Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dohled nad STK se o čtvrt roku zpozdí

  15:00aktualizováno  15:00
Systém centrálního dohledu nad stanicemi technické kontroly nezačne fungovat od začátku příštího roku, jak ministerstvo dopravy plánovalo, ale přibližně o tři měsíce později.

Ilustrační foto | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

"Zavádění informačního systému zdržela nutnost dodržet postup při zadávání veřejné zakázky, což neumožnilo uzavřít smlouvu s dodavatelem," vysvětluje mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

"Uzavření smlouvy se očekává v těchto dnech. Poté se ihned rozběhne fyzická instalace finální verze systému do všech stanic. Od tohoto okamžiku může být systém ve všech stanicích technických kontrol zaveden zhruba za tři měsíce," uvedl Hanzelka.

Systém, který by detailně monitoroval práci STK, a zamezil tak podvodům při kontrolách vozidel, chtělo ministerstvo zavést už před rokem. Aplikace omezuje možnost získat potvrzení o technické prohlídce, aniž by vozidlo bylo skutečně zkontrolováno.

Umožní například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, po zápis závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.

Program také umožní kontrolovat zpětně historii kontrol vozidel podle průběhů předchozích technických prohlídek či údajů v centrálním registru vozidel.

Navíc má umožnit kontrolu technického stavu vozidel přímo v silničním provozu, tedy propojení s policejním systémem Matra.

Celkem je v Česku více než 300 stanic technické kontroly. Benevolentní technické kontroly považují odborníci za jednu z příčin stárnutí tuzemského vozového parku a velkého přílivu ojetých aut ze zahraničí.

Od ledna do listopadu bylo v tuzemsku přihlášeno k registraci 200.000 dovezených ojetých aut a jen 122.000 nových osobních vozů. Průměrné stáří tuzemského vozového parku je téměř 14 let.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.