Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I82v36a39n 62V34e46s46e37l85ý 4266258964677

Před pár dny mě při čtení podobného článku napadlo, že přeci i lidé produkují oxid uhličitý dýcháním a za posledních padesát let, od mé školní docházky, počet lidí na Zemi vzrostl z tří miliard na dnešních sedm a půl miliardy. Zagůglil jsem tedy abych se dopracoval ke třem údajům kolik člověk vydechuje. našel tři údaje: 0,67kg/den, 1kg/den a 32kg/den což považuji za fantasmagorii - to by naše plíce musely být jako větrák.

Vzal jsem hodnotu 0,75kg/den a násobil a násobil: jeden člověk za rok 0,275 tuny; miliarda lidí 275 000 000 tun ročně; 3,5 miliardy lidí skoro miliardu tun ročně. Pokud jsem se neztratil při počtech v těch nulách tak je roční produkce po padesáti letech ročně vyšší o miliardu tun jen lidským dýcháním. A to ještě hodně z nich dnes jezdí auty a i jinak k produkci oxidu uhličitého přispívá.

Nepamatuji si číslo které udávalo kolik lidí je planeta schopna uživit, ale nějak mi utkvělo v paměti že mnohem víc než je současný stav. Je zde ale otázka: stačí Země se svou produkcí kyslíku a spotřebou oxidu uhličitého rostlinami pokrýt potřeby lidstva pokud bude populace nadále tak rychle růst?

+14/0
doporučit
3.8.2017 16:18

J50a33r25o72m68i94r 26H47o90b57l38i43k 1405957175

Ach jo, další článek z kategorie co by se chtělo a co by se mohlo, kdyby nefungovala fyzika.

Každý samohyb pokud je poháněn motorem (auto, tirák lokomotiva, loď, letadlo,..) aby se hnul, produkuje emise. Současný problém není výše emisních limitů, problém je, že osobních aut je zdaleka nejvíc a produkují emise koncentrovaně na jednom místě (ve městech). Proto nevadí šňůry kamionů na dálnicích, lodě na mořích, letadla kdesi vysoko i když emisí produkují nááááásobně víc než tisícihlavé stádo osobáků. Stejně tak elektroauta kouří mimo města, ale kouří téměř stejně vydatně. Řešením je snížit počet provozovaných osobních aut, ale do tohoto řešení se nikomu z politických a hospodářských důvodů nechce. A pokud jde o spor osobák nafťák versus osobák benzín, to je jen momentální zástupný problém, aby se nepřišlo na to, že problém je nikoli palivo, ale množství.

+11/0
doporučit
3.8.2017 20:17

J26i27ř60í 65T26e80p19r 4727900405905

Po autech se vozí kvůli mikrogramům a přitom jedna megaloď to všechnu tu úsporu aut vykouří než se rozjede z přístavu. :-(

Ať nechá invizice auta na pokoji.

+17/−3
doporučit
3.8.2017 16:41

K70a25r93e58l 45M14a40z62a58č 3667613106819

To vypadá, jako by Německo, EU měly pocit pocit, že si tu větev pod sebou řežou moc pomalu.

+10/0
doporučit
3.8.2017 17:47

M69a34r76t54i92n 98K66u26d30r29n76a 3309106449860

Ekologickym zelenym mozkum jde pouze o penize z grantu a ruznych dotaci. Ve vsledku jsou neekologicke naklady na ekologicke zlepseni vetsi, nez to ekologicke zlepdeni.

+13/−2
doporučit
3.8.2017 19:35

R94o58b91e34r12t 53P10e66l12c 5864279744830

„Jsem sice přesvědčena, že bychom měli v Evropě rychle směřovat k bezemisním automobilům....atd..."

Bezemisní elektromobily jezdící na elektřinu z uhelných elektráren....BRAVO, to bude ekologický ráj na zemi...

+11/−1
doporučit
3.8.2017 19:20

J73a44n 17V43a56š35á87t70k87o 7191167733199

Problém nejsou globální emise nafťáků, ale příliš mnoho nafťáku ve městech stojících v zácpách. Vůbec orientace evropská orientace na nafťáky v osobácích byla nešťastná a nesmyslná. Přitom je tady jednoduchá a téměř čistá alternativa v podobě CNG, kterou výrobci zatvrzele téměř ignorují. Doufám, že se výrobci vzpamatují, naftu nechají traktorům a zaměří CNG, elektro a hybridy.

+7/0
doporučit
3.8.2017 15:48

J70a93n 93S93i24n57n19r80e69i33c64h 6173985240661

Pri soucasne politice Nemecka a demografickem vyvoji v Evrope, bude zcela mozne, ze se za padesaat se bude jezdit na velbloudech.

