Audi A4 Allroad

Audi A4 Allroad | foto: Audi

Do terénu s kravatou: Audi A4 Allroad

  • 12
Škodovácký "skautský oddíl" z Mladé Boleslavi má nového urozeného příbuzného. Roční mládě Audi A4 Avant dostane nové oplastování a zvýšený podvozek.

Ve Škodovce chystají na ženevský autosalon sériovou podobu Fabie Scout, její o pořádných pár tisíc dražší příbuzný přijede i na stánek Audi.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Audi můžete koupit na www.automodul.cz

Lidová automobilová pověst praví, že první generace Audi A6 Allroad neměla dostat nástupce, ale protože se v Ingolstadtu nestačili divit, jak moc si tenhle trochuterénní kočár oblíbili manažeři v Česku, rozhodli se postavit i "allroada dvojku".

Nový allroad tak má možná i tak trochu český původ. A bylo by marketingově hloupé, nenabídnout stejně opravenou A4, když se to zákazníkům líbí.

Audi A4 Allroad

Na základech A4 Avant tak postavili novinku. Moc komplikované to nebylo: nové mohutnější nárazníky, oplastované boky a lemy blatníků, upravit podvozek a allroad může na polňačku, do Alp i do divadla. Na výběr bude z "obyčejných šedých" plastů, nebo fajnovějších lakovaných vybraným odstínem.

Tím allroadovatění A4 nekončí, mechanika se nezměnila: pohon všech kol jako u normální A4 s diferenciálem Torsen C dokáže přenést až 85 % síly motoru na zadní a nebo až 65 % na přední nápravu, normálně jde na zadní kola 60 a na přední čtyřicet procent kroutícího momentu. Za příplatek bude i dvouspojková převodovka, která se v případě, že ji montují za mohutnou mřížku chladiče se čtyřmi kruhy, přejmenuje na S-tronic.

Systémem Audi Drive Select elektronicky regulujete odezvu motoru na sešlápnutí plynu, tuhost řízení a tvrdost podvozku. Kromě toho dostal allroad také systém ORD (Offroad Detection), který pozná povrch, po kterém jede, a ve spolupráci se stabilizačním systémem přizpůsobí nastavení pohonu všech kol.

Audi A4 Allroad

Nabídka motorů se skládá z benzinového a naftového dvoulitru a šestiválcového třílitru (oba common-rail). Motor 2,0 TFSi má 211 koní (0-100 za 6.9 s; 230 Km/h; 8.1 l/100 km), turbodiesel 2.0 TDI 170 koní (0-100 za 8.9 s; 213 Km/h; 6.4 l/100 Km) a naftová V6 3.0 TDI 240 koní (0-100 za 6.4 s; 236 km/h; 7.1 l/100 km).

472 centimetrů dlouhý allroad má rozvor 281 centimetrů a světlou výšku díky delším pružinám a tlumičům 18 centimetrů. Auto je tedy oproti klasickému avantu o pár milimetrů delší a širší, do výšky nabylo o víc než šest centimetrů. A o dva centimetry víc se také rozkročila sedmnáctiplacová kola (rozchod).

Základní cena Audi A4 Allroad je 37 tisíc eur, pokud se do letního začátku prodeje s korunou nestane nic dramatického, mělo by to být něco přes milion korun.

Audi A4 Allroad