Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R33o72m49a55n 69Š92e66s13t59á65k 5524139823763

K článku bych doplnil:

Pokud se bojíte v zúžení předjet kamion, zařaďte se do pravého pruhu a nezdržujte ostatní.

+23/−1
doporučit
11.8.2017 9:58

J76a30k89u29b 38K12a31m30e34n24i45c10k15ý 4479552537326

tak jako kdyz jedu zuzenim, tak mam snad dve zrcatka a podle nich si vypozoruju, jestli se vejdu nebo ne, horsi jsou blbci, co se trousi levym pruhem 10 km pod dovolenou rychlosti a boji se predjet v zuzeni kamion, ale doprava taky neuhnou

+19/−1
doporučit
11.8.2017 8:02

K32a35r75e13l 11S13t62r10ž62a24n65o57v80s67k41ý 1258585395

Taky neznám šířku svého auta, ale snad vidím, jestli se do pruhu vejdu nebo ne. Oproti mnoha bezohledným řidičům SUV, kteří ve zúžených úsecích D1 jezdí v tom užším levém pruhu a čtvrt auta jim leze do toho pravého.

+12/0
doporučit
11.8.2017 10:25

M82a31r87t82i94n 80K33ř66í12ž 9983252700437

Cítit se v zúžení při předjíždění jedoucího kamionu komfortně je nesmysl. Nikdy nevíte, co udělá a kdy vybočí do vašeho pruhu.

+12/−1
doporučit
11.8.2017 14:37

P77e83t62r 51U98l30l76m23a16n34n 2717578437892

A není to jedno? Já když jedu zúžením, tak téměř vždy je zúžení nerovnoměrné. Jedu si pohodu, jsem třeba zrovna vedle kamionu a najednou mám v cestě "kužel". A k čemu mi potom je, že moje auto má menší šířku, než bylo napsáno na značce?

+17/−5
doporučit
11.8.2017 0:15

D14a75v83i62d 78Z27a64j60d72á98k 8655332760861

Nejlepsi vo jsou ti, co se tam nevejdou a zacnou vytlacovat ty v pravem pruhu. Pritom na leve strane maji mezeru pomalu na dalsi auto. Vetsinou pani v SUV.

+7/0
doporučit
11.8.2017 14:28

P39a68v84e26l 98J72e65ř37á13b53e35k 7901862814487

Levý užší pruh . Stáhnu zrcátka, stáhnu zadek, projedu mezi kamiony a sloupky a na nejbližším odpočívadle přesto vyměním slipy.

D1 - hrozná spotřeba spodního prádla.:-(

+7/0
doporučit
11.8.2017 11:52

J41o82s17e21f 28K53a48r46f47í52k 7712775536160

Fakt miluju ty "korektní výraz" co se z velkým aktem nacpou do levého pruhu ve zúžení a protože se tam nevlezou, tam jim kus auta čumí do pravého pruhu a ještě na mě blikají, ať jim koukám uhnout:-P

+5/0
doporučit
11.8.2017 15:23

R75o21b40e45r59t 24M42a68t44u53l88a 8637239876115

já taky nevím jak mám široké auto, ale ono je stejně trochu nepraktické chodit s metrem a měřit jestli se vejdu. Lepší je použít oči ony totiž vidí, jestli se vejdu nebo ne a případně můžu to auto ještě zúžit sklopením zrcátek což se při parkování občas hodí:-P

+6/−1
doporučit
11.8.2017 5:11

J23a46r43o57m49í53r 54Š26t85o38h44a67n89s40l 5194339614342

Az se silnicari nauci stavet zabrany a malovat cary rovne budu koukat na nejakou sirku...ale tady se na pravidla hrat neda...bud se tam vejdu a nebo nevejdu...uz se mi parkrat stalo, ze jsem jel vedle kamionu po trave (coz v 80km/h neni moc prijemne), jen kvuli sikme zlute care...a nejednou jsem sel tvrde na brzdy, kvuli "bouli" na betonovych zaterasach...ale sure, budu sledovat sirku na centimetr vcetne zrcatek...

