Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dlouho očekávaný Aston Martin Rapide se představuje

aktualizováno 
První obrázek nového aston martinu, který chce být nejkrásnější superlimuzínou, je venku. Dvanáctiválcový krasavec vyrazí na silnice na přelomu roku.

Aston Matin Rapide | foto: Aston Martin

Když se Aston Martin v roce 2006 pochlubil s Rapidem na autosalonu v Detroitu, tvrdil všem okolo, že je to jen koncept. Podle bouřlivé reakce publika však bylo jasné, že tohle auto musí vyrazit do výroby.

Právě dnes zveřejnila britská automobilka, která je výhradním dodavatelem do garáží Jamese Bonda, první informace o sériové podobě své superlimuzíny.

Porsche protahuje uvedení své limuzíny už neúnosně dlouho. Panamera se představí za pár dní na autosalonu v Šanghaji, oficiálními informacemi ale zásobuje fanoušky už od roku 2005. Aston Martin Rapide to tak dlouho protahovat nebude.

Premiéra je naplánovaná na konec letošního roku a první kousky vyrazí za bohatými majiteli začátkem příštího. Startovací cena je odhadována na mnohem víc než 100 tisíc liber.

Čtyřdveřový aston se jménem, které má pro českého řidiče originální kouzlo, má uvnitř čtyři plnohodnotná sedadla a hodně místa pro zavazadla, slibuje automobilka.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez sebevědomě prohlašuje: "Rapide bude nejelegantnější čtyřdveřové sportovní auto na světě."

Nový model technicky vychází z modelu DB9. Jak se sluší, šlechtily se jízdní kvality na legendárním okruhu Nürburgring. Automobilka prozradila, že nyní provádí dlouhodobé zátěžové testy, které skončí před zářijovou premiérou (pravděpodobně naplánovanou na autosalon ve Frankfurtu).

Pod přední kapotou bude burácet dvanáctiválcový šestilitr s výkonem 470 koní z DB9. Zadní pneumatiky se budou muset vypořádat s 600 newtonmetry kroutícího momentu, přenášenými automatickou šestistupňovou převodovkou Touchtronic.

Motor, který velký aston rozjede z nuly na stovku pod pět sekund, budou ručně montovat v továrně v Kolíně nad Rýnem. Výroba celého rapidu bude probíhat v nové fabrice v rakouském Štýrském Hradci u firmy Magna Steyr.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.