Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dobrá kombinace: zámek převodovky i spojky

aktualizováno 
Jindřich Sojka, vedoucí pražského obchodu s autodoplňky firmy AUTOdesign Plus, která distribuuje do různých míst republiky mechanické zabezpečení pedálů Bullock, tvrdí, že poslední dobou stále častěji zloději kradou nová vozidla "Necháme - li stranou pojišťovací podvody, tak se ptám, jak je to možné, když devadesát procent nových vozů je vybaveno mechanickým zabezpečením zamykání zpátečního převodového stupně - Multilock, Defend-lock, Construct a podobně," říká Jindřich Sojka.
li stranou pojišťovací podvody, tak se ptám, jak je to možné, když devadesát procent nových vozů je vybaveno mechanickým zabezpečením zamykání zpátečního převodového stupně - Multilock, Defend-lock, Construct a podobně," říká Jindřich Sojka. "Nelze vyloučit, že k překonání zmíněných systémů napomáhá volný nezajištěný - pedál spojky, po jehož sešlápnutí auto i se zamčenou převodovkou samo odjede z kopce nebo na laně." Za nejjednodušší z možných prevencí Jindřich Sojka považuje bezpečnostní blokaci spojky. "Na zdejším trhu jsou systémy od různých výrobců v cenách od 900 do 2500 korun," sděluje obchodník a doplňuje, že cena bývá přímo úměrná kvalitě, konstrukci a jednoduchostí zmíněného zabezpečovacího zařízení při jeho použití. "S vozidlem zajištěným kombinací zámku řazení a bezpečnostní blokace spojky lze manipulovat jen jeřábem nebo podobnou technikou," pokračuje Jindřich Sojka "Při pokusu o násilné překonání blokace pedálů zloděj ztrácí vizuální kontakt s okolím a přitom se zvyšuje riziko, že bude přistižen." K dobru věci bude ještě kombinace uvedených zabezpečovacích zařízení s dalšími elektrickými či elektronickými systémy.
Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.