Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do terénu? Jenom sultánovým Lamborghini!

  17:11aktualizováno  17:11
Automobiloví fajnšmekři s řádně nabitým měšcem si konečně mohou oddychnout. Ten nejrychlejší z nich bude mít konečně s čím jezdit na výlety. Brunejský sultán totiž prodává své terénní Lamborghini. Neurozené off-roady typu Porsche Cayenne nebo BMW X5 vedle tohoto jedinečného kousku blednou závistí.
Lamborghini LM002

Lamborghini LM002 - Podle nepotvrzených informací si jej sultán Bruneje cení na přibližně 50 tisíc liber (cca 2,5 milionu korun). K prohlédnutí je v Manchesteru u jednoho z prodejců superaut. | foto: la Repubblica

Jedno z nej... aut - Lamborghini LM002 je na prodej. Jedinečný exemplář terénního Lamborghini spatřil světlo světa roku 1989 a za tu dobu najel pouhých 1500 kilometrů.

Originální Lamborghini LM002 vzal koncem 80-tých let "do parády" turínský karosář Salvatore Diomante. Základní rysy zůstaly zachovány, lehce se změnila silueta -  z "sedanovité karoserie" vznikl dvouprostorový vůz. I přes odlišný střih zádě, není nikdo na pochybách, že jde opravdu o off-road-lambo. Auto je o něco delší a vyšší než sériová verze.

Luxus nad luxus
Šest metrů dlouhý obývák na kolech LM002 Estate se od "základu" liší především vnitřní výbavou. Každý kout, každá skulina je vypolstrována kůží. Stříbrný lak "Lamborghini Titanium Silver" ladí s černou v interiéru. Vše je pak "dotaženo" množstvím dřevěných doplňků.

Lamborghini LM002
Výroba: 1986 - 1992
Vyrobeno: 301 kusů (včetně 60 ks verze LM - speciálně vybavené vozy pro USA)
Premiéra: leden 1986 bruselský autosalon
Typ: čtyřdveřový off-road, 4 cestující uvnitř + 6 venku

Délka x šířka x výška: 4950x2040x1835 mm
Rozchod vpředu/vzadu:1630 mm
Hmotnost: 3100 kg

Max. rychlost: 200,6 km/h
0-100 km/h: 8,5 s
0-1000m: 31,2 s

Objem nádrže: 230 l
Olejová náplň: 17,5 l
Chladící kapalina: 17l
Brzdy vpředu/vzadu: kotoučové/bubnové
Pneu: 345/60 VR17 Pirelli Scorpion

Motor: V12, 48V
Pohon: 4x4 / zadní
Objem: 5167 cm3
Max. výkon: 305 kW (415 koní) při 6900 ot./min
Max. kroutící moment: 493 Nm při 4500 ot./min
Průměrná spotřeba: 30 l na 100 km

Dovnitř by se mělo poskládat buď 7 dospělých cestujících, nebo čtyři dospělí a šest malých dětí k tomu. Přední sedadla jsou elektricky polohovatelná.

Nechybí samozřejmě ani výkonná audiosoustava a televize. Výbavy, které dnes už příliš nevzruší, ovšem v roce 1989 ... 

Posádku baví přehrávač CD vestavěný do střechy, na desetipalcové televizi uvidí film z DVD přehrávače, může poslouchat i "eMPé-trojky". Vše je samozřejmě ovládáno dálkovými ovladači.

O pohodlí se postará dvouzónová klimatizace - přední a zadní část jsou klimatizovány zvlášť.

Po mechanické stránce zůstali tvůrci sultánova vozu u základní koncepce. Ani brunejský sultán, se svou sbírkou čítající na 300 aut, do Lamborghini nedostal nic lepšího než je dvanáctiválec do V o objemu 5167 cm3 ze supersportovního countachu. Ukočírovat 415 koní (305 kW) ale také není nejjednodušší.

Podle nepotvrzených informací si jej sultán Bruneje cení na přibližně 50 tisíc liber (cca 2,5 milionu korun). K prohlédnutí je v Manchesteru u jednoho z prodejců superaut. Málo, nebo moc, za kus automobilové historie?

Spěchejte, budete teprve druhým majitelem!

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Škoda 935 Dynamic
Jeli jsme unikátní kapkou. Škoda 935 Dynamic ožila po padesáti letech

Stará auta prostě voní, není to zatuchlina, je to vůně. A neztratí ji ani po renovaci. Škoda 935 Dynamic je unikát, svezli jsme se s ní po náročné rekonstrukci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.