Diskuze
AUTO 2038: Řízení na zbrojní pas a čínská elektrická nadvláda
Děkujeme za pochopení.
T35o94m19á77š 27Ž49i39t90n14ý
Speciální oprávnění na řízení auta.... To už ti pár desítek let máme. říká se tomu řidičák...
P18e93t11r 22N36o73v62o11t10n94ý
Pak staci muslimum napsat virus a budou mit tisice obeti najednou.
T55o31m79á22š 66B91a75ř37t43i70p17á69n
Jako, pravda je, že mít každej vlastní auto je zbytečnost. Optimalizováním provozu a využití bysme se asi na těch 10% současnýho stavu dostat mohli. A jak by města byla krásná, kdyby všude místo aut byly květináče :) Ale pocit, že šlápnu na plyn a auto mě zatlačí do sedačky, to by mi teda hodně chybělo.
E44d67u26a63r49d 68K28o89l57í60s42e41k
Na svůj věk (22) asi nejsem dostatečně pro-futuristický, protože tyhle výše vyobrazené koncepty ve mě vyvolávají mdloby, které jsou způsobeny naprostým nedostatkem esteticity vyobrazených konceptuálních vozů.
T65o32m48á58š 43B94a71ř34t92i81p19á47n
Tak ty koncepty nejsou futuristický, jsou spíš přiblblý
Například ten v úvodní fotce - zajímalo by mě, kam se do toho "auta" vleze pasažér.
J94o87z47e70f 36K98o77s84t89e83l78a79n35s22k39ý
S tou Čínou to o tých 20 rokov vidím veľmi podobne. A možno to ani nebude trvať 20 rokov. Čína má 2 obrovské výhody a 2 veľké motivácie pre rozvoj výroby elektromobilov. "Vďaka" polodiktátorskému, ale "osvietenému" režimu nie je problém pre čínsku "stranu a vládu" niečo nariadiť, a to prakticky okamžite. Ďalšou veľkou výhodou je obrovský čínsky trh. Čím sa niečo vyrába vo väčších sériách, tým nižšie sú jednotkové náklady.
A tá motivácia? V Číne je veľa multimiliónových miest a sú sústredené na relatívne úzkom pobrežnom páse na východe Číny. A kvalita ovzdušia je tam doslova katastrofická. Takže ak sa nechcú Číňania podusiť, tak jednoducho MUSIA prejsť na elektrinu. Zároveň je s tým spojená ďalšia motivácia: práve elektromobily s dobrým pomerom výkon/cena môžu byť tým typom automobilov, ktorými sa Čína môže presadiť na západných trhoch.
A aj s tými autonómnymi autami to bude asi tak, ako sa v článku píše. Vývoj elektronických systémov sa nevyvíja aritmetickým radom, ale skôr geometrickým či exponenciálnym. Dnešné počítače do automobilov majú taký výkon aké mali najväčšie superpočítače len v roku 2000. O umelej inteligencii sme pred 5 rokmi počuli akurát tak v sci-fi filmoch, a o pár rokov bude prakticky v každom elektro prístroji. Autonómne systémy dokážu mať oveľa lepší prehľad o tom, čo sa deje s vozidlom a aj v okolí vozidla. Vodič sa môže vždy dívať len jedným smerom - počítač v aute dokáže naraz sledovať aj 10 kamier + rôzne senzory + údaje s GPS podkladov atď. Jednotlivé zložky systému sa vzájomne môžu kontrolovať - teda či to čo vidia kamery, zodpovedá GPS mapovým podkladom a či to isté zodpovedá údajom z radaru či iných senzorov. Zároveň si vďaka vzájomnej výmene informácií autá budú vedieť urobiť dynamickú mapu s jednotlivými účastníkmi. A neustále časť výpočtového výkonu bude určená len na kalkuláciu 5 kritických situácii, ktoré môžu v každom okamžiku nastať, a ako na ne auto zareaguje.
J65o38z37e75f 87K12o55s45t21e38l68a54n50s75k15ý
Trochu skeptický som voči tomu, že ľudia nebudú chcieť autá vlastniť. Je to proti povahe ľudskej povahy, ktorá sa nemení už tisícky, možno desiatky tisíc rokov. Možno to bude tak, že časť ľudí si autá bude požičiavať a ďalšia časť ľudí ich bude vlastniť a požičiavať ich iným ľuďom - aby sa im čiastočne vrátili náklady na kúpu auta.
