- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na ČR nemají. U nás je petrochemický magnát přímo ve vládě.
Pokud mají lobbysté vliv na politiky, tak to už není demokracie
kdyby vliv neměli, tak by už dávno neexistovali....
Stačí si položit otázku, kolik automobilový a návazný průmysl zaměstnává lidí. Pak je jasné, proč to tak je.
No jak to tak ctu tak jste mimo uplne vsichni. ABS nevymysleli ani u GM, ani u Mercedesu. Prvni funkcni ABS mel uz Jara Cimrman u zebrinaku. A pokud je mi znamo, airbag z koziho mechu tam mel taky. S-klasse to samozrejme mel az mnohem pozdeji. Jestli nemci Cimrmanovi branili v inovacich nevim, ale mozne to je.
A pracoval pan politolog Lange taky někdy v průmyslu, nebo o tom umí jen řečnit?
Ono dělat ve vysoce konkurenčním hi-tech oboru, kde stačí jedno malé zaváhání a můžete ohrozit existenci celé firmy, je něco jiného než hnidopišit a pohoršovat se nad tím, že si někdo dovolí kooperovat a domlouvat se za účelem lepšího vývoje. Pan politolog Lange by měl ukázat příklad, kdy vlivem dohody průmyslníků s ekonomy, politiky a úředníky došlo k zaostávání technického rozvoje.
Nemá smysl se doprošovat, jestli diesely budou smradit o 30 % méně nebo ne. Pořád to bude podobný hnus. Od dalšího měsíce se může srovnat zdanění nafty a benzínu a problém je vyřešen. Nafta bude o dvě koruny dražší a sociálové v dieselech budou shánět benzín.
V Nemecku propojeni na auta, v USA na zbrane a v CR na vsechno, co se da podojit.
Tak bylo by zvláštní, kdyby nebyla politika úzce propojená s motorem ekonomiky. Německo je třetí největší výrobce aut na světě.
Přesněji řečeno: automobilky, považované za německé, jsou v souhrnu třetím největším výrobcem... Rozhodně to není tak, že tu třetinu světové produkce vyrobí pouze závody v SRN.
Tak furt lepší, než když je příliš propojená s výrobou letadel, ponorek, tanků a děl...
Jenže i v Německu je zbrojní lobby dost silná, někomu přece musí prodat tanky, ponorky, lodě, letadla, pušky...