- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na tohle auticko mam vzpominku z detstvi. Tata na nem cosi opravoval strejdovi, ktery bydlel kousek od Mohelnice. Kdyz byla oprava hotova jeli jsme s tatou trasu Žatec Mohelnice (cca 350 km) nekdy v lednu 1961 vratit strejdovi auto. To auticko teda snad neumelo vubec topit nebo jestli jo, tak strasne malo. Odskakal jsem to anginou jak svina, domu jsme jeli vlakem, ale to auticko jsem mel moc, moc rad.
Roman Martínek 33008
dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.
V minulosti se mýlíte, chybí Vám informace. Totiž v roce 1968, kdy se do 21.8. psaly pravdivé informace, byly ve sportovním časopise "Svět motorů" zveřejněny výsledky testů Škody 1000 MB versus R 8. Š 1000 MB 10 roků vyvíjeli pro naše podmínky pod dohledem prof. Meduny, pouze byla chybná volby s motorem vzadu. Ale šlo jen o zvyk, i tak jsme s ní totiž projeli závěje sněhu na rozpumpovanou dvojku na 40 km/hod. Mno a kdo myslíte, že v testech "Světa motorů" vyhrál? Zhruba stejné výkonnostní parametry, ale např. z motor Renaultu po ujetí 5 000 km a rozmontování padal z motoru odpad vinou nekvalitního spalování, u Š 1000 MB čisto. Bylo toho víc, žádná propaganda. Jak uvádím, hodnověrné výsledky. A tak nejen kvůli tomuto případu tleskali politici a firmy ve Francii, když k nám přijeli v roce 1968 tanky. Vyklidili jsme jim a dalším tzv. "spojencům" trhy. A protože byly po dohodě mocností otevřeny určitý čas i naše hranice, utekly nám i mozky, tvůrčí lidé. Jednoho takové znám, dělá vývojáře v BMW tak úspěšně, že má nárok za nízkou cenu si každý půlrok zakoupit nejnovější verzi jejich auta. Počtvrté (roky 1938, 1968 a 1990) se napálit od našich tzv. "spojenců" nenecháme. Bude líp se zdravým rozumem...
Otec toto autíčko koupil v r. 1960 jako ojeté (na nové neměl kádrový profil) za 25 tis. Kčs. Všimněte si, ojeté auto bylo tehdy dražší, než nové ... Renault měl tehdy najeto asi 30 tis. km a už se musela dělat generálka motoru, tehdejší díly za moc nestály. Byl tmavě modré barvy, docela špatně se uvnitř v zimě topilo, ale jinak mám na něj jako dítě báječné vzpomínky, Absolvoval s naší rodinou i jednu velkou dovolenou : z Prahy na Vysočinu a dál přes Moravu na Slovensko až do Nízkých Tater, ... , vše bez nehody a jediného problému. Auto mělo 3 rychlosti dopředu a zpátečku a otec jezdil maximálně osmdesátkou. Bylo lehce ovladatelné a naučil jsem se s ním jako 10-letý kluk řídit. Naše pravidelné cesty od babičky v Roudnici nad Labem byly vždy u letiště v Ruzyni přerušeny, otec mi předal řízení a domu na Červený vrch jsem již řídil jen já sám. Provoz v roce 1964 se s tím dnešním nedá samozřejmě vůbec srovnávat ... Měli jsme ho asi 5 let, ale rezavěl a náhradní díly (blatníky, prahy) se nedaly sehnat, tak ho otec prodal. Vzpomínám ale velmi často na bohatýrské časy s tímto výborným Renaultem 4CV !
Příbuzní ho měli, bylo výborné. Na přímý záběr (č.3) se vyjížděli kopce, při dobrém rozjezdu.
"..... také se stal prvním západním osobním automobilem dováženým do socialistického Československa. První kusy se v prodejní síti Mototechny objevily roku 1955
Zdroj: http://auto.idnes.cz/renault-4cv-c8g-/auto_ojetiny.aspx?c=A170811_103338_auto_ojetiny_erp
pan autor v tom ma trochu hokej. V roce 1955 neexistovalo zadne socialisticke Ceskoslovensko. V roce 1955 byla CSR (Ceskoslovenska republika) az od roku 1960 bylo CSSR (Ceskoslovenska socialisticka republika)
By me zajimalo co ty mlady po 89 v ty skole ucej.
a co zásadního se zrovna v tom roce 1960 změnilo? Tedy kromě toho formálního názvu státu....
dá se říci že v minulosti i součastnosti francouzi vyrábí nejlepší auta v poměru cena-výkon.
Snad ještě Citroen střední a vyšší třídy, i když to jejich vzduchové pérování s vyrovnáváním náklonu je stále jen drahý "hokus pokus". O těch dvou dalších bych se raději nevyjadřoval.
Neviem či o nejaký mesiac nebol skôr na trhu FIAT 600 , ten bol za 20000 KČS/alebo dokonca menej !/ prvé sa z nejakého nejasného dôvodu dodávali aj s náhradným motorom !
FIAT 600 se dovážel "až" od roku 1957 (tedy jestli se nepletu).
S láskou a nostalgií na něj vzpomínám. Byl jsem s ním v Rumunsku v roce 1968. 21 koní, RV 1956, poklice bez středového šroubu. Pouze jsem měl problémy s chlazením, takže jsem jezdil podle teploměru a né podle tachometru
Já také, barevné provedení nádherná holubí modř. Mě jen 3 kvalty, velký volant, hřebenové řízení a velká kola na 5 šroubů,šel ostře a rychle za plynem až na 120 /km v hodině. Koupil jsem ho u Tydlity v prvním JBC autobazaru "Klenoty", v super stavu od pana Kučery z LBC, který se s ním se slzami v očích těžce loučil. Nedá se na to zapomenout.
Nadherne auto! Tak to vyrabet dneska s modernim pajšlem, tak to hned beru.