Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o39s45e23f 19N11o83v27a95k 5678382726598

Lidové vozítko je DaciaLogan a ne auto za milion. :-)

+26/−3
doporučit
12.8.2017 8:12

J59o77z72e97f 88K31o62s80t13e69l49a19n12s40k69ý 8255692499416

To, že je Tesla v strate, je pri raste produkcie, ktorý každoročne zaznamenáva, nevyhnutné. Žiadna firma, ktorá takto rýchlo rastie, nemôže byť v zisku. Je to jednoduchá matematika: v automobilovom priemysle sa zisk pohybuje v jednotkách percent. Ale keď produkcia rastie každý rok o 50 či 100 % -ako v prípade Tesly, tak je jasné, že zisk ani zďaleka nestačí na nové investície. Tesla bude zisková, až sa objemovo stabilizuje jej produkcia. Ale to asi tak skoro nebude... :-)

Dokonca aj Facebook (čo je softvérová firma) bol prvé roky stále v strate. Až relatívne nedávno začal generovať miliardové zisky.

+18/−1
doporučit
12.8.2017 7:53

M69a36r45e42k 40B65a98r18t56o60s 8766143406597

Náboženstvo malo vždy iracionálny základ a fanatických stúpencov.

+15/−3
doporučit
12.8.2017 9:12

J73i67ř69í 46J23e35z43d73i84n15s30k43ý 8828482853239

Jen bych připomněl, že info o dojezdu je na základě amerického EPA meření, které odpovídá realitě mnohem více jak to co malme v EU.

+11/−1
doporučit
12.8.2017 0:53

A77l63e97š 12A36d26a29m 7220720888429

Interiér mě moc nezaujal. Hlavně mi vadí absence budíků. Mít jedno zařízení pro sledování všeho ve formě tabletu, není špatný nápad, ale vadí mi, že je to mimo hlavní zorné pole řidiče, který se musí koukat lehce vpravo a to může odvádět jeho pozornost.

Jinak považuju Teslu za velmi zajímavé auto. Jel jsem v Tesle opakovaně (ty starší a dražší modely) a zážitek je to velký. Auto je pohodlné, slušně rychlé (okamžitý rozjezd, který člověka zatlačí do sedačky) a vypadá dobře. Je pravda, že zpracování není vyloženě prvotřídní, ale to snad časem dořeší.

Ty připomínky ohledně dotací mi přijdou už přiblblé. Tyhle dotace holt čerpají všichni výrobci, resp. zákazníci (záleží na státě). Je samozřejmé, že elektroauta by se bez dotací velmi obtížně v současné době prosazovala. Použitelná elektroauta jsou tu prostě a jednoduše jen velmi krátce a jejich výroba ještě neběží hladce a masová produkce také ještě není v ideálním stavu. Až se to rozjede, státu se to vrátí. Třeba v USA to mají dobře propočítané.

Že je Tesla v záporu a nedosahuje zisku, je zcela normální. Tesla je na prvním místě technologická firma, která je navíc spíše na začátku svého snažení. Takové firmy zpočátku a pak po dlouhou dobu musí výrazně investovat, což samozřejmě omezuje možnosti zisku. Srovnejte si to s Amazonem třeba.

Svět potřebuje takové jako Musk, Steve Jobs, Jeff Bezos aj. Jsou to sice lidi, s kterýma je těžký vůbec komunikovat, ale jejich energie, schopnosti a neústupnost dokážou posunout celou společnost.

+10/−1
doporučit
12.8.2017 16:16

J69i84n76d72ř20i75c50h 42L92u56k88e35š 3749554633150

"Lidové" auto za milion. Tak jo. Jinak Tesla S je hezká, když jsem jí před pár lety viděl poprvé naživo v Německu, koukal jsem. Ale X ani 3 bych si nepořídil ani náhodou. koncept Audi e - tron Sportback je daleko hezčí než X. E - trony od Audi budou určitě i kvalitativně jinde.

Jinak nic proti elektromobilům, ale ta snaha prosadit je za každou cenu (včetně šílených dotací bez kterých by si Musk ani neškrtl) se mně hrubě nelíbí. Když jsou tak úžasné, určitě se dřív nebo později prosadí samy.

