Diskuze

Milá Angelo. Jak německé automobilky úspěšně lobbovaly za mírnější normy

Německé automobilky podle magazínu Spiegel v minulosti úspěšně lobbovaly v nejvyšších patrech německé politiky za mírnější emisní nařízení. Dnes některé z nich tvrdí, že právě příliš laxní normy jsou jednou z příčin nynějších problémů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MG

V techto zpravach dochazi k mateni pojmu. Pouziva se slovo "emise", pri nemz je jednou rec o CO2, jindy o zdravi skodlivych emisich a jindy o obojim dohromady podle toho, jak ma vyjit vysledna argumentace.

Tlak na snizeni emisi CO2 prave zvyhodnil dieslove turbomotory, ktere ho produkuji mene nez ostatni motory. Bylo vsak potreba obejit omezeni na produkci skodlivych emisi, k cemuz slouzil podvod se softwarem. Tim chci rict, ze lobing za zmirneni normy na produkci CO2 byl naopak uzitecny, protoze jinak by aut s benzinovymi motory jezdilo dnes jeste mene.

1 0
možnosti
MB

To je tak keď sa viac tlačí na pílu ako je to možné a ešte k tomu to robia politickí úradníci. To že automobilky lobujú je logický postup. Ono totiž stanoviť limit je len začiatok, všetko treba vymyslieť, odskúšať, otestovať. Podobne ako je to v prípade nulových domov, už sa dlho hovorí, že je to už moc prísne, extrémne konštrukcie, strašne drahé okné, veľa technológie, riadenia, elektroniky a podobne. V EÚ sa na tom moc tlačilo, práveže automobilky mali konať. Mňa na druhej strane teší, že sa tu hľadí aj na ekologické hľadisko. Diesel však môže byť slepá cesta a to bude vyhodených peňazí!

3 0
možnosti
RV

To je tak, když se v Bruselu sejde více nadšenců, kteří chtějí udělat svět lepším, než je možné technicky dosáhnout. Pomalu to dosahuje smělých cílů, které jsme si stanovili za socialismu. Pro připomínku: http://www.cesky-dialog.net/clanek/1368-z-casopisu-abc-rok-1960/

5 1
možnosti
BK

Ale je zajímavé, že podle jednoho novinového článku normu 80 mg -NOX/km některé motory od MB nebo VW-group splnily. Tak jsem z toho nějaký zmatený.

V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/diesely-emise-normy-nemecko-deutsche-umwelthilfe-fvd-/eko-zahranicni.aspx?c=A170802_123057_eko-zahranicni_fih

1 0
možnosti
MJ

EU potažmo Německo si zadělalo na problém. Striktně dodržovat teoretické normy, neúnosně je zvyšovat a přitom hospodářsky růst je trochu problém.

7 0
možnosti