Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovézt auto ze zahraničí? Žádný problém

  1:00aktualizováno  1:00
Stačí pár kliknutí myší u počítače, několik telefonátů a za deset dní už můžete před domem hadicí kropit váš nový vůz. Nikoliv však z tuzemského autosalonu, ale ojetý vůz z okolních zemí. Zájem o tento druh vozidel roste.
Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto

Dovézt ojetinu ze zahraničí není problém. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

ČTĚTE TAKÉ:
Na českých silnicích přibyly desetitísíce ojetin

Podle vyjádření firem, které se na dovoz ojetých aut  specializují, lze podobný nákup udělat za několik dní bez větších komplikací.

Navíc zákazníci se musí o nic starat, všechny potřebné formality a potvrzení totiž obstarají dovozci.

Dovoz ojetých aut ze zahraničí má i jednu příjemnou výhodu. Jejich ceny totiž vyjdou i o desítky tisíc korun levněji než v České republice. Ale vše samozřejmě záleží na roku výroby auta a na skutečnosti, zda auto bylo v minulosti již havarované či nikoliv.

Například Ford Ka lze pořídit v přepočtu již od 60 tisíc či Opel Zafira od 180 tisíc korun. Další výhodou je, že v době internetu si lze svůj vybrat přímo na jednom z mnoha webů. Velmi navštěvované jsou například německé servery mobile.de či autoscout24.de, do nichž mnozí čeští motoristé často nahlížejí.

Pak už si stačí jen zvolit firmu a sdělit jí svůj požadavek. Ta se po vyplnění náležitých formulářů spojí s příslušným bazarem, pro vybraný automobil dojede, uskuteční celní řízení na hranicích i jeho přihlášení do registru vozidel. Po příjezdu do Čech by auto také mělo hned podstoupit kontrolu svého a emisí.

"Celý proces u nás trvá 10 až 30 pracovních dní, záleží na náročnosti požadavků klienta," vysvětluje dovozce Petr Kamenář z Roudnice nad Labem, který do Čech vozí auta z Německa, ale i Belgie či Francie.

Chce-li se ale zákazník přesvědčit na vlastní oči o tom, že auto nabízené na webových stránkách je takové i ve skutečnosti, může podle Kamenářových slov odjet do ciziny se zástupcem firmy, který má za autem připoutaný převozní vozík.

Zákazníci, kteří neodolají si své nové auto vyzkoušet, mohou v něm už jet přímo ze zahraničí. "V takovém případě si budou muset koupit převozní značku a zaplatit pojištění, což je dohromady vyjde přibližně na 150 eur," vypočítává Kamenář. Dopravci radí, že by zákazníci, pokud jsou přítomni, měli trvat i na zkušební jízdě.

S daněmi si podle Kamenářových slov zákazník hlavu lámat nemusí. Pokud bude auto kupovat jako fyzická osoba, zaplatí daň zahraničnímu bazaru, pokud si ho nechá dovézt, zaplatí ji českému dopravci.

Za pomoc při zprostředkování si dopravci účtují buďto pevnou částku nebo procento z ceny, řádově se tak může jednat o tisíce korun. Pokud se Češi rozhodnou, že si nové auto pořídí na vlastní pěst, měli by být bezpečně domluvit řečí země, kde budou auto kupovat, protože by se snadno mohli stát snadnou kořistí podvodníků.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.