Aston Matin Rapide

Aston Matin Rapide | foto: Aston Martin

Dlouho očekávaný Aston Martin Rapide se představuje

  • 40
První obrázek nového aston martinu, který chce být nejkrásnější superlimuzínou, je venku. Dvanáctiválcový krasavec vyrazí na silnice na přelomu roku.

Když se Aston Martin v roce 2006 pochlubil s Rapidem na autosalonu v Detroitu, tvrdil všem okolo, že je to jen koncept. Podle bouřlivé reakce publika však bylo jasné, že tohle auto musí vyrazit do výroby.

Právě dnes zveřejnila britská automobilka, která je výhradním dodavatelem do garáží Jamese Bonda, první informace o sériové podobě své superlimuzíny.

Porsche protahuje uvedení své limuzíny už neúnosně dlouho. Panamera se představí za pár dní na autosalonu v Šanghaji, oficiálními informacemi ale zásobuje fanoušky už od roku 2005. Aston Martin Rapide to tak dlouho protahovat nebude.

Premiéra je naplánovaná na konec letošního roku a první kousky vyrazí za bohatými majiteli začátkem příštího. Startovací cena je odhadována na mnohem víc než 100 tisíc liber.

Čtyřdveřový aston se jménem, které má pro českého řidiče originální kouzlo, má uvnitř čtyři plnohodnotná sedadla a hodně místa pro zavazadla, slibuje automobilka.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez sebevědomě prohlašuje: "Rapide bude nejelegantnější čtyřdveřové sportovní auto na světě."

Nový model technicky vychází z modelu DB9. Jak se sluší, šlechtily se jízdní kvality na legendárním okruhu Nürburgring. Automobilka prozradila, že nyní provádí dlouhodobé zátěžové testy, které skončí před zářijovou premiérou (pravděpodobně naplánovanou na autosalon ve Frankfurtu).

Pod přední kapotou bude burácet dvanáctiválcový šestilitr s výkonem 470 koní z DB9. Zadní pneumatiky se budou muset vypořádat s 600 newtonmetry kroutícího momentu, přenášenými automatickou šestistupňovou převodovkou Touchtronic.

Motor, který velký aston rozjede z nuly na stovku pod pět sekund, budou ručně montovat v továrně v Kolíně nad Rýnem. Výroba celého rapidu bude probíhat v nové fabrice v rakouském Štýrském Hradci u firmy Magna Steyr.