Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dongfeng EQ7200HEV: hybrid na čínský způsob

  12:00aktualizováno  12:00
Jméno tohoto modelu si určitě nezapamatujete, moc krásy také nepobral, za pozornost ale rozhodně stojí. Hybridní auto se rozhodla vyrobit už i čínská automobilka Dongfeng.

Dongfeng EQ7200HEV | foto: Autoblog.it

Auta kombinující spalovací a elektromotor jsou šlágrem dneška. Kdo se ve velkém automobilovém světě nesnaží postavit něco takového, jako by nebyl. A s dobou chtějí jít i čínské automobilky.

V blízkých letech vyjede hybridní auto, jehož původ můžeme vyhledat až v Evropě. EQ7200HEV má patřit k luxusním modelům, které myslí také na ubývající zásoby drahé ropy a Číňany, kteří se dusí ve všudypřítomném smogu.

Elektromotor spolupracuje s benzinovou šestnáctistovkou, která by podle serveru China Car Times měla mít původ v archaickém motoru Citroënu ZX. Zbytek vychází z jedné z předchozích generací Nisssanu Bluebird.

Baterie jsou lithiové, díky tomu by měli zpozornět u Toyoty, kde díky technickým problémům a spolehlivosti těchto článků stále váhají s jejich nasazením do sériové výroby a stále tedy do priusů montují starší nikl-metal hydridové. 

O Dongfengu EQ7200HEV mnoho čísel prozatím nevíme. Prý se rozjede až na sto šedesát kilometrů v hodině. Z nuly na stovku zrychlí za 14 sekund.

Jak dlouho se baterky dobíjejí nebo jaký je výkon a maximální krouticí moment benzinoelektrického soustrojí, se prozatím neví. Výrobce se bohužel ani nepochlubil spotřebou.

Výroba by měla odstartovat do tří let.

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.