+8/−3
doporučit
11.8.2017 3:47

P90a52v39e91l 31R52e38z59n76i69c28e19k 3145174144882

Tak tento clanek by si hlavne meli precist vsichni zavodnici v dodavkach kuryrnich spolecnosti... Za posledni pulrok jsem pravidelne jezdil brno-praha i nekolikrat tydne a konkretne kuryrni dodavky (jejich ridici) jsou jedni z nejhorsich ucastniku provozu... Na volne dalnici bezne 150+ km/h ve zuzeni permanentne v levem pruhu 100km/h i vice... Co dodat

+4/0
doporučit
11.8.2017 17:04

R97a97d27i60m 67Z77e41h53e50r 3154500903801

Moje auto je široké akorát na to, abych zajel do garáže. Je ale zajímavé, že když do garáže zajíždí manželka, tak je auto najednou o metr širší. Vot téchnika...

+4/0
doporučit
11.8.2017 16:20

R44a52d10i59m 70S90k45á71l63a 1692730382398

Názevčlánku je trochu o ničem – správně mělo být napsáno, že 86% řidičů vůbec neví,jak tyto zúžené pruhy využívat, a v článku to bohužel taky ani náznakem nezaznělo.Určitě to není o tom že v pravém širším pruhu mají jet všichni podstanovenou rychlostí (zpravidla 60 nebo 80 km/h) a levým užším pruhem to majívšichni kropit 100 km/h a víc. Správně to má být tak, že oba pruhy mají jetstejnou rychlostí, ale auta mají být přeložená cikcak, tím se plně využijekapacita obou pruhů a zdržení před zúžením jsou pak minimální a na západ od násto tak ve většině případů celkem i dobře funguje. Bohužel u nás to vypadá častospíše tak, že všichni jsou nasáčkovaní v pravém pruhu a jedou 10 km/h polimitem podle nejpomalejšího v koloně, zatímco vlevo letí jedno SUV jakokrál. Takže já osobně těm, co se nebojí vyjet vlevo a jet šikmo za vpravojedoucím kamionem na horní hranici povolené rychlosti, dávám palec nahoru. Ze všehonejhorší je blikání, troubení a přejíždění z pruhu do pruhu, z toho potomvznikají ty několika set metrové až kilometrové kolony před každým zúžením,kdežto kdyby všichni jeli uvedeným způsobem, tak by byla jízda mnohemplynulejší pro všechny, ale to ti spěchálkové bohužel nechtějí slyšet, natož sepodle toho řídit.

+6/−4
doporučit
11.8.2017 9:14

P49e47t22r 95M40i45c50h38a71l 2410904171832

Proč já vždycky narazím na ty, kteří si jenom myslí, že v tom levém pruhu umí jet?

+3/0
doporučit
11.8.2017 17:31

J85i12ř47í 21Ř86e98h38o98ř 9168788816478

každému je znalost šířky volná. Stejně nejvíc v levém pruhu dračí právě ty širší SUV, kteří prostě nejsou dost dospělí na to jet v pravém pruhu, kde se beztak v drtivé většině případů jede plynule povolených 80 a víc. Samotné zpomalení je vždycky způsobeno nikoliv pomalými kamiony, ale v místech kde zůžení je vedeno do protisměrných pruhů dálnice. A kde každý logicky ubere. V případě delšího a většího nahustění pak už vznikají takové ty přirozené zácpy, kde trvá dlouho, než se kilometr aut rozjede z pomalejší rychlosti. A v takových pomalých rychlostech už si do levého troufne každý.

+3/0
doporučit
11.8.2017 12:57

P49a46v40e59l 67L58á79n48í70k 5469945132217

Normální. na D1 v těch z ́ženích kde jsou sice dva pruhy ale hodně na těsno se snaží předjíždět kde kdo, klidně i široký kamiony atd... a když se tam nevejde tak začne problikávat dálkovejma, super taktika :D

Samozřejmě o nějaký dodržování 80 Km/h u těchto lidí nemůže být řeč

+2/0
doporučit
11.8.2017 16:56

R42a19d98i72m 59K66a96l21a59s 2130466422631

Mě tedy také rozčiluje, pokud někdo jede v zúžení 60km/hod, ale ono je to ve finále prašť jak uhoď:-). Zkusil jsem propočítat zúžený úsek o délce 1km, v němž nikdo nepředjíždí a jede se pouze v jednom pruhu. Délku vozu uvažuji 4,5m a provedl jsem propočet pro rychlosti 60, 80 a 100km/hod. Vzdálenost mezi auty řeším podle rychlosti a odpovídá ekvivalentu 2s v metrech.

Pro rychlost 60km/hod je v zúžení s rozestupy 26,4 aut. Pro rychlost 80km/hod je v zúžení 20,4 aut a pro 100km/hod 16,7 aut. Při rychlosti 60 km/hod projíždí úsek o délce 1 km jedno auto 1 minutu, při 80km/hod je to 0,75 minuty a pro 100km/hod samozřejmě 0,6 minuty.

