- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V porovnaniach mi chýbajú Fabie a futbalové inriská Ako to má potom bežný smrteľník porovnať
Koukám Dvořák zase perlí.
V pár větách napsat hned několik lživých prohlášení, to se jen tak nevidí.
Díky redaktorům jako je Dvořák se z auto. idnes stává stejná žumpa jako z auto.cz.
Srovnávat lodě s auty ke klasické manipulování s fakty. Doufám, každý inteligentnější člověk než Pan autor Dvořák chápe, tyhle 2 fakta nelze spojovat. Ano lodě na moři mají obrovské emise jedů asi větší než auta, ale to nic nemění na faktu, že tam kde žijeme tj. ve městech, jsou auta jedním z největších znečišťovatelem. Při smogových stavech i hodně přes 60% jedů vypouští auta. Vysvětlete jinak lidem proč se jim hůř dýchá, proč města vydávají zákaz vjezdu aut, proč si lidi nechtějí u hlavních silnic otevírat okna...
Další lež o otěru obložení brzdových destiček. U elektromobilů jsou minimální protože elektromobily klasické brzdy používají velmi zřídka a většinou tyhle brzdy vydrží celou životnost auta, vymění se jen kvůli tomu že zreznou. Elektromobili brzdu hlavně motorem!
No a do třetice. Opět ukázka klamání čtenářů na základě různých faktů. Německo sice odstavuje JE, ale to je proces, který trvá už hodně dlouhou dobu a bude ještě několik desetiletí trvat. Stejně jako proces odstavování uhelných elektráren. To že to nejde najednou je každému kdo má trochu rozumu jasné. A díky tomu že se tyhle dvě věci spojili dohromady (odstavování JE a uhlí) dochází k "DOČASNÉMu" většímu podílu uhelných elektráren! Ale stačí se podívat do plánů a hned je jasné že uhelné elektrárny se odstavují také nyní hlavně ty staré a v nejbližších letech se budou vypínat další. Ale opět to nejde hned najednou bude to trvat desítky let.
Ale co je nejdůležitější, oni už začali!
My stojíme a nemáme žádný plán my budeme ty úhly stavět a budeme dál dýchat ty jedy z těch komínů.
Už teď je podíl uhelných elektráren okolo 50% takže elektromobili jezdí na elektřinu minimálně děleno 2. A protože se tento podíl bude stále zvyšovat bude elektromobil jezdit stále na"lepší" palivo než spalovák, protože u něj už nic zlepšovat
Částečně lze souhlasit, ale taky ujíždíte na druhou stranu. Až někdo spočítá cenu nabíjecích stanic a energiii nutnou k jejich výrobě a instalací, tak se možná budete divit. Přístavy lodí jsou obvykle v obrovských aglomeracích. Tam žijí lidé a ty obrovské lodě zrovna startují v těchto přístavech. Vřele doporučuji kouknout jednou, víc ke změně názoru potřebovat nebudete...
Že nelze nic zlepšovat na spalovacích motorech? To víte že lze. Když snížíte o 20% spotřebu, tak o stejnou část snížíte výfukové škodliviny...
Možná už to nevíte, ale dost lidí si láme hlavy, co s použitými baterkami z elektromobilu. Energie potřebná na recyklaci/likvidaci je značná.
Suma sumárum jsem neviděl solidní studii, která by řekla, že elektromobily z globálního pohledu jsou lepší/zdravější než současná auta. Jo a taky by mne zajímal vliv na lidské zdraví pocházejícíz elektromagnetického znečistění...
Spíše v současné honbě proti dieselům vidím snahy o obrovské lobby. Prostě Německo se vydalo nějakou cestou a zbytek EU bude následovat... Oni mají náskok, tak se na tom navíc napakujou a o to přece jde především...
eu-a její hnusný korupční a byrokratický aparát je jak sicilská chobotniceje to mafie-jhe třeba ji zlikvidovat-v UK už začali
Díky, napsal jste to vystižně, já k tomu potřeboval mnohem více písmen
Proč pořád prosazují naftu do osobáků, když máme i jiné možnosti?
Pane povídkáři Dvořáku já myslím že pravda se musí hájit a podvody trestat !! A jestli to uškodí je věc následná zrovna tak jako jim neoprávněně prospívalo podvádění ! Nemůžeme si vybírat jen tu pravdu která nám neuškodí
"Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů, spočítali v Dánsku."
Spočítali v Dánsku před 8 lety a dnes už to neplatí, protože i na moři se zpřísnily emisní požadavky!
Elektromobily brzdí rekuperací, pevných částic z brzdové obložení je u nich o 90% méně.
Emisní požadavky se zpřísnily, ale jenom v pobřežních vodách.
V USA, Japonsku, Astrálii se diesely nechytaly. Proč? Měli daleko přísnější limity na emice potenciálně kancerogenních NOx.
Víme, jakou pozici mají Němci v EU. Takže se nedivme, že EU měla limity vyhovující německým a francouzským rakovinometům.
Až zkušenosti z USA, Japonska a vědecké poznatky o škodlivosti zahnaly EU do kouta a musela měnit limity. A ejhle - prozření.
Škoda, že autor zni asi tak stejnémě objektivně, jako Jiří X Doležal. To se to míchají polopravdy, když má člověk za sebou "pravdu" a "dobrý účel".
Jenže ono to je prozaičtější.
Splnit ony normy jde, několik testovaných vozů to zvládlo. To dokazuje, že to prostě jde. Jen chtít a neinvestovat energii do vývoje podvodů. Zvládl by to i můj Sharan, kdyby se VW nerozhodl, že prostě nebude stříkat močovinu za 50 centů za litr.
Náhle zrušit diesely nikdo nechce. Jen jsou lidi naXraní, když jim automobilka sprostě lže, prodá jim auto se SCR a tu pak vypne.
Emise z lodí jsou jistě obrovské, ale lidi, žijící kolem dálničních křižovatek mají z oxidů dusíku astma a rakovinu plic. Kdo jim půjde vysvětlit, že mají být rádi, že nečuchají komín záoceánské výletní lodi?
Smutné je, že německá politika opravdu zobe autoprůmyslu z ručky...jako hlavní řešení zcela vážně navrhují pobídky na obnovení vozového parku. Existuje ještě větší výsměch? Vezměte své nové vozy, prodejte jen do Bulharska nebo nechte sešrotovat a kupte si nové, které budou podvádět jinak. Odměňte automobilku za podvod vyšším obratem. Zatěžte životní prostředí zcela zbytečně vyhozenými nákladně vyrobenými vozy a nechte vyrobit další...
K lodím - kolik taková loď veze tisíců tun nákladu a na jaké délky? To porovnání je nonsens. A navíc kdyby jsme nemuseli mít banány z Ameriky, jiné ovoce z Asie, hromady čínského prádla, tak by ty lodě nejezdily.
Jinými slovy - za lodě může náš konzum, emise na tunu a km přepravovaného zboží na lodích jsou daleko nižší než u OA:
Ekoteroristům u stolu, co o tomhle všem rozhodují, je celá ekologie taky u zadku, chtěj poroučet větru a dešti, nic víc. Nemají vůbec žádnou znalost fyzikálních zákonů a už vůbec ne zákona zachování energie.
Já tomu nerozumím ;(... Na světě je čím dál víc aut. Proč by měli přijít o práci lidi, kteří dělají diesely? Tak snad začnou dělat benzíny a jiné pohony, když je čím dál větší poptávka. (Ekologie je mi u prdele, ale některé argumenty v článku nezvládám...sem hloupej)