Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dovoz ojetiny ze zahraničí se každému nevyplatí

aktualizováno 
Dovoz ojetin ze zahraničí přišel se začátkem letošního roku o benevolentní výjimky,a v Česku tak lze k provozu přihlásit jen automobily, které bezvýhradně vyhoví emisním požadavkům předpisu Euro II. Obvykle jde o vozy od ročníku výroby 1995. "Vyhovují ale také některá auta ročníku výroby 1994 a například určité modely Fordu Fiesta či Escort dokonce i starší," upřesňuje předseda Sdružení drobných dovozců, opravářů a prodejců motorových vozidel Jan Slawisch. Ale upozorňuje, že každý nezkušený zájemce o dovoz jetého či havarovaného auta z ciziny by se měl o podmínkách schválení technické způsobilosti konkrétního typu k provozu na tuzemských silnicích důkladně informovat na dopravní policii a u zastoupení značky dřív,než v zahraničí vůz koupí. Člověk, který v dovozu ojetin nepracuje či nemá kontakty, takřka jistě v Německu, Švýcarsku či jinde v motoristicky vyspělé Evropě nepořídí vůz, který by mu vyšel levněji než srovnatelný kus v tuzemsku. Přijatelná auta v přijatelných cenách totiž tamní obchodníci obvykle nechávají tradičním odběratelům z Česka, Polska a dalších zemí, kteří u nich nakupují už delší čas, ve větším množství, a přitom berou také kusy,které by samostatně v cizině zřejmě hned tak někdo nevzal. Zdejším předpisům vyhovující a na trhu nejžádanější auta od roku výroby 1995 a v ceně do 100 tisíc korun, tedy asi do 5000 německých marek, se na západních trzích hledají stále obtížněji. "Zatímco v Česku se dovoz ojetin zpřísnil, Poláci ho uvolnili a mohou domů vozit auta zhruba od ročníku 1991. A když například v Německu koupí starší vozy,dostanou k nim i novější," říká Jan Slawisch, který působí v severočeské Krupce nedaleko česko-německé hranice. A zatímco dřív měl k nejbližšímu německému obchodníkovi s ojetinami 28 kilometrů, teď jezdí nakupovat 400 až 500 kilometrů hluboko do německého vnitrozemí. "I tam je ale aut, která lze do tuzemska dovézt, relativně málo," říká Jan Slawisch. "Když před cestou prozkoumám internetovou nabídku 280 tisíc osobních vozů s tím, že mám zájem kupříkladu o Fordy Fiesta v ceně do 5000 marek, dostanu z celého Německa přehled pouhých osmdesáti aut."
Autor:


Témata: Ford


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.