Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovezte si nové auto z Německa, vyplatí se to

aktualizováno 
Nová turbodieselová fabia o šedesát tisíc levnější. Obří luxusní terénní Volvo XC90 s úsporou 350 tisíc. Až po střechu vybavený Ford Focus za 380 tisíc. To není automobilový ráj, jen nabídka německých dealerů, které jsme navštívili s tím, že sháníme nové auto.
Turbodieselovou fabii jsme v Německu sehnali o 65 500 korun levněji a měla o dva airbagy víc než v Česku.

Turbodieselovou fabii jsme v Německu sehnali o 65 500 korun levněji a měla o dva airbagy víc než v Česku. | foto: Lukáš KuběnaMF DNES

Německo není jen rájem ojetin. Na vlastní kůži jsme vyzkoušeli, že ušetříte i statisíce také při koupi nového vozu, a to jen pár kroků za hranicemi.

Kupcem byl Jan Lukáš z Ústí nad Labem, který v Německu pořídil už několik ojetin. Nová auta však jeho rodina kupovala v českých autosalonech. "Teď se poohlížím po novém autě pro rodiče a na internetu jsem zjistil, že v Německu ušetříme desítky tisíc korun,“ říká Jan Lukáš.

Levnější jsou skoro všichni
Ještě před časem se dalo za hranicemi ušetřit především na dražších autech jen některých značek. Teď už by se nad koupí auta v tuzemsku měli zamyslet i ti, kteří shánějí třeba i malou Škodu Fabia. Ušetřit se při pečlivém výběru dá opravdu hodně – luxusní volvo jsme sehnali s úsporou skoro 350 tisíc korun.

Německý autosalon

Na nabídky výhodných cen přímo od dealerů může mít také vliv větší hustota prodejen – jen Ford má třeba v půlmilionových Drážďanech a okolí 47 dealerů. A zákazníci z Česka se u nich objevují pravidelně.

Některé vozy, jež mají obchodníci na skladě, si můžete odvézt z autosalonu okamžitě, většinou na nich bývá cedulka "Heute zulassung“ neboli "dnes k přihlášení". U ostatních (a u dražších je to téměř vždy) si budete muset auto objednat a počkat na něj několik týdnů nebo i měsíců, až se vyrobí. To je ovšem stejné jako v Česku; dodací lhůty se liší podle automobilky.

A jak je to se zárukou? U všech značek stejně. "Na všechny nové vozy máme jednotnou záruku v rámci Evropské unie,“ ujišťuje například mluvčí automobilky Škoda Evžen Krauskopf. Podobně mluví i zástupci ostatních značek.

Nejprve jsme sháněli auto pro rodinu. Zalíbil se nám velkoprostorový král designu a variability Citroën C4 Picasso, stačila by nám benzinová 1.8. Vybaveni ceníkem z internetových stránek německého dovozce očekáváme cenu 20 800 eur (524 tisíc Kč) plus 14 800 Kč za dopravu auta k dealerovi. I tak je to o 51 tisíc korun méně než tabulková cena v Česku (589 900 Kč).

Citroën je však ve všech zemích králem "akčních“ cen. Proto ani licitovat nemusíme, prodejce Stefan Kande se totiž "usmlouvává“ sám a nabídne cenu dealerství 17 790 eur (448 308 Kč). I v Česku má sice C4 Picasso akční cenu 469 900 Kč, vzhledem k tomu, že německý citroën má ještě metalízu za 13 tisíc korun, je ovšem celková úspora 34 600 korun.

Ušetřit se dá i na přihlášení
Nejdříve si prodejce citroënů myslel, že nové auto do zahraničí prodat nemůže. Po pár telefonátech ale zjistil opak. Přidal dokonce radu, jak se vyhnout zbytečným nákladům na přihlášení v Německu. "Normální postup je, že auto zaplatíte a přihlásíte ho tady za rohem na Zulassungstelle. Za 135 eur vám tam dají převozní značky s pojistkou na pět dní. Ale mnohem lepší je, když vůz zaplatíte, dám vám od něj doklady, s těmi jej odjedete přihlásit k vám a pak se se značkami pro vůz vrátíte.“

