Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dodávka + jezevčík = Transit XXL

  13:01aktualizováno  13:01
Je vám obyčejná dvanáctimetrová limuzína příliš těsná? Zkuste dodávkolimuzínu. Pravděpodobně nejdelší dodávku vytvořili vývojáři Fordu. Česku vládnou čivavy, na Britských ostrovech jsou hitem přelomu roku pravděpodobně jezevčíci.

Ford Transit XXL | foto: Ford

V britském Duntonu tak vznikl Transit XXL, jako jeho základ posloužily dva Transity Tourneo, oblíbená dodávka však získala proporce, které technici okoukali pravděpodobně u známého dlouhého psa s krátkýma nožkama.

Uvnitř odjede kromě řidiče sedm pasažérů a každého z nich čeká kůží čalouněné, v sedmi směrech nastavitelné sedadlo s vyhříváním, bederní opěrkou a loketními opěrami. Místa pro nohy i ramena je nadbytek, Transit XXL uspokojí svým rozvorem každého, kdo se jako první pídí právě po tomto parametru.

Od jednoho kola k druhému je to v případě jezevčíkovatého transitu 5,9 metru; délka je pak 7,4 metru. Pro srovnání - u standardního Transitu Tourneo jsou tyto míry 4,9 a 2,9 m.

Aby se oktet cestujících nemačkal při nastupování, má transit XXL čtveřici posuvných dveří. Před zvědavými zraky posádku chrání tmavá skla ve všech oknech. Interiér vyčalounili stejným materiálem jako v běžném tourneu. Přepážka za poslední řadou sedadel odděluje prostor pro cestující od kufru, do kterého se věci nakládají vyklápěcími zadními dveřmi.  

Samozřejmostí je klimatizace s oddělenými zónami vpředu a vzadu. Tým z Duntonu plánuje vybavit vůz ještě multimediálním systémem obsahujícím DVD přehrávač, herní konzoli a samostatné obrazovky pro jednotlivá sedadla.

Transit XXL pohání 2,2litrový turbodiesel s výkonem 97 kW (130 PS), úprav se dočkala pětistupňová převodovka, vylepšen byl také brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech.

V zájmu co nejvyšší torzní tuhosti technici transita vyztužili jak pod podlahou, tak v oblasti střechy. Pohotovostní hmotnost automobilu tak narostla na dvě a půl tuny. Díky zesílení podvozku dosáhli konstruktéři celkové hmotnosti 3500 kg. Transit XXL tak odveze všech osm lidí i s bagáží.

Uvnitř je řada prvků výbavy, které je možné pořídit i do mnohem kratších transitů: satelitní navigace, rozhraní Bluetooth a především - parkovacími senzory.

"Ford má tradici ve výrobě nezvyklých prototypů, z nichž mnohé se staly legendami – Transit Supervan, náš World Rally Transit a naposledy Transit Connect X-Press s technikou Focusu RS," vysvětluje šéfkonstruktér užitkových vozidel Barry Gale.

Ford Transit XXL

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.