A ešte jedna vec: nemyslím si, že batérie o 20 rokov budú postavené na lítiu a iných ťažšie dostupných kovoch. Budúcnosť vidím skôr v niečom takom ako sú superkondenzátory.
D25a12n68i12e20l 47J93a65n43á57k
Spíš mám realičtější prognózu:
V roce 2038 se vývoj soustředí na pohon vodíkem, jelikož náklady na výrobu baterií se zvyšují s tenčícími se zásobami lithia a kobaltu. Kvůli neekologičnosti vyřazených baterií, jejich krátké životnosti a nedostatku surovin na jejich výrobu a s prozatím drahou náhradou v podobě nových technologií ukládání náboje se zrušil zákaz prodeje aut s pohonem na fosilní paliva skoro ve všech zemích kde měl, nebo už platil.
P74e50t90r 29S68v67o66b35o76d22a
Tohle je krásná ukázka protikladu. Nicméně, bohužel finance jsou motorem světa a ten kdo se nepřizpůsobí jako by nebyl. Např.Náklady na auto bez řidiče se minimalizují a budou na tom profitovat ty první. Tudíž Firmy s dopravou, tedy ta nákladní, ale i taxi sužby atp. v rámci snížení cen, převozu zboží a lidí atp. a zůstat konkurence schopný budou muset investovat do autonomních aut jinak nebudou. Firmy které si nechávají převážet zboží klasickou dopravou budou mít příliž vysoké náklady a nebudou konkurence schopný, tudíž se přizpůsobí. Země, které se nepřizpůsobí začnou být pozadu a bude to znát ve všech směrech ekonomického charakteru. Tudíž opět se budou muset přizpůsobit. Bude na ně vytvořen obrovský tlak. Pod tlakem vyspělejších zemí budou muset, což technologicky možné již je nyní, vytvořit zasítování potřebné pro takový nárůst. Porovnání s kouření spíše úsměvné. Navíc opět se jedná o finanční profit, který znemožňuje zásadně se k problému postavit. Nicméně nezpochybňuji úlohu ekoteroristů. Bohužel i to je fakt, který zbržďuje ekonomiku a proto se některé země od smluvních závazků vyvazují.
G40e63o78r72g 65K30o50m49b51e17r12e41c
2038 budou lidi resit dulezitejsi veci nez nejaky hracicky
D19a73n78i52e47l 77K78e24t70t79n86e72r
Když jde o samoriditelna auta, tak se všichni předání v designu, ale jaksi jsem ještě neviděl žádný posun k ergonomii. Samoriditelnejm autům nefandim, ale když už je to nevyhnutelné, tak proč se pořád vymejslej takový blbosti? Kapsle, která zabírá zbytečně moc místa vzhledem k možnosti vézt pasažéry / náklad. Auta, který vypadají na obou stranách, jak dnes místo spolujezdce. To je úplně o ničem. Když už nebudu smět auto řídit, tak aspoň potřebuju čas zužitkovat co nejlépe. Potřebuju pracovní prostor, atp. Na to, si myslim, je potřeba se zaměřit.
J19a41k44u35b 10H11á23j36e59k
Člověk je tvor pohodlný a svého pohodlí se nerad vzdává. Dokud by takovéto vize mobility nefungovaly rychle a jednoduše, jako třeba volání telefonem, nebude pro to ve společnosti dostatečná podpora. Nespatřuji pohodlí v tom, že abych mohl někam jet, budu muset nejdříve zacolat auto a čekat, namístomabych skočil rovnou domauta, se kterým parkuji před domem. Nespatřuji pohodlí v tom, že budu muset řešit, co je tomza podivný flek na sedadle, kde sedí moje dítě a zda přede mnou "modul" nepoužil nějaký zažloutenkovaný hnědočech. A vůbec, podobné vize vůbec neřeší třeba dětské autosedačky. Už nebudou potřeba, protože se nebude bourat? Budou-li potřeba, jak bude řešena různá velikost a počet dětí? Někdo vozí třeba tři. Budu muset o to déle čekat na vhodný modul? A co třeba papaláši a politici, taky budou jezdit v modulech? Nebude to bezpečnostní riziko? Budu moci kdykoli zastavit? Co když se udělá třeba dítěti špatně? Myslím, že tyto vize jsou ještě hooodně vzdálené a to především proto, že po nich vlastně ani nikdo moc netouží.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...