Jedno z nej... aut - Lamborghini LM002 je na prodej. Jedinečný exemplář terénního Lamborghini spatřil světlo světa roku 1989 a za tu dobu najel pouhých 1500 kilometrů.
Originální Lamborghini LM002 vzal koncem 80-tých let "do parády" turínský karosář Salvatore Diomante. Základní rysy zůstaly zachovány, lehce se změnila silueta - z "sedanovité karoserie" vznikl dvouprostorový vůz. I přes odlišný střih zádě, není nikdo na pochybách, že jde opravdu o off-road-lambo. Auto je o něco delší a vyšší než sériová verze.
Luxus nad luxus
Šest metrů dlouhý obývák na kolech LM002 Estate se od "základu" liší především vnitřní výbavou. Každý kout, každá skulina je vypolstrována kůží. Stříbrný lak "Lamborghini Titanium Silver" ladí s černou v interiéru. Vše je pak "dotaženo" množstvím dřevěných doplňků.
Lamborghini LM002 Délka x šířka x výška: 4950x2040x1835 mm Max. rychlost: 200,6 km/h Objem nádrže: 230 l Motor: V12, 48V |
Nechybí samozřejmě ani výkonná audiosoustava a televize. Výbavy, které dnes už příliš nevzruší, ovšem v roce 1989 ...
Posádku baví přehrávač CD vestavěný do střechy, na desetipalcové televizi uvidí film z DVD přehrávače, může poslouchat i "eMPé-trojky". Vše je samozřejmě ovládáno dálkovými ovladači.
O pohodlí se postará dvouzónová klimatizace - přední a zadní část jsou klimatizovány zvlášť.
Po mechanické stránce zůstali tvůrci sultánova vozu u základní koncepce. Ani brunejský sultán, se svou sbírkou čítající na 300 aut, do Lamborghini nedostal nic lepšího než je dvanáctiválec do V o objemu 5167 cm3 ze supersportovního countachu. Ukočírovat 415 koní (305 kW) ale také není nejjednodušší.
Podle nepotvrzených informací si jej sultán Bruneje cení na přibližně 50 tisíc liber (cca 2,5 milionu korun). K prohlédnutí je v Manchesteru u jednoho z prodejců superaut. Málo, nebo moc, za kus automobilové historie?
Spěchejte, budete teprve druhým majitelem!