+15/−4
doporučit
12.8.2017 6:57

T12o59m90á79š 84K40u91c62h74a76ř 3237391608931

Ať si každý vyrábí i kupuje co chce. Ale za svoje prachy. :-P

+6/0
doporučit
12.8.2017 14:43

M79i13r52o50s66l11a74v 39M79e11d 3884916

Elektromobil je v podstatě krásně jednoduchý stroj a udělat z něj poruchový křáp je docela kumšt. Podle některých statistik ("po kolika kilometrech musí ten či onen model té či oné značky do servisu" atp.) se to Tesle povedlo. Já se tak nějak nemohu zbavit dojmu, že Tesla zbytečně zabíjí největší výhodu elektromobilů, kterou je dle mého názoru jednoduchost a bezproblémový provoz (z hlediska údržby a poruchovosti). Jak jsem se dočetl, elektronika u těchto vozů nepatří k tomu nejspolehlivějšímu a pořád si říkám, proč tam cpou místo palubky displej velký jak televize, když by stačilo několik málo klasických "čudlíků" a budíků (samozřejmě - s výjimkou navigace, muziky atp.), což by bylo mnohem jednodušší i z hlediska obsluhy vozidla (ovladače ve svém autě nahmátnu popaměti, aniž bych musel spustit oči ze silnice, což si u dotykového displeje nedokážu představit.

+7/−1
doporučit
12.8.2017 15:39

R95a86d12i17m 43K95a34l66a38s 2420866582491

Tak zrovna interiér Tesly 3 není třikrát S3XY.

U auta za milión bych tu vnitřní strohost neskousl. Připomíná mi v lepším případě kancelář s monitorem na stole.

+8/−3
doporučit
12.8.2017 8:19

P17e19t98r 58T80y24č55k61a 6885142489682

Nebude to dlouho trvat a Tesla bude poměrně levně na prodej.

+10/−5
doporučit
12.8.2017 6:24
Foto

D72a80n 33R35u11b69í98n 4823973379

Já radši pořádnej osmiválcovej benziňák s krásným zvukem a vůní :-P

+9/−5
doporučit
12.8.2017 12:57

G83e28o78r52g 56K11o28m17b31e63r45e40c 9664521936251

Základní baterie se z domácí zásuvky za hodinu doplní na 48 kilometrů.

;-D;-D;-D;-D

+4/0
doporučit
12.8.2017 12:36

P33e49t98r 86Č57e28r38m36á20k 9708325959380

Škoda, článek se sice snaží tvářit jako hodně objektivní, přesto místami neskrývaně sklouzává k tvrzením která jsou jen na úrovni zbožného přání fandů, s realitou ale nemají moc společného.

1)Tvrzení že větší a dražší modely mají vydělat na ty levnější je zcela postavené na hlavu, je to právě naopak a tyto modely uvrhly Teslu do té ztrátovosti a teprve tyto menší modely budou výdělečnejší (resp. méně ztrátové, o reálné ziskovosti se zatím mluvit nedá). Navíc Musk se netají tím že jde o něco jiného...

2)Tesla má tradičně problém dodržet vlastní předsevzetí co se týče výše produkce a v podstatě nikdy to nesplnila, takže je úsměvné že jak se blíží rok 2018 a je čím dál tím víc jasné že původně bombasticky a suverénně uvedená hranice 500tis vozů nebude reálně naplněna, začínají se najedou ty prognózy uvádět "až" 500tis vozů. Což o to, o tu samotnou výši by až tak nešlo (protože i tak to bude úspěch a trocha toho chvástání co pak vyjde na prázdno je v komunitě tesly zkrátka akceptovatelná), problém to je ale ve vztahu k dodacím lhůtám - reálně se dnes objednané vozy dostanou do rukou zákazníku nejdříve za 2 roky, což už je u "masového lidového auto" na pováženou.

3)Porovnání prodejů premium značek na US trhu a celé produkce Tesly nedává žádný smysl, Tesla ty auta chce prodávat po celém světe a ne jen doma.

4)Za konkurenci jsou auta z premium segmentu považována kvůli ceně, počtem prodaných ks si nijak nekonkurují, takže se Tesla nikam "nevklínila".

5)Srovnání s applem je nesmysl, a to jak po technické stránce tak ekomomické - apple nenabízí revoluční nebo odlišnou techniku, ale precizně dotažený standardní produkt, a funguje jako běžná tržní firma, elektromobily prozatím bez subvencí nejsou životaschopné.

