V britském Duntonu tak vznikl Transit XXL, jako jeho základ posloužily dva Transity Tourneo, oblíbená dodávka však získala proporce, které technici okoukali pravděpodobně u známého dlouhého psa s krátkýma nožkama.
Uvnitř odjede kromě řidiče sedm pasažérů a každého z nich čeká kůží čalouněné, v sedmi směrech nastavitelné sedadlo s vyhříváním, bederní opěrkou a loketními opěrami. Místa pro nohy i ramena je nadbytek, Transit XXL uspokojí svým rozvorem každého, kdo se jako první pídí právě po tomto parametru.
Od jednoho kola k druhému je to v případě jezevčíkovatého transitu 5,9 metru; délka je pak 7,4 metru. Pro srovnání - u standardního Transitu Tourneo jsou tyto míry 4,9 a 2,9 m.
Aby se oktet cestujících nemačkal při nastupování, má transit XXL čtveřici posuvných dveří. Před zvědavými zraky posádku chrání tmavá skla ve všech oknech. Interiér vyčalounili stejným materiálem jako v běžném tourneu. Přepážka za poslední řadou sedadel odděluje prostor pro cestující od kufru, do kterého se věci nakládají vyklápěcími zadními dveřmi.
Samozřejmostí je klimatizace s oddělenými zónami vpředu a vzadu. Tým z Duntonu plánuje vybavit vůz ještě multimediálním systémem obsahujícím DVD přehrávač, herní konzoli a samostatné obrazovky pro jednotlivá sedadla.
Transit XXL pohání 2,2litrový turbodiesel s výkonem 97 kW (130 PS), úprav se dočkala pětistupňová převodovka, vylepšen byl také brzdový systém s kotoučovými brzdami na všech kolech.
V zájmu co nejvyšší torzní tuhosti technici transita vyztužili jak pod podlahou, tak v oblasti střechy. Pohotovostní hmotnost automobilu tak narostla na dvě a půl tuny. Díky zesílení podvozku dosáhli konstruktéři celkové hmotnosti 3500 kg. Transit XXL tak odveze všech osm lidí i s bagáží.
Uvnitř je řada prvků výbavy, které je možné pořídit i do mnohem kratších transitů: satelitní navigace, rozhraní Bluetooth a především - parkovacími senzory.
"Ford má tradici ve výrobě nezvyklých prototypů, z nichž mnohé se staly legendami – Transit Supervan, náš World Rally Transit a naposledy Transit Connect X-Press s technikou Focusu RS," vysvětluje šéfkonstruktér užitkových vozidel Barry Gale.