+6/0
doporučit
3.8.2017 21:18

R47o59m79a18n 35C32e19r85n71y 5513417380551

Němci by byli magoři, kdyby si podřízli větev svého nejvýnosnějšího průmyslu ... dokud 99% všech německých manažerů jezdí dieselem 3L a výše, tak se nic nezmění

+6/0
doporučit
3.8.2017 20:43

P76a87v84e81l 62K17u58t16i52l 9530776463149

Když už autor zmiňuje, že problém je i brzdové obložení, mohl by zmínit (pokud tedy vůbec tuší), že elektromobili produkuje při své jízdě o 95% méně prachu z brzd. A to pro to, že elektromotor je schopen velmi intenzivně brzdit (tzv. rekuperace) a vyrobenou elektřinu znovu ukládá do baterek.

+5/0
doporučit
3.8.2017 23:33

P60a18v36e17l 29K88u86t38i90l 9790836833649

Nevím co spočítaly v Dánsku, ale já jednou koukal na dokument o lodích, kde zase počítaly, že nákladní loď s motorem o obsahu 24.000L plující z číny do Hamburku spotřebuje v přepočtu na jednu tunu zboží 1,2l paliva. Kolik l paliva asi spotřebuje osobní auto při přepravě jednoho člověka z periferie do centra města? Toliko k efektivitě velkého a malého stroje. Úplně stejně je to s uhelnou elektrárnou daleko ekologičtější je tam vyrobit 15kWh elektřiny, než spálit 6l nafty. A to už vůbec nebereme v úvahu, kolik elektřiny je potřeba na rafinaci těch 6l benzínu.

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

+4/0
doporučit
3.8.2017 23:45

V33í98t 52O62ž64a67n80a 1308958865704

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Spočítali v Dánsku před 8 lety a dnes už to neplatí, protože i na moři se zpřísnily emisní požadavky!

Elektromobily brzdí rekuperací, pevných částic z brzdové obložení je u nich o 90% méně.

+5/−2
doporučit
4.8.2017 14:41

M56i58c91h71a23e69l 23M74e57n26s95i11k 8661816630132

"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."

Miluju tyhle inteligenty jako Dvořáka.

Jak s hokejkovým grafem. Nějakej ťulpas si jednou splete miligramy s tunami a celé tupohlavé stádo to bude navždy bečet po něm.

Doporučuji autorovi, aby si osvěžil trojčlenku a pak zjistil - umí-li číst - kolik spotřebuje paliva na tunokilometr ta obří nákladní loď a kolik folksvágen nebo škůdka "f tédéíčku".

+5/−2
doporučit
3.8.2017 23:53

J46a75r92o14s29l58a63v 64P95r51o83c72h56á49z26k88a 3610764244574

Neuvěřitelný článek, R^R^R^. Přesné.

+5/−2
doporučit
3.8.2017 21:12

M75i27r25o26s32l66a87v 62M65o26c 7871593273900

Ekoteroristům u stolu, co o tomhle všem rozhodují, je celá ekologie taky u zadku, chtěj poroučet větru a dešti, nic víc. Nemají vůbec žádnou znalost fyzikálních zákonů a už vůbec ne zákona zachování energie.

+4/−1
doporučit
4.8.2017 7:12

Š87t26ě75p38á17n 90H62r50d86e49k 3220720585673

eu-a její hnusný korupční a byrokratický aparát je jak sicilská chobotnice!!je to mafie-jhe třeba ji zlikvidovat-v UK už začali!!

+3/0
doporučit
6.8.2017 10:45

P63e28t86r 19N15e45t86í30k 3535357264657

Nastává doba ekotemna. To, co se dnes žádá je taková novodobá Utopia.... Každá řízená etapa vývoje lidstva zatím skončila katastrofou. No jo, cesta do pekla bývá drážděna dobrými úmysly.

+3/0
doporučit
3.8.2017 23:54

J92a46r76o46s33l92a84v 40P73r87o81c70h24á72z69k36a 3150524674634

Význam toho všeho je vytáhnout peníze z kapes obyčejných lidí, to je vždycky nejjednodušší řešení. Naše vláda dělá to samé, a ovce jí tleskají.

+3/0
doporučit
3.8.2017 21:30

R13o68m75a56n 21M52i71k96e47l 7613988198453

No ty v**e, co to čtu?! Nedávno tu někdo hacknul Palatu a teď tohle. Máte tam v iDnes nějaký zastaralý politicky korektní firewall.

+3/0
doporučit
3.8.2017 20:15

J70i24ř26í 27S92c64h80w97a69c85h 8928144238486

Ten článek neskutečně hloupě míchá hrušky a jablka. Emise CO2, NOx, SOx, pomichá a vytahuje z klobouku jak se mu to právě hodí. Totální paskvil, jakoby sestavený z diskuznich příspěvků pod článkem o elektromobilech.

+6/−5
doporučit
3.8.2017 18:47

J78a39n 44C62h89o31b56o89t 5453358339737

Škoda, že autor zni asi tak stejnémě objektivně, jako Jiří X Doležal. To se to míchají polopravdy, když má člověk za sebou "pravdu" a "dobrý účel".

Jenže ono to je prozaičtější.

