Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dodge Demon: je čas vyrazit nahoře bez

aktualizováno 
Sluníčko už ukazuje co umí a vytahuje kabrioletisty na výlety. Střechyprosté auto ve své nejčistší podobě chystá Dodge. Obratný roadster dostal jméno Demon.

Dodge Demon | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Dodge Demon chce zamířit do vod, kterým už léta vládne Mazda MX-5. Recept už je vymyšlený, teď ho jen uvést do sériové praxe.

Nejdřív se za přední nápravu usadí motor, koně a newtonmetry se uplatňují na zadní nápravě. Mezi nimi musí zbýt něco málo místa pro dvoučlennou posádku.

Nezbytnou ingrediencí je malá hmotnost. Hlavu řidiče a spolujezdkyně smí krýt nejvýš plátno.

Komu lentilkovité elipsy Mazdy MX-5 k srdci nepřirostly a raději by něco ostřejšího, může počkat na příjezd demona.

Od svého světem automobilové rychlosti protřelého bratra viperu převzal dravý výraz.

Šéfdesignér exteriéru Jae Chung musel ctít architekturu klasického roadsteru: do rohů posazená kola, plochý, dlouhý, nízký čumák a pohledný zadeček.

Kola mají devatenáct palců v průměru. Vnitřek měl na starosti designér Dan Zimmermann. 

Motor má objem 2,4 litru, maximálních 178 koní musí odvézt 1179 kilo hmotnosti. Z nuly je demon na stovce za míň než 8 sekund.

Šestistupňová manuální převodovka přenáší za záda posádky 224 newtonmetrů kroutícího momentu.

Doposud se nikomu nepodařilo sesadit "MX-pětku" z trůnu, správně namíchaný koktejl zábavy, jízdních výkonu a ceny se podle všeho bude snažit napodobit i demon.

Když se mluví o eventuální sériové výrobě, jsou zmiňovány jako alternativní pohonné jednotky jedna-osmička z Dodge Caliber a pak třísetkoňová přeplňovaná verze 2,4 litru (306 Nm), pohánějícího Caliber SRT, kterému to z nuly na stovku trvá šest sekund.

Mluví se o základní ceně kolem 25 tisíc eur.

Do stejných vod teď míří Opel GT. Na test pokračovatele legendárního modelu opelu se můžete těšit už tento týden na Auto.iDNES.cz.

Demon se vrací: V 70. letech se tak jmenovalo velké třísetkoňové kupé Dodge.

Dodge Demon

Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge DemonDodge Demon



Dodge DemonDodge Demon 


Dodge Demon v číslech
délka 3974 mm
šířka 1736 mm
výška 1315 mm
rozvor 2429 mm
hmotnost 1179 kg
Motor
objem 2,4 litru
maximální výkon 172 koní/128 kW
mx. kroutící moment 224 Nm


Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.