+6/−3
doporučit
13.8.2017 20:44

M59i88c31h64a87l 40K55r11á78s95n48ý 5391355671182

Dacia je auto pro ostudu.

+8/−6
doporučit
12.8.2017 9:01

R11a30d86i18m 11H61o70r21č35i78č98k57a 7186177303592

Tak pana Hejtmánka, je mi dost líto;-(

+6/−4
doporučit
12.8.2017 8:44

D71a68v27i10d 97D56o10b21e50š 3245292847

Tesla S je v realu krasne auto. V interieru mi ale budiky chybi kvuli ergonomii. Casto na nej koukam (dodrzovani rychlosti, obcas otacky) a pohle bokem mi neprijde tak bezpecny...

+3/0
doporučit
12.8.2017 9:29

V19í72ť29a 48K27r18u49t11i69š 1700354265337

50kWh baterie a dojezd 350km? To jako spotřeba 14kWh/100 km? Menší Nissan Leaf má v reálném provozu okolo 17 kWh a tato Tesla tak bude někde mezi 20-22. Tudíž opět se dostávám na použitelný dojezd (s nějakou bezpečnostní rezervou) okolo 200 km, resp. 300 km u silnější verze.

+3/−1
doporučit
13.8.2017 14:28

A20n31t17o79n32í35n 50S16e36b31e39r37a 7213178890789

Lidove auto je napr nove fiat Tipo. Neco malo pres 300, kombi slusna vybava. Nebo Ford Focus ve sleve taky za neco pres 300. To je obyc clovek pri akontaci 70 tisic schopny za sest let splatit. Neumim si predstavit ani pri mem platu IT koupit auto za 800 tisic. Sam radeji kupuji ojetiny za 150, nove auto mi prijde zbytecne na nakupy a vylety.

+3/−1
doporučit
12.8.2017 13:14

O71n88d25r52a 96Č91a85p61e89k 6185161475590

A největší překvapení ze všeho - Tesla není automobilka, to je téměř okrajová záležitost :) Porovnávat je s čistými výrobci aut je nesmysl.

+4/−3
doporučit
12.8.2017 9:39

S34t54a44n17i77s90l76a76v 84R98o17s91e63c78k45ý 9185409371389

Kdyby to mělo dýzl se spotřebou 3,5 l/100 km a stálo 199 000,- Kč, tak by to bylo docela hezký auto.

+6/−8
doporučit
12.8.2017 9:54

O76l22d54ř27i37c34h 47O57l41e98š 6723840757

Do výbavy přidají zdarma ebonitovou tyč a liščí ocas.;-)

+3/−2
doporučit
13.8.2017 12:54

O26l61d91ř23i61c46h 43O40l14e78š 6633960607

Stačí mně moje atmosféra 2,5 l, V6. Tečka. Baterky patří do hraček.:-/

+5/−7
doporučit
12.8.2017 21:50

L72u61d83v54í34k 61G40a93j91d41o96š30í95k 2585463914132

Je jen otázka času, kdy bublina s čistě baterkovými auty splaskne. Sázka pouze na tuto technologii je cesta ke krachu.

Jinak to auto vzhledově vypadá velmi dobře. Akorát klasická limuzína je dnes už pouze pro malý okruh zákazníků. O tom se mohl už před časem přesvědčit Saab.

+4/−5
doporučit
12.8.2017 11:18

A90n18t82o55n98í49n 26S98v73o10b32o58d22a 3254923539752

Řízení elektromotorů o velikosti krabice od bot se používá od začátku devadesátých let v průmyslu, z té doby jsou i různé typy výkonných elektromotorů s permanentními magnety. Takže pokrok vidím pouze ve výkonu počítačů a o něco lepším řízení. Udělal to jako Apple, poskládal známé věci a nasadil marketing. I ty jeho slavné baterie vyrábí Panasonic na svých linkách, Tesla provádí finální operace

+5/−8
doporučit
12.8.2017 12:04

M50a92r33t78i67n 78P91e44l28u41c95h 5645251537401

Módní americká značka

Ano to módní je velmi důležité, protože jinak to je drahý rádoby EKO paskvil.

+5/−11
doporučit
12.8.2017 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.