupuju od Čepra (EO), filtr mám původní a vůbec o něm nevím. Možná to bude tím, že nejezdím poskoky se studeným motorem. Miluju týpky, co si koupí nafťák kvůli nízké spotřebě a jezdí s tím každý den 3 km do práce. :-/

10 0
možnosti

... místo aby jezdili na kole.

0 0
možnosti

To nekvalitni palivo, ktere poskozuje filtr, je legalne v prodeji? Proc to stat dovoli? Staci po kontrole zaplatit malou pokutu, rozumej vypalne a jede se dal, jako by se nechumelilo?

0 0
možnosti

je k dostání a je legální, stát to dovolí, protože ho kupují jeho voliči, vagabundi, kteří jsou schopni kvůli úspoře 20 korun vás klidně otrávit, ze stejného důvodu jsou v obchodech k dostání nekvalitní špekáčky či nekvalitní sýry

4 0
možnosti

J53a20n 98M67a44c87h80á49č

1. 8. 2017 16:08

Já DPF v autě nemám(VW T5 2009) ,ale ta zmínka o nekvalitním palivu,to je dobré.Tím je asi myšleno nekvalitní palivo s přidanou biobabiškou,že?

10 2
možnosti

Tak se sešel týden s týdnem a dlaší článek z kampaně "tažení proti dieselům" je tu v plné parádě.

Jen jsem čekal, kdy už tam bude o tom vymontovávání filtrů a tentokrát až v 6. odstavci.

iDnes - jste už trapní, trapní, trapní...

11 2
možnosti

vzhledem k tomu, že existují bezohlední vagabundi, kteří nám vypouští do ovzduší z jejich vagabundských aut karciogenní částice, tak bych podobné články uvítal častěji, vždyť co jiného může zajistit nápravu, než to, že budeme o vagabundech mluvit a vyhánět je ze silnic

2 8
možnosti

Už tu dlouho nebylo nic o filtru pevných částic a škodlivosti dieslů. Hlavně by mě zajímaly ty statisíce vozidel s vykuchaným filtrem...

5 1
možnosti

To bude něco jako ty tisíce automobilů s vykuchaným ABS. Když tam není, tak je vykuchané. Co na tom, že do Embéčka se nemontovalo.

2 0
možnosti
Foto

A jak vypada na podvozku? Takovych trubek je vespodu vozu tri na pet prstu...

0 0
možnosti

Vespodu to vypada uplne stejne. Jen trochu tmavsi.

0 0
možnosti