Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahé supersporty o zákazníky nouzi nemají

aktualizováno 
Výrobci supersportovních aut si mohou mnout ruce. Za posledních pět let se zájem o tato drahá a rychlá auta zvedl celosvětově o 45 procent.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem v Česku pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. | foto: Ferrari

Prodeje vozů značek Ferrari, Aston Martin nebo modelu Audi R8 rostou také v Česku. Vytáhnout u exkluzivního dealera aut z peněženky několik milionů korun neváhá stále více lidí.

Automobilky se přitom těší na další kupce aut za miliony. Sázejí na to, že hlavně zákazníci z Asie a Ruska budou chtít utrácet za to nejdražší, co je mezi auty k mání. Odhaduje to studie vysoké školy z německého města Nürtingen-Geislingen.

Autoři studie si všímají, že zatímco ostatní tržní segmenty jsou nějakým způsobem poznamenány politickou a hospodářskou situací na důležitých odbytištích, supersportovní auta tyto výkyvy míjejí. Loni se těchto vozů prodalo po celém světě 165 tisíc. Bez ohledu na to, že rostou ceny paliv a sílí diskuze o škodlivosti CO2 proudícího z výfuků aut.

Obzvláště dobře si přitom vedou nejmenší z nejmenších – značky Aston Martin, Ferrari, Lamborghini a Maserati. S každým novým rokem konstatují jejich manažeři rekordní prodejní výsledky v historii firmy.

"Mnoho prémiových výrobců ztratilo díl své exkluzivity v poslední době tím, že se zaměřili na rozšíření své modelové palety. Malí výrobci však mohou nabídnout kus exkluzivity, která je pro zákazníky supersportovních vozů hodně důležitá," říká v komentáři ke studii vedoucí týmu, který ji sestavil, Willi Diez.

Na mysli má zřejmě značky jako BMW a Mercedes. Jejich prodeje také lámou v posledních letech rekordy, čímž však v očích některých motoristů ztrácejí punc výjimečnosti.

Do roku 2015 studie německé vysoké školy předpovídá další nárůst prodejů supersportů až na 200 tisíc kusů ročně. V Rusku a asijských zemích očekává zvýšení zájmu o tyto vozy hlavně u lidí, kteří rychle zbohatli a chtějí to dát svému okolí jasně najevo.

Malým dílem k úspěchu drahých sportovních aut přispívají také zákazníci z Česka. Zdejší trh zaznamenává jasný růst poptávky o tento druh vozů. Značka Aston Martin tak letos za prvních sedm měsíců roku nahlásila osm prodaných vozů, loni touhle dobou evidovala jen čtyři zákazníkům předané kusy.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. A z Maserati ve své garáži se letos těší už 21 majitelů, zatímco před rokem si italský vůz této značky koupilo jen 10 zájemců.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.