- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pár postřehu k diskuzi - máme služební YETI +,2 TSI 77 kW. Ani největší idiot z našeho týmu s ním za 12 litrů nejel. Je pravdou, že jet za 6 litrů chce trochu rozumu a defenzivní jízdy, ale ani při 150 km rychlosti na německé dálnici nebere víc nez 8,5 litru. Downsizing je možná pro někoho slepá cesta, ale to byl louče také a až nastane blackout, bude někdo za louče rád. Nová generace motorů pracuje na Atkinsonově principu. Nebudu tu házet perly sviním - ať si každý načte, o co jde. Takže i ten dvoulitr nakonec jede na dva válce a ani to nikdo nepozná, pokud předhlédne na displeji logo ECO. A to už dnes paltí od 1,4 litru benzinového turba výše. A atmosféra to dostane co nevidět. Takže nakonec sice budete, vy zastánci velkých kubatur mít své x-litry, co ale pojedou v mnoha situacích stejně jako dvouválec..., pokud nestojíte na plynu, dokud máte něco v nádrži. Takže...?
0.6 L triturbo jednoválec s osmi vyvažovacími hřídeli by byl lepší.Motor musí stále pořádně vřískat,jinak by měl špatné emise.
turbomor "vříská" mnohem méně, než na stejný výkon o 500-1000 otáček výše vytočená odpovídající atmosféra.....
Pan Lojík (nejvíc doporučovaný příspěvek) je zastáncem tzv. staré školy, která nepřipouští další vývoj motorů a jediný ideál je 1,9 TDI případně parní stroj.
Předpokládám, že i telefon má polní, protože zmenšováním do dnešních rozměrů ztratily tyto přístroje patřičný výkon a není nad pořádnou 10 kg. mašinu
To jste si nějak špatně přeložil, nic takového (ani naznačujícího) v tom příspěvku není Vývoj motoru je pochopitelně základ, ale to co je zrovna na tomhle motoru alespoň trochu inovativní se skoro nikde nepíše, a naopak se za vývoj považuje samotný princip downsizingu, což je nesmysl na kterém není inovativního nic, jen slepá větev vývoje.
Nevím, jak tento motůrek ale vlastní zkušenost s 1.2 TSI v Yettim v automatu po městě a v zimě - spotřeba 12,5 litru. Dvoulitr atmosféra mi žere 9.
Zcela evidentně se jedna o různé kategorie aut provozované za poměrně odlisnych podminek. A takove srovnani je mimo mísu.
V naší republice jezdijó fšici zásadně v 1,9 Tdí bez filtra pevnéch částic a nic jinýho taky neuznávajó, teda kromě traktoru a Hummeru.
Fšecko vostatní só šicí stroje, jak řiká tady vodborník pan Lojík, automobilové expert
Čekačka na tohle 1 rok? Vždyť je tolik lepších aut. Pokud auto doslova na "škrábání se k chalupě", tak je Duster mnohem lepší volba v poměru cena vs. výkon.
No a pokud zase někdo chce auto, které se mu bude líbit a ve kterém se nebude stydět, tak bude zase lepší ta Ateca.
Když jsem pod dva příspěvky o maminkovském ježdění do školek a popojíždění po městě napsal, že tenhle přímovstřikový, turbem dopovaný tříválec dělá NOx a saze podobně jako diesel, který tady denně pranýřují a v podobném provozu v centru měst jste s TDI téměř vrah, tak mně to smazali...
přímovstřikové benzíny nedělají NOx podobně jako diesel a ani množství sazí není stejné.
To je hezké jak je tu každý den o smrti dieselů, o tom jak zabíjí, jak jich mají statisíce vykuchaný filtr, jaký strašák je EGR, DPF,. A na druhou stranu nám tu chválí oturbený přímovstřikový tříválec v takové krabici (mimochodem na NOx a saze taky žádná sláva). Není to blázinec?
není to blázinec. Emisní limity pro NOx jsou od Euro 3 pro benzíny mnohem přísnější a vždy je plnili bez problémů (oproti dieselům)
Do motorky by ten motor byl asi dobrej...
když stačí na velký auto, tak samozřejmě utáhne i motorku.....
je to zakladni motorizace a za takovy vykon se drive nestydela kdejaka 1.6-1.8 a jak se vesele jezdilo.Kdo chce jezdit rocne 50tis tak je jasne,ze si vybere jinou motorizaci.Proste zaklad vic nez dobry.
Nejde ani tak výkon (resp. jeho maximální hodnotu) jako o konfiguraci z které je dolován. Ale u auta této velikosti se to jako ten minimální základ dá akceptovat, většinu času to stjeně stráví poloprázdný v městkých hrkačkách a kdo bude chtít univezrálnější použití tak si stejně musí skončit u větší kubatury protože i výbava a možnosti konfigurace jsou tak nastavené.