Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Vysoká řidičská: víme, jak jezdit s tabulkovou spotřebou

Čísla spotřeby udávaná v tabulkách aut nesedí, lamentují řidiči. Na silnici jim auto upíjí z nádrže víc než v laboratoři. Jan Bezděka, expert na bezpečnou a úspornou jízdu, učí, jak jezdit opravdu úsporně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

4,4 litry v městském provozu? To neudává ani jeden výrobce. Spíš 2x tolik.

Některé zasady instruktora OK - lze přijmout. Při klidné volnější silnici lze i ve městě jet např s tempomatem.

0 0
možnosti

Ano, ok, jasně - je to článek, takže si to lidi klidně přečtěte, to není nic proti ničemu. Že je většina rad z článku z kategorií v intervalu "hloupost" až "naprostý nesmysl", to nehraje pro pouhou četbu roli.

Jo chcete si to vyzkoušet? Ale tak jasně, vyzkoušejte - na pár desítkách kilometrů, nejspíš se nic nestane.

Ovšem hlavně! Hlavně podle těchto rad NEJEZDĚTE v běžném provozu. Tam nic takového nepatří, tam patří plynulost, bezpečnost a předvídatelnost. Pro pitomce, neustále přesouvající svůj pohled z otáčkoměru na palubní počítač, co chvíli kontrolující zařazenou rychlost, polohu nohy na plynu a (co já vím) správné natočení po větru, tam není místo.

Pokud vám totiž takto nepatrné snížení nákladů stojí za riskování života jiných nebo vlastního, osobní automobil/individuální přepravu si s největší pravděpodobností nemůžete dovolit, a lze tedy ve vší vážnosti doporučit přesednout do MHD, na kolo, nebo nejlépe chodit pěšky. To totiž, kromě nejvýraznější úspory, je i zdravé - tedy pokud se nebudete za tmy promenádovat na silnici.

1 0
možnosti

hmm. Takže každý druhý tu vede silné řeči jak ho spotřeba vůbec nezajímá načež čtyři z pěti těchto "siláků" uvádí, že jezdí dieselem. Proč asi? ;-D

1 0
možnosti

a co v rámci za úsporou nula nula nic jezdit v autě v zimě v pantoflích ? Zimní boty jsou pár kilo navíc ;-D;-D

Osobně kašlu na spotřebu, na auto dám pneu, které na silnici drží (i za cenu vyšší spotřeby), v zimě v autě vozím řetězy, startovací kabely i lopatu i plnohodnotou rezervu. Určitě se to vyplatí, ale nikoho nenutím vozit podobný věci. Klidně at si honí spotřebu, já naopak dojedu do cíle

Život je otázkou priorit :-)

1 0
možnosti

Nevím, proč jezdit na tabulky. Jezdím, abych si to užil. Můj průměr je s turbobenzinem 6,7 po celý rok a jsem s tím spokojenej.

2 0
možnosti

Pan redaktor má rád zahrádky..... mí rodiče ja také kdysi na Š 100 L měli :)

0 1
možnosti

Jezdím v dieselové 2,2 s automatem zhruba za 7,5, jaká je tabulková spotřeba nevím a je mi to jedno. Litr na sto sem nebo tam udělá minimální rozdíl v nákladech na držení a provoz auta, takže proč se pořád hlídat.

1 0
možnosti

Stejně to jednou bude tak, že se namačká cíl cesty a nebude se nic moc dalšího ovlivnit.

Tak si to užívejte jak je každému libo než to brusel zarazí...

0 0
možnosti

Ušetřit 15 Kč/100 km, a kupovat nový motor o 100k km dřív. Jo, takhle se šetří.

2 0
možnosti

Docela by mne zajímalo co se to rozmohl za zlozvyk.Ŕidiči nechávají

běžet motor na prázdno i při tom když si jdou nakoupit nebo jen tak

klábosí s kamarádem.Dřív se vypínal motor na semaforech.Ještě si

pamatuji že můj táta vypínal motor i při jízdě z kopce.Ještě bych to

dokázal pochopit při velkém horku nebo zimě /klimatizace,topení/.

0 0
možnosti

na semaforech mi to prijde jako blbost, pri jizde z kopce by to nic moc zrat nemelo, teoreticky 0

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům

22. dubna 2024

Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...

Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

22. dubna 2024

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!