Ferrari si mezi letošním lednem a červencem v Česku pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem v Česku pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. | foto: Ferrari

Drahé supersporty o zákazníky nouzi nemají

  • 16
Výrobci supersportovních aut si mohou mnout ruce. Za posledních pět let se zájem o tato drahá a rychlá auta zvedl celosvětově o 45 procent.

Prodeje vozů značek Ferrari, Aston Martin nebo modelu Audi R8 rostou také v Česku. Vytáhnout u exkluzivního dealera aut z peněženky několik milionů korun neváhá stále více lidí.

Automobilky se přitom těší na další kupce aut za miliony. Sázejí na to, že hlavně zákazníci z Asie a Ruska budou chtít utrácet za to nejdražší, co je mezi auty k mání. Odhaduje to studie vysoké školy z německého města Nürtingen-Geislingen.

Autoři studie si všímají, že zatímco ostatní tržní segmenty jsou nějakým způsobem poznamenány politickou a hospodářskou situací na důležitých odbytištích, supersportovní auta tyto výkyvy míjejí. Loni se těchto vozů prodalo po celém světě 165 tisíc. Bez ohledu na to, že rostou ceny paliv a sílí diskuze o škodlivosti CO2 proudícího z výfuků aut.

Obzvláště dobře si přitom vedou nejmenší z nejmenších – značky Aston Martin, Ferrari, Lamborghini a Maserati. S každým novým rokem konstatují jejich manažeři rekordní prodejní výsledky v historii firmy.

"Mnoho prémiových výrobců ztratilo díl své exkluzivity v poslední době tím, že se zaměřili na rozšíření své modelové palety. Malí výrobci však mohou nabídnout kus exkluzivity, která je pro zákazníky supersportovních vozů hodně důležitá," říká v komentáři ke studii vedoucí týmu, který ji sestavil, Willi Diez.

Na mysli má zřejmě značky jako BMW a Mercedes. Jejich prodeje také lámou v posledních letech rekordy, čímž však v očích některých motoristů ztrácejí punc výjimečnosti.

Do roku 2015 studie německé vysoké školy předpovídá další nárůst prodejů supersportů až na 200 tisíc kusů ročně. V Rusku a asijských zemích očekává zvýšení zájmu o tyto vozy hlavně u lidí, kteří rychle zbohatli a chtějí to dát svému okolí jasně najevo.

Malým dílem k úspěchu drahých sportovních aut přispívají také zákazníci z Česka. Zdejší trh zaznamenává jasný růst poptávky o tento druh vozů. Značka Aston Martin tak letos za prvních sedm měsíců roku nahlásila osm prodaných vozů, loni touhle dobou evidovala jen čtyři zákazníkům předané kusy.

Ferrari si mezi letošním lednem a červencem pořídilo 22 zákazníků, v roce 2007 jich bylo za stejnou dobu 16. A z Maserati ve své garáži se letos těší už 21 majitelů, zatímco před rokem si italský vůz této značky koupilo jen 10 zájemců.