Jak koupit nové auto v Německu
– Najděte si na internetu nebo v autosalonech české ceny, ať máte s čím srovnávat.
– Vyrazte do velkého německého města, kde je větší konkurence dealerů.
– Nechte si předložit nabídku prodejce.
– Až si auto vyberete, musíte jej přihlásit na jeden den v Německu (na úřadu Zulassungstelle), za 135 eur tam dostanete převozní značky a pojistku na pět dní.
– Vůz převezete do ČR a přihlásíte.
– Někteří prodejci nabízejí i možnost, že vám po zaplacení auta vydají doklady, vůz přihlásíte v ČR přímo a vrátíte se pro něj už s českými registračními značkami.

Ušetřili bychom tak 135 eur za německé přihlášení. Benzin na zpáteční cestu z Prahy, která trvá maximálně dvě hodiny, vyjde asi na pětistovku; dvojí cesta se tedy vyplatí v každém případě. Na českém odboru dopravně-správních činností magistrátu nebo městského úřadu po vás nebudou chtít žádný protokol z STK, protože jde o nový vůz; někde však vyžadují potvrzení, že jste vůz zaplatili i s DPH.

"V Německu kupujete auto s devatenáctiprocentní DPH, takže v Česku už nic navíc platit nebudete. A clo v tomto případě určitě neplatíte,“ potvrzuje daňový poradce Václav Bureš.

I Škoda je v Česku dražší
Opouštíme Citroën a vyrážíme pro škodovky. Zkoumavým pohledem nás vítá prodejce, odznáček Volva v klopě jeho saka napovídá, že je tu jen na záskok. Ceny má ale i tak lákavé. Fabia 1.4 TDI s výkonem 51 kilowattů má v Německu v základní výbavě mimo jiné šest airbagů, v Česku dostaneme v "holátku" čtyři. Nabídka německého dealera zní na rovných 12 tisíc eur (302 400 Kč), v ceníku na webu je 12 940 (326 088 Kč). V Česku je ceníková cena 360 900 Kč (s velkou slevou se počítat nedá) a ještě by bylo třeba přihodit sedm tisíc na hlavové airbagy. Úspora: 65 500 korun.

Německý autosalon

Podobná čísla nám vycházejí i u ostatních škodovek. Nabídka drážďanského dealera na Roomster 1.4 TDI 59 kW v základní výbavě pojmenované opět Roomster je 15 tisíc eur (378 000 Kč). V ceníku na německém webu je 15 290 eur (385 308 Kč). Základní cena u českých dealerů je skoro o 57 tisíc korun vyšší – 434 900 Kč.

V tuzemsku velmi oblíbenou turbodieselovou Octavii Combi 1.9 TDI Classic nám v Německu chtějí prodat za 17 900 eur (451 080 Kč). V ceníku na webu je cena 19 190 eur (483 588 Kč), u českého dealera vám nabídnou stejný vůz za 549 900 Kč – o 66 tisíc dráž, než stojí v německém ceníku, a bezmála o sto tisíc navíc oproti naší nabídce.

Také řada doplňků vyjde u sousedů levněji. ESP včetně asistenta pro rozjezd do kopce stojí v Německu 380 eur (9 614 Kč), v Česku 14 900 Kč. Za klimatizaci Climatic do octavie zaplatíte v Německu 1 120 eur (28 336 Kč), v Česku 35 000 Kč. Steffen Maaß, prodejce drážďanského dealera Autohandel Elbkontor, nám však nabídne pouze jediný model prodeje: "Auto vám neprodáme hned, na jeden den ho musíte přihlásit v Německu. Přímo do zahraničí prodávat nemůžeme.“

Starší model, skvělá cena
Pokračujeme do prodejny Ford Sachsengarage pro oblíbený pětidveřový focus s benzinovým motorem 1.6 ve výbavě Ambiente. Ceníková cena je v Německu 16 750 eur (422 100 Kč), česká 461 990 Kč – o 40 tisíc korun více. V případě focusu nám však prodejce Uwe Krauße nabídl ještě loňský, předfaceliftový model. Ten nový, víc podobný velkému mondeu, prodávají teprve tři týdny.