Splnit ony normy jde, několik testovaných vozů to zvládlo. To dokazuje, že to prostě jde. Jen chtít a neinvestovat energii do vývoje podvodů. Zvládl by to i můj Sharan, kdyby se VW nerozhodl, že prostě nebude stříkat močovinu za 50 centů za litr.

Náhle zrušit diesely nikdo nechce. Jen jsou lidi naXraní, když jim automobilka sprostě lže, prodá jim auto se SCR a tu pak vypne.

Emise z lodí jsou jistě obrovské, ale lidi, žijící kolem dálničních křižovatek mají z oxidů dusíku astma a rakovinu plic. Kdo jim půjde vysvětlit, že mají být rádi, že nečuchají komín záoceánské výletní lodi?

Smutné je, že německá politika opravdu zobe autoprůmyslu z ručky...jako hlavní řešení zcela vážně navrhují pobídky na obnovení vozového parku. Existuje ještě větší výsměch? Vezměte své nové vozy, prodejte jen do Bulharska nebo nechte sešrotovat a kupte si nové, které budou podvádět jinak. Odměňte automobilku za podvod vyšším obratem. Zatěžte životní prostředí zcela zbytečně vyhozenými nákladně vyrobenými vozy a nechte vyrobit další...

+3/−2
doporučit
4.8.2017 8:38

J36o55s32e40f 63V52o20r56á96č55e75k 5701332538963

Pane povídkáři Dvořáku já myslím že pravda se musí hájit a podvody trestat !! A jestli to uškodí je věc následná zrovna tak jako jim neoprávněně prospívalo podvádění ! Nemůžeme si vybírat jen tu pravdu která nám neuškodí:-/

+2/0
doporučit
4.8.2017 16:58

F77i19l63i62p 17H41e22r37c44í57k 9399522297985

Nesmyslný článek

+3/−3
doporučit
3.8.2017 19:27

J45o89s51e90f 47Š41o50l44t27e74s 8454178670713

Článek je silně tendenční. Zlehčuje emise dieselů, jako by o nic nešlo a srovnává je se zaoceánskými loděmi, které čudí na oceánech, kde nikdo nebydlí. Emise z otěru gum jsou v podstatě zanedbatelné, mnohem horší jsou emise otěru brzdového obložení, to ovšem elektromobily zpravidla nepoužívají, jejich brzdy vydrží obvykle skoro celou životnost auta. Brzdí se rekuperací. Nafťáky v reálu vypouští ve městě lidem pod nos a okna taková svinstva, že bych se těm zákazům vůbec nedivil.

+5/−9
doporučit
3.8.2017 16:53

P17e15t89r 65N21e22h91a36s37i92l 4212465904974

Koukám Dvořák zase perlí.

V pár větách napsat hned několik lživých prohlášení, to se jen tak nevidí.

Díky redaktorům jako je Dvořák se z auto. idnes stává stejná žumpa jako z auto.cz.

Srovnávat lodě s auty ke klasické manipulování s fakty. Doufám, každý inteligentnější člověk než Pan autor Dvořák chápe, tyhle 2 fakta nelze spojovat. Ano lodě na moři mají obrovské emise jedů asi větší než auta, ale to nic nemění na faktu, že tam kde žijeme tj. ve městech, jsou auta jedním z největších znečišťovatelem. Při smogových stavech i hodně přes 60% jedů vypouští auta. Vysvětlete jinak lidem proč se jim hůř dýchá, proč města vydávají zákaz vjezdu aut, proč si lidi nechtějí u hlavních silnic otevírat okna...

Další lež o otěru obložení brzdových destiček. U elektromobilů jsou minimální protože elektromobily klasické brzdy používají velmi zřídka a většinou tyhle brzdy vydrží celou životnost auta, vymění se jen kvůli tomu že zreznou. Elektromobili brzdu hlavně motorem!

No a do třetice. Opět ukázka klamání čtenářů na základě různých faktů. Německo sice odstavuje JE, ale to je proces, který trvá už hodně dlouhou dobu a bude ještě několik desetiletí trvat. Stejně jako proces odstavování uhelných elektráren. To že to nejde najednou je každému kdo má trochu rozumu jasné. A díky tomu že se tyhle dvě věci spojili dohromady (odstavování JE a uhlí) dochází k "DOČASNÉMu" většímu podílu uhelných elektráren! Ale stačí se podívat do plánů a hned je jasné že uhelné elektrárny se odstavují také nyní hlavně ty staré a v nejbližších letech se budou vypínat další. Ale opět to nejde hned najednou bude to trvat desítky let.

Ale co je nejdůležitější, oni už začali!

My stojíme a nemáme žádný plán my budeme ty úhly stavět a budeme dál dýchat ty jedy z těch komínů.

Už teď je podíl uhelných elektráren okolo 50% takže elektromobili jezdí na elektřinu minimálně děleno 2. A protože se tento podíl bude stále zvyšovat bude elektromobil jezdit stále na"lepší" palivo než spalovák, protože u něj už nic zlepšovat

+2/−2
doporučit
7.8.2017 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.