Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trump je automobilový labužník, chystají pro něj nový pojízdný bunkr

aktualizováno 
Pětačtyřicátý americký prezident Donald Trump bude jezdit v nové limuzíně. Po předchůdkyni zdědí jméno „The Beast“. Ta přezdívka pasuje i na vzácného pasažéra. V angličtině to znamená „bestie“, „potvora“, „dravec“, „monstrum“, „šelma“...

Prezidentský speciál pro Donalda Trumpa vyrobí tradiční výrobce těchto limuzín - Cadillac. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Za pár dnů to bude 53 let, kdy atentátník zastřelil v otevřeném lincolnu Johna F. Kennedyho. Od té doby by podobný pokus američtí prezidenti s velkou jistotou přežili. Zasáhnout posádku nebo alespoň zastavit opancéřovaný cadillac je totiž téměř nemožné. Od vraždy v Dallasu 22. listopadu 1963 vyhlásila americká tajná služba otevřeným vozům stop stav a nahradila je téměř nezničitelnými monstry, která by dokázal zlikvidovat pravděpodobně jen Chuck Norris.

Republikánský kandidát Donald Trump zvítězil v amerických prezidentských...

Donald Trump zvítězil v amerických prezidentských volbách nad demokratkou Hillary Clintonovou. (9. listopadu 2016)

Po tak trochu překvapivém výsledku prezidentských voleb v USA se už mluví o programu inaugurace Donalda Trumpa, která ho instaluje do prezidentské funkce 20. ledna příštího roku. Do Bílého domu ho poveze nová limuzína. Spíš je to ale tank, tvarem připomínající prodloužený osobní cadillac. Znalci značky v něm odhalí linky modelu escalade a sedanu CT6.

V těchto dnech probíhají poslední testy nové prezidentské limuzíny, které kromě vývojářů General Motors provádějí také technici amerických vládních a tajných služeb. Přirovnání k pojízdnému bunkru vůbec nekulhá, ta věc váží přes osm tun (tolik, co čtyři velká SUV Audi Q7).

Nejbezpečnější auto světa spočívá na rámovém podvozku monumentálního SUV Chevrolet Suburban. Karoserie má mohutné pancéřování. Nový vůz má oproti předchůdci více LEDkových světel a moderní žraločí anténu na střeše. Prototyp, který zahlédli špionážní fotografové, prý má hranatější masku a podle všeho i větší světlou výšku.

Inspirace u Rychle a zběsile

Pod kapotu se oproti očekávání nedostala technologie hybridního pohonu. Vývojáři vsadili na jistotu osmiválcového benzinového motoru objemu 6,6 litru. V případě potřeby může řidič využít přídavného vstřikování oxidu dusného (N2O) do spalovacích komor, čímž se krátkodobě zvýší výkon až na tisíc koní. Svět tuto vychytávku zná díky pouličním bitkařům z filmů Rychle a zběsile.

Trailer k filmu Rychle a zběsile 7:

Nejbezpečnější auto světa pohostí kromě šoféra ještě sedm pasažérů. Velký (kolem pěti a půl metru dlouhý) a těžký kolos ovšem rozhodně není žádný sprinter, při běžném použití se rozpohybuje jen někam ke stokilometrové rychlosti.

Samozřejmostí jsou vrstvená neprůstřelná skla, pneumatiky, na kterých je možné dojet i v případě defektu. Interiér je izolován tak, aby odolal chemickému nebo bakteriologickému útoku.

Fotogalerie

O další výbavě se toho moc neví, mluví se o zásobnících slzného plynu nebo mechanismu pro vrhání granátů, které mají rozbít případnou překážku na cestě.

Na palubě má být systém pro šifrovanou satelitní komunikaci a také zásoby krve pro transfuzi v případě zranění prezidenta.

Každý, koho pustí za volant tohoto pojízdného bunkru, musí projít speciálním týdenním kurzem na akademii v Beltsville, kde se učí mimo jiné vyhýbacím manévrům a zatáčení ve vysoké rychlosti.

General Motors je od atentátu na Kennedyho tradičním dodavatelem prezidentských limuzín. Novou „bestii“ si Bílý dům objednal už v roce 2013. Auto, které vznikne jen v jednotkách kusů, se totiž musí vyvinout. I když v případě „The Beast 2.0“ jde spíše o evoluci předchozího vozu, ve kterém jezdí Barack Obama (podrobnosti čtěte zde). Odhadovaná cena 40 milionu korun je u tak výjimečného a speciálními technologiemi nabitého vozu pochopitelná.

Milovník aut

Nový prezident má kromě záliby ve vnadných ženách a kravatách neapolské značky Marinella (stejné má rád i Silvio Berlusconi) také slabost pro auta; jako možná vůbec první americký prezident.

Jeho soupeřka v boji o prezidentský post Hillary Clintonová podle vlastních slov neseděla za volantem od roku 1996. Jediné konkrétní auto, které je s ní spojováno, je Oldsmobile Cutlass Ciera z roku 1986, a později ho prý prodala zahradníkovi z Bílého domu.

Historka praví, že když Trump vydělal první velké peníze, koupil si rolls-royce. A v době volební kampaně se jeho extravagantně fialové Lamborghini Diablo (což byl poslední model značky ze Sant ́Agaty Bolognese předtím, než ji převzalo Audi), prodalo v aukci za 460 tisíc dolarů (11,5 milionu korun).

Lamborghini Diablo

Lamborghini Diablo

Mercedes SLR McLaren

Mercedes SLR McLaren

V Trumpově garáži parkuje mimo jiné osmiválcový Mercedes McLaren SLR s výkonem 617 koní a také speciál Chevrolet Camaro Roadster, který v roce 2011 jezdil jako zaváděcí auto (pace car) ve slavném závodě 500 mil Indianapolis.

Cadillac Escalade

Nová prezidentská limuzína bude Trumpovi blízká už proto, že byl jako fanoušek Cadillacu Escalade dokonce osobně přítomen na premiéře aktuální generace.

Cadillac Allante

Mezi zajímavé kousky ve sbírce nového prezidenta USA patří kabriolet Allante z osmdesátých let. Elegantně hranatý cadillac, který je symbolem rozmařilosti automobilové smetánky své doby, v letech 1986-93 vzniklo přibližně 21 tisící kusů. Pod kapotou má vždy osmiválec spojený se čtyřstupňovým automatem a poháněná přední kola. Výrobní náklady Allante byly extrémní, karoserii navrženou slavnou karosárnou Pininfarina totiž vyráběli v Itálii, aby ji pak speciálně upraveným boeingem přepravili do Detroitu.

V garážích pod svým sídlem Trump Tower má jako sběratelský kousek schovaný Rolls-Royce Silver Cloud z roku 1956, bílým aktuálním Rollsem Phantom zase jezdí na běžné pojížďky po New Yorku.

Rolls-Royce Phantom

Kdysi Trump prý měl limuzínu značky Maybach, kterou později vyměnil za Mercedes S600 v šestimístném provedení. I tyto vozy prý měly pancéřování.

Aby zahrál na ekologickou notu dneška, Trump vlastní Teslu Roadster, první model dnes módní automobilky specializované na elektrická auta. Tou ale podle všeho nikdy nejel.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.