Cenová nabídka na "starý“ model je ale neodolatelná. Auto bychom si mohli odvézt vlastně hned. Mají ho na skladě a je přihlášené, takže by ho tentýž den odhlásili a za 120 eur postavili na převozní značky. S jídlem roste chuť, a tak původní představa o "holém“ autě bere za své.

Navíc dostáváme metalízu, digitální klimatizaci, hlavové airbagy, vyhřívaná sedadla, vyhřívané čelní sklo a rozšířenou tříletou záruku za dalších v přepočtu asi 80 tisíc korun navíc – to vše za 14 990 eur (377 748 Kč). Srovnání s Českem je i tady jednoznačné: s takovou výbavou byste si focuse odvezli minimálně o 43 tisíc korun dráž.

Na drahém volvu ušetříte statisíce
V dalším autosalonu chceme velké SUV Volvo XC90 – základní pětisedadlový model D5 s výbavou Kinetic. Prodejce na své ceně trvá, chce ceníkových 43 530 eur (1,1 milionu Kč). I tak se to vyplatí, v Česku stojí stejný model 1,3 milionu. "Samozřejmě že není žádný problém prodat auto do Česka, zájemců si sem pro ně jezdí docela hodně. Pro XC90 k nám vůbec jezdí spousta lidí ze zahraničí. Prodávali jsme je třeba i do Norska nebo do Gruzie,“ říká Frank Georgi z drážďanské prodejny. Čím výš stoupáte u velkého volva s výbavou a motorem, tím víc se cesta do Německa vyplatí. Sedmisedadlový model V8 Geartronic s výbavou Executive stojí v Německu 72 090 eur (1,8 milionu), česká cena je 2,16 milionu korun.
 
Auto na úvěr, problém není ani s daněmi
Koruna je silná jako nikdy, nákupy v zahraničí se Čechům začínají vyplácet stále víc. V pátek 14. února, kdy jsme na cestu vyrazili, se euro dalo ve směnárnách koupit za 25,20 Kč; většina, alespoň těch pražských, si neúčtuje za výměnu žádné poplatky. Problémem však není ani nedostatek peněz. Německý leasing (třeba u Citroënu s nulovým navýšením) jako cizinci nedostaneme, ale české banky nám umějí půjčit. Například ČSOB Leasing poskytne úvěr i na takový nákup; je přitom jedno, zda si zákazník vůz pořídí v Česku, nebo v jiné zemi.

Kolik jsme ušetřili

Škoda Fabia 1,4 TDI 51 kW

Cena v Německu: 302 400
Cena v Česku: 367 900
Ušetříte: 65 500
Výbava: ABS, posilovač řízení, v Česku 4 airbagy (příplatek 7 tisíc), v Německu 6 airbagů

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Classic

Cena v Německu: 451 080
Cena v Česku: 549 900
Ušetříte: 98 820
Výbava: ABS, v Česku 4 airbagy (příplatek 9 900), v Německu 6 airbagů

Škoda Roomster 1,4 TDI 59 kW

Cena v Německu: 378 000
Cena v Česku: 434 900
Ušetříte: 56 900
Výbava: ABS, v Česku 4 airbagy (příplatek 7 000), v Německu 6 airbagů, ESP - v ČR nelze, v Německu standardní výbava

Volvo XC90

Cena v Německu: 1 100 000
Cena v Česku: 1 300 000
Ušetříte:  200 000
Výbava: ABS, stabilizační systém, 6 airbagů, pohon všech kol, tempomat, klimatizace

Citroën C4 Picasso

Cena v Německu: 448 308
Cena v Česku: 482 900
Ušetříte: 34 592
Výbava: ABS, stabilizační systém, 7 airbagů, tempomat

Ford Focus 1,6

Cena v Německu: 377 748
Cena v Česku: 421 300
Ušetříte: 43 552
Výbava: autorádio s CD, vyhřívané čelní sklo, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, 6 airbagů, stabilizační systém, digitální klimatizace, metalíza

Poznámka: Nabídky německých prodejců v porovnání s českými ceníky automobilek; částky jsou v Kč.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.