Takže za 1 minutu projede zúžením při rychlosti 60km/hod (26,4 aut), při 80km/hod (27,2 aut) a pro 100km/hod (27,8 aut). Rozdíl propustnosti mezi "šedesátkou" a "stovkou" je 1,4 auta za minutu.

U delšího úseku třeba 10 km jsou to stejná čísla jen krát 10. - Rozdíl mezi 60 a 100km/hod pak odpovídá přibližně 14 autům za minutu, což se zdá hodně, ale odpovídá to zhruba 5% z počtu projetých aut při rychlosti 60, 80 a 100km/hod na daném úseku.

Můj závěr tedy je, že i když člověk chvíli jede v zúžení kvůli někomu 60km/hod, než ho předjede a pak pokračuje někde okolo 80km/hod propustnost zúžení se dramaticky nemění. Je to tedy jen o nervech:-). Větších rozdílů v propustnosti při různých rychlostech bych dosáhl jedině, pokud bych zrušil (omezil) bezpečnou vzdálenost. Což někteří lepiči aplikují:-). Ale zase by se pak člověk neměl divit, pokud z takového přístupu vzejde nehoda:-)

+2/0
doporučit
11.8.2017 13:28

J63o94s56e91f 98L10i80n45h72a86r69t 8896103940952

Dva pruhy ve zúžení úplně zrušit! Spousta řidičů je sebejistých a kvůli jejich předjíždění se zpomaluje pruh pravý.

Doporučuji jeden širší pruh, rychlost 100km/h, jelo by se podle nejpomalejšího vozu. Při přednosti sanitce auta sjedou co nejblíže k pravému okraji a rychlé uvolní cestu.

Při předjíždění ve zúžení je nejvíc nehod a vytváří se kolony na dálnici.

Řidič v levém půlpruhu nemůže vidět, jakou má v pravém pruhu řidič např. nákladního vozu místní překážku po pravé straně.

Je to hazard, a zbytečný!

+5/−11
doporučit
11.8.2017 9:27

M14a71r52t92i48n 47K37ř42í41ž 9873562740457

Je to známá věc, přesto pro řadu lidí nepochopitelná - nižší rychlost znamená plynulejší dopravu a prudkého brzdění je tak méně, že je to ve finále rychlejší. To platí ve městě i na dálnici.

+2/−2
doporučit
11.8.2017 14:52
Foto

J14i85ř82í 45K13r75á58k79o66r35a 9739183

Já nemám ani páru, kolik cm měří moje auta na šířku, ale přesně vím, jestli se někam vejdu nebo ne.

+2/−2
doporučit
11.8.2017 14:42

V42á30c42l23a13v 68D87o23k14s72a21n75s13k11ý 5751172299218

To je dobrej nesmysl. Vidím to dnes a denně na silnicích. Většina řidičů oa na spis pocit že řídí kamion a není schopna jet uzsim pruhem.

+1/0
doporučit
11.8.2017 17:32

J86o23s26e45f42f 96M38u89s32i74l 7319875716500

Všichni si zvykli jezdit uprostřed a pak, když si musí hlídat jednu stranu tak finýto. A když je ještě z druhý strany na půl metru auto, tak aorta jede naplno.

+1/0
doporučit
11.8.2017 17:17

R20o78b44e78r48t 28K37o24c44i98á41n 5139197756257

Většina řidičů ani neví, že jejich auto má plynový pedál, zrcátka a blinkry, natož aby znala jeho rozměry...

+1/0
doporučit
11.8.2017 17:09

P91a87v45e62l 30Š92v75a79r51c97e67r 1910258962467

"Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování."

Nevím proč se tu pořád řeší jízda cikcak. Kdo chce jet stejnou rychlostí jako jede pravý pruh, má v něm jet.

A pokud se kamioňák nevleze do pravého a jede středem, nepatří za volant.

+1/−3
doporučit
11.8.2017 10:02

L13a34d38i41s36l83a73v 60K71a29l78o83u13s 7495296491180

A proč dělají tak úzké pruhy ? Vždyť na těch stavbách stejně nikoho ani nezahlédnete pracovat. No mě se podařilo urazit zrcátko o toho panďuláka, jeden vyčuhoval do jízdní dráhy moc, asi ho tam vystrčil nějaký úkáčko, aby měl větší prostor na kouření cigára.

+1/−9
doporučit
11.8.2017 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.