Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

aktualizováno 
Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H | foto: David Obendorfer

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Ty první měly 35 koní.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si prý vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroén Jumpy upravený ve stylu slavného modelu H

U příležitosti sedmdesátého výročí představení se rozhodl vzdát hold typu H italský podnikatel Fabrizio Castellani, jehož firma pracuje s laminátem.

Citroén Jumpy upravený ve stylu slavného modelu H

S designérem Davidem Obendorferem vymysleli laminátový převlek pro aktuální Citroën Jumper. Panely, které se připevní na příď, záď a boky, jsou vyvedené ve varhánkovitém stylu původního typu H.

Castellani s Obendorferem mají pro začátek v plánu vyrobit 70 sad panelů na převlečení, k objednání budou brzy on-line.

Fotogalerie

Přestavba bude probíhat v Itálii, na výběr má být z několika provedení: van, odtahovka, obytné provedení nebo bistro.

Srovnání původního Citroënu H a jeho novodobé interpretace také odhalí, jak moc auta - a dodávky nevyjímaje - za ty roky povyrostla. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru a ty nejslabší varianty jely maximálně 88 kilometrů v hodině. Dnešní Jumper má podle verze 4,9 až 6,3 metru.



Témata: autosalon, Citroën


Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.