Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Domečky na kolečkách: Který je nejlepší?

  17:00aktualizováno  17:00
Kdo se chystá strávit dovolenou v obytném voze z půjčovny, udělá lépe, když zvolí auto postavené na podvozku mercedesu nebo volkswagenu. Další vozy zahrnuté do srovnávacího testu autoklubu ADAC - Ford, Peugeot a Renault - prokázali ve zkouškách o něco horší vlastnosti než duo nejlepších.

ADAC testuje obytná auta každý rok, u letošních modelů si všímá zlepšených podvozků | foto: Tikro

Test autoklubu se zaměřil na vozy s hmotností do 3,5 tuny s dieselovými motory a středním rozvorem.

Hodnotila se jízdní bezpečnost, motor a vybavení kokpitu.

Za obytnou část autoklub body neuděloval.

Jízdní zkoušky probíhaly nejen na dálnici, ale i na klikatých horských silnicích s pravidelným brzděním.

ADAC testuje obytná auta každý rok, u letošních modelů si všímá zlepšených podvozků.

Mercedes a Volkswagen se dokonce mohou pochlubit stabilizačním systémem ESP.

Ford má podvozek naladěn hodně měkce, z čehož pramení nejisté chování na dálnici.

Všechny motory zkoušených aut hodnotil autoklub jako dostatečně výkonné, řidiči za volanty těchto aut nebudou mít problém v provozu vedle běžných osobních vozů.

Naopak silnější by mohly být brzdy obytných aut, hlavně peugeot ztrácel rychle brzdící sílu.

Spotřeba testovaných aut se pohybovala mezi 10 a 12 litry nafty na sto kilometrů.

Podvozek Ford Transit FT 350 L 2,2 TDCI Mercedes Sprinter 315 CDI Peugeot Boxer 335 L2 HDI 120 Renault Master VW Crafter 35
nástavba Seitz TIKRO M4A Seitz TIKRO M2A Seitz TIKRO M3B Pössl Roadmaster L Seitz TIKRO M2A
Jízdní vlastnosti
předjíždění 2,7 2,2 3,7 2,6 2,6
jízda do kopce 3,8 2,6 2,8 2,6 2,4
jízdní chování 4,5 2,5 3,3 3,0 2,8
řízení 3,5 2,0 4,0 3,0 2,0
poloměr otáčení 4,4 4,1 4,5 5,3 4,1
spotřeba 2,6 3,1 2,2 2,2 3,7
VÝSLEDEK 3,6 2,6 3,2 2,8 2,8
Komfort
kvalita 3,5 2,5 3 3,3 2,5
odpružení 3,5 2,5 4,0 2,0 2,5
sedadla 4,0 2,0 3,5 2,5 1,8
ovládání 3,0 2,0 2,8 2,5 2,0
účinnost topení 5,0 2,5 3,0 4,0 2,5
vnitřní hluk 3,2 3,3 3,1 4,4 3,5
VÝSLEDEK 2,8

1,9

2,6 2,3 1,9
Bezpečnost
bezpečnostní výbava 3,5 1,5 4,5 3,5 1,5
vyhýbací manévr 4,5 1,8 3,3 3,5 2,0
brzdy 4,1 4,1 4,5 4,1 4,4
parkovací brzda 2,0 2,0 2,0 2,0 2,0
VÝSLEDEK 3,8 2,4 3,9 3,5 2,6
Celkové hodnocení
jízdní vlastnosti 3,6 2,6 3,2 2,8 2,8
komfort 2,8 1,9 2,5 2,3 1,9
bezpečnost 3,8 2,4 3,9 3,5 2,6
ADAC HODNOCENÍ 3,4
uspokojivý
2,3
dobrý
3,2
uspokojivý
2,9
uspokojivý
2,4
dobrý

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.