Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Slavná dodávka z vlnitého plechu se vrací

aktualizováno 
Přesně před sedmdesáti lety se na pařížském autosalonu představila jedna z nejslavnějších dodávek. Citroën H vymodeloval geniální designér Flaminio Bertoni z vlnitého plechu. Hold jí nyní vzdává projekt dvou nadšenců, který se má dočkat realizace.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H | foto: David Obendorfer

Praktická, jednoduchá a chytře vymyšlená dodávka se stala ikonou, byla nepřehlédnutelná ve francouzských filmech. Ve výrobě vydržela po nespočtu úprav až do roku 1981 a za tu dobu jich vzniklo téměř půl milionu. Ty první měly 35 koní.

Tvář jí dali Flaminio Bertoni a André Lefèbvre, znáte je jako tvůrce jednoho z nejslavnějších aut všech dob, Fantomasova Citroënu DS. Inspiraci pro použití vlnitého plechu si prý vzali od letadla Junkers Ju 52.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

U příležitosti sedmdesátého výročí představení se rozhodl vzdát hold typu H italský podnikatel Fabrizio Castellani, jehož firma pracuje s laminátem.

Citroën Jumper upravený ve stylu slavného modelu H

S designérem Davidem Obendorferem vymysleli laminátový převlek pro aktuální Citroën Jumper. Panely, které se připevní na příď, záď a boky, jsou vyvedené ve varhánkovitém stylu původního typu H.

Castellani s Obendorferem mají pro začátek v plánu vyrobit 70 sad panelů na převlečení, k objednání budou brzy on-line.

Fotogalerie

Přestavba bude probíhat v Itálii, na výběr má být z několika provedení: van, odtahovka, obytné provedení nebo bistro.

Srovnání původního Citroënu H a jeho novodobé interpretace také odhalí, jak moc auta - a dodávky nevyjímaje - za ty roky povyrostla. Původní provedení bylo dlouhé 4,3 metru a ty nejslabší varianty jely maximálně 88 kilometrů v hodině. Dnešní Jumper má podle verze 4,9 až 6,3 metru.



Témata: autosalon, Citroën


Nejčtenější

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Další